Creste cererea de servicii dedicate copiilor


Piata romaneasca a serviciilor pentru copii a evoluat in ultimii ani, insa nu a ajuns la nivelul de dezvoltare al pietei bunurilor pentru copii. O afacere pe acest segment se dovedeste insa foarte profitabila, in contextul in care cererea este in crestere iar numarul de jucatori activi este inca mic pe aproape toate nisele.

 

Sunt multe de facut pentru educarea, dezvoltarea si, de ce nu, distrarea celor mici. Ca si insight din partea consumatorilor parinti se spune destul de frecvent ca <nu ai ce face cu copiii in Bucuresti>, nu sunt multe oferte reale si de calitate adresate celor mici”, spune pentru startups.ro Alina Rizea, Director la Agora Art Studio.

Studioul sau, infiintat in Bucuresti in urma cu trei ani, ofera sedinte de recreere prin arta, pictura, desen, arte decorative, pentru adulti si copii. Grupele de copii ii vizeaza pe cei intre 5 ani si 10 ani, carora li se ofera tehnici de pictura si desen, notiuni de istoria artei etc.

Rizea spune ca programele pentru copii sunt gandite sa coincida cu programul scolar. Pe langa serviciile axate pe diferite hobby-uri, in ultimii ani au aparut servicii precum organizarea de evenimente pentru copii, cluburile de dans, cabinetele medicale dedicate exclusiv copiilor, segmentul de fotografie pentru copii si cluburile de SPA.

Nu doar in Bucuresti exista firme care ofera servicii pentru copii. Spre exemplu, in Baia Mare exista din 2006 Clubul pentru copii Tzontzo, un club de 400 mp, situat in zona centrala a orasului. Anamaria Olos, General Manager-ul companiei Loftrek, care detine acest club, spune pentru startups.ro ca a ales sa deruleze o afacere in acest domeniu mai ales pentru ca a descoperit o necesitate in piata.

Investitia in dotarile initiale s-a ridicat la aproximativ 25 000 de euro, insa anual o parte din venituri se reinvestesc in club astfel: minim 8.000 de euro anual, in parcul gonflabil si aproximativ 6.000 de euro - 8.000 de euro in dotarile necesare pentru evenimente.

Clubul ofera spatiu atat pentru joaca, cat si pentru petreceri pentru copii, serbari, activitati extrascolare. Olos spune ca exista zile in care sunt organizate pana la patru petreceri pe zi, iar targetul il reprezinta copiii cu varste cuprinse intre 3 ani si 10 ani.

Firma are activitati si in domenii conexe - organizare evenimente si inchiriere jocuri gonflabile. Pentru organizare de evenimente perioadele cele mai solicitante sunt sarbatorile de iarna, sarbatorile de Pasti, 1 - 8  Martie si sfarsitul anului scolar.

In ceea ce priveste organizarea de petreceri aniversare, perioadele cele mai solicitate sunt in timpul anului scolar, in weekend-uri. In timpul vacantelor, cand cererea de petreceri incepe sa scada, firmele din domeniu vin cu oferte atractive pentru copii.

Avem pregatite petreceri tematice si diverse promotii in aceasta perioada, pentru a-i atrage pe copii si parinti in cadrul clubului”, spune Olos. 

Ea adauga faptul ca vanzarea de locuri de joaca are un punct de varf la inceputul primaverii, iar la inceputul verii varful este in special pe partea de jocuri gonflabile si locuri de joaca din lemn pentru exterior.

Pentru amenajarea locurilor de joaca de interior, sfarsitul verii pare sa fie momentul in care avem cele mai multe cereri”, spune Olos.


Nisa in domeniu
Reprezentantii clubului Tzontzo au descoperit o nisa in piata serviciilor pentru copii, prin abordarea unui serviciu conex, venind astfel in ajutorul altor antreprenori.

Stiind cat de importanta este consultanta pentru dezvoltarea unei firme in domeniu, ne-am decis sa oferim acest serviciu. Si asa a luat nastere partea de consultanta, proiectare si dotare locuri de joaca si parcuri de distractii”, explica Anamaria Olos.

Ea spune ca anul trecut firma sa a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 200.000 de euro, iar anul acesta estimeaza o cifra de afaceri de 700.000 de euro.

Din fericire, nu am fost prea afectati de criza. Criza se resimte mai mult in intarzierile de plata pe care le fac unii clienti. Volumul de munca, si ca atare, cel de vanzari a crescut. La fel si numarul de petreceri pe luna este mai mare decat anul trecut”, spune Olos.


Cluburile de dans
In general, pentru cursurile de initiere in dans, segmentul vizat este cel cu varste cuprinse intre 3 ani si 10 ani, structurat pe diferite niveluri de pregatire.

Scoala noastra ofera cursuri de dans sportiv, dans modern, latino, hip-hop, atat copiilor care doresc sa ajunga dansatori profesionisti in fruntea clasamentelor si sa participe la concursuri nationale si internatioanale, cat si celor care vor sa paractice aceasta activitate ca o varianta a petrecerii timpului liber, sa se distreze si sa evolueze in spectacole”, spune pentru startups.ro Prof. antrenor  Alexandra Vlad, Presedinte club Alessia Dance.

Ea spune ca in toate programele pe cere le-a conceput pentru copii, a incercat sa se adapteze la cererea pietei, cele mai solicitate cursuri fiind cele ale incepatorilor intre 4 ani si 6 ani si cele pentru copiii cu varsta intre 7 ani si 8 ani.

Directorul clubului Alessia mai spune ca pe fondul mediatizarii din ultimii ani, in special a dansului sportiv, a crescut interesul copiilor catre dans. Alexandra Vlad considera ca in ciuda contextului economic actual, parintii vor cauta sa le ofere copiilor lor cele mai bune metode de educare si dezvoltare.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Piata serviciilor pentru copii este in evolutie, insa nu este acoperita.
Serviciile care si-au facut loc pe piata sunt cursurile de dans, de recreere, de pictura, serviciile SPA, studiourile foto si cabinetele stomatologice dedicate exclusiv copiilor.
Una dintre nisele cu potential este piata serviciilor de training pentru copii, foarte solicitate si aflate pe un trend ascendent la nivel national.
Organizarea de evenimente pentru copii reprezinta un serviciu cu mare cautare, existand cerere constanta in domeniu, chiar si pe perioada vacantelor scolare.
Consultanta este un alt segment cu potential - antreprenorii care au deja afaceri in domeniul serviciilor pentru copii pot sa ofere know-how pentru dezvoltarea altor firme in domeniu.


Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii