Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
“Dansul sportiv a crescut in ultimii ani si observam ca acest trend continua in ciuda crizei, atat cantitativ cat si calitativ. In Romania dansul sportiv este ramura cu cei mai multi sportivi legitimati iar medaliile la competitiile internationale au inceput sa fie o constanta. La nivelul tarii sunt putin peste 100 cluburi - foarte putin daca ne gandim la rezultatele sportive pe care le dorim peste cativa ani”, spune pentru startups.ro Justin Istrate, Presedinte CDS HobbyDance Bucuresti.
Membru al Federatiei Romane de Dans Sportiv, clubul este axat pe dezvoltarea dansului sportiv la nivel competitional.
Afacere foto
Alexandra si Bogdan Dinca au infiintat o firma care ofera servicii de fotografie exclusiv pentru copii.
“Facem fotografii - portrete ale copiilor, ale viitoarelor mamici, cu intreaga familie si fotografie de eveniment - de exemplu, fotografie de botez“, spune Bogdan Dinca.
Fotograful precizeaza insa ca desi nu priveste fotografia ca pe o afacere, business-ul sau este profitabil. Cele mai solicitate pachete de servicii sunt fotografiile in studio, iar pe viitor, el are in plan un pachet mai larg de servicii, "baby plan", care sa implice realizarea de fotografii cu viitorii parinti, cu copilul de la cateva saptamani, trecand prin diferite evenimente (botez, aniversarea de un an etc.) si care sa se finalizeze cu unul sau mai multe albume care sa arate evolutia in timp a copilului.
Cele mai aglomerate perioade de business sunt imediat dupa evenimente precum targurile pentru copii. In ceea ce priveste contextul nefavorabil din piata, fotograful considera ca acesta nu afecteaza in mod direct acest tip de serviciu, care de altfel se adreseaza unei categorii de clienti cu venituri peste medie.
“Nevoia de a avea fotografii cu copilul in diferite ipostaze va exista mereu si atata timp cat incercam sa livram servicii la un nivel cat mai ridicat si un pret decent, suntem siguri ca vom avea clienti”, explica Dinca.
Servicii medicale si SPA
Serviciile stomatologice pentru copii au inceput sa se dezvolte in urma cu putin timp.
“Serviciile de specialitate exclusiv pentru copii sunt necesare pentru ca micii pacienti necesita o atentie deosebita, trebuie alocat mai mult timp sedintelor de tratament in care sa le explicam pe intelesul lor ce o sa li se intample, sa-i invatam reguli de igiena, sa purtam discutii cu parintii despre schimbarile dentitiei in perioada de crestere etc”, explica pentru startups.ro Magda Solomon, managerul Kinder Dent.
Ea spune ca exista in medie cam acelasi numar de pacienti in orice perioada a anului, cu o usoara scadere in timpul vacantelor scolare.
Serviciile pentru cei mici s-au diversificat si prin folosirea beneficiilor apei in scop terapeutic. Totusi, piata aceasta este pentru moment inca slab dezvoltata. Unul dintre putinele cluburi de pe piata este Baby SPA, infiintat in urma cu doi ani. Acesta se adreseaza copilului nou-nascut si mic, prin programe de educatie acvatica care sprijina dezvoltarea psihomotorie si pe cea fizica.
“Crearea acestui centru a avut la baza modelul francez al centrelor in care se desfasoara activitati acavatice similare cu cei mici, dar si nevoia si cererea parintilor cu copii mici pentru existenta acestor servicii de sanatate. In cadrul clubului exista si un loc de joaca unde cei mici desfasoara activitati recreative si nu numai”, spune pentru startups.ro Anca Grecu, Manager la Baby Spa.
Organizarea de evenimente
“Nu poti face orice intr-un eveniment pentru copii si trebuie sa ai grija la toate detaliile, pentru ca mintea lor este ca un burete si asimileaza tot”, precizeaza pentru startups.ro Dan Olaru, manager la Event Bazar.
Compania sa ofera petreceri de zile de nastere sau onomastica, dar si diferite cursuri care dezvolta creativitatea copiilor. Cele mai solicitate elemente ale petrecerilor sunt tortul, baloanele si programele cu animatori.
“Intotdeauna trebuie sa existe animatori la o petrecere pentru copii, pentru ca cei mici au nevoie de un punct de legatura care sa ii faca sa reactioneze si interactioneze”, spune Olaru.
In ceea ce priveste influenta crizei, si el mizeaza pe faptul ca bugetele parintilor nu se reduc cand vine vorba de copii.
“Anul acesta, din pacate, se anunta a fi unul destul de slab in decembrie din cauza crizei, insa ne bazam foarte mult pe faptul ca cei mici sunt cel mai important motiv pentru a cheltui bani, lucru verificat pana acum”, adauga Olaru.
Training pentru copii
“In ultimii doi ani, piata serviciilor de training pentru copii a cunoscut un trend ascendent in Bucuresti si am observat aceeasi tendinta pentru orasele mari din tara, insa nu la fel de sustinuta ca in Capitala”, explica pentru startups.ro Violeta Lupu, Training Manager CleverBS, Departamentul de Training pentru Copii
Ea spune ca in domeniul serviciilor pentru copii criza financiara este resimtita intr-o mai mica masura.
“Urmarim sa avem acelasi trend ascendent si in perioada crizei economice, prin lansarea de noi cursuri pentru copii si tineri si extinderea companiei in sistem de franciza in cat mai multe orase din tara”, spune Lupu.
Compania de training CleverBS ofera, prin intermediul Departamentului de Training pentru Copii infiintat la inceputul anului trecut, programe de dezvoltare personala create pentru copii cu varste intre 6 ani si 13 ani, printre care “Codul bunelor maniere pentru copiii CLEVER”, “Stie Tot” - curs de cultura generala si “MBA-ul copiilor CLEVER”.
“Metodele de training folosite pe parcursul programelor educationale sunt inspirate din metodele de training utilizate de compania noastra in trainingurile pentru adulti si adaptate si nuantate pe intelesul celor mici”, precizeaza Lupu.
Compania are in vedere extindirea programelor educationale pe segmentul de varsta 14 ani - 18 ani si va lansa in septembrie programul “MBA-ul adolescentilor CLEVER”.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Piata serviciilor pentru copii este in evolutie, insa nu este acoperita.
Serviciile care si-au facut loc pe piata sunt cursurile de dans, de recreere, de pictura, serviciile SPA, studiourile foto si cabinetele stomatologice dedicate exclusiv copiilor.
Una dintre nisele cu potential este piata serviciilor de training pentru copii, foarte solicitate si aflate pe un trend ascendent la nivel national.
Organizarea de evenimente pentru copii reprezinta un serviciu cu mare cautare, existand cerere constanta in domeniu, chiar si pe perioada vacantelor scolare.
Consultanta este un alt segment cu potential - antreprenorii care au deja afaceri pe diferite segmente pot alege sa ofere know-how pentru dezvoltarea unor firme in domeniu.
Redactor: Lidia Ionita
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 23 Iulie 2009 la ora 01.06