Cum deschizi un magazin la parterul blocului


Gasirea unui spatiu potrivit pentru desfasurarea activitatii este foarte importanta in comert. Insa, daca acesta se afla la parterul unui bloc este nevoie de obtinerea unor documente specifice. Asa ar fi, de exemplu, primirea unui acord de functionare din partea Asociatiei de Locatari.

 

Comerciantii au nevoie si de o autorizatie de functionare din partea primariei. Pentru obtinerea acesteia, in cazul Bucurestiului, acordul se poate obtine de la primaria de sector, iar documentatia necesara variaza de la un sector la altul. De exemplu, reprezentantii primariei sectorului 6 spun ca “acordul de functionare se elibereaza in baza certificatului de inmatriculare, a certificatului constatator pentru punct de lucru, contractului salubrizare, a dovezii spatiului (contract inchiriere/vanzare-cumparare/de comodat etc)”.

In functie de obiectul de activitate mai pot fi solicitate si alte avize.

In cazul in care se pune in discutie deschiderea unui bar sau a unui restaurant, atunci este nevoie de autorizatie de la Primarie, conform Legii nr. 343/2006”, spun reprezentantii primariei sectorului 1.

Printre documentele necesare se afla statutul/actul constitutiv sau autorizatie eliberata in baza Legii nr. 507/2002 sau 300/2004, certificatul de inregistrare, eliberat de catre Biroul Unic - Registrul Comertului, anexa certificatului de inregistrare cu autorizarile prevazute de lege pentru sediul social si punctul de lucru, precum si actele care dovedesc detinerea legala a spatiului comercial, actele care dovedesc achitarea la zi a taxelor/chiriilor privind ocuparea domeniului public, certificat de clasificare sau declaratie pe proprie raspundere privind tipul unitatii de alimentatie publica conform H.G.R. nr. 843/1999.

De asemenea, este nevoie de o cerere tip (formularul poate fi procurat de la Biroul de Relatii cu Cetatenii din incinta Primariei), iar in cazul in care spatiul se afla intr-un ansamblu cu spatii locative este nevoie de acordul asociatiei de proprietari/locatari sau a proprietarului cladirii si acordul tuturor vecinilor direct afectati.

Eliberarea autorizatiei de functionare se taxeaza cu suma de 3.000 de lei si taxa de timbru de 1 leu. In situatia in care se intentioneaza amenajarea in cadrul unui apartament de bloc (spatiu cu destinatie de locuinta), trebuie schimbata destinatia spatiului, solicitarea in acest sens adresandu-se Serviciului de Urbanism.

Reprezentantii sectorului 4 spun ca orice unitate care solicita aprobare pentru  program prelungit, dupa ora 22.00, trebuie sa depuna un tabel nominal cu locatarii direct afectati si cu dovada acordului lor pentru tipul de program desfasurat de unitate.


Criterii imobiliare
Clientii care cauta spatii la parterul unui bloc sunt interesati in general de o chirie accesibila si de o amplasare vizibila.

Fiecare persoana care isi planifica o afacere isi aloca o anumita suma pentru chiria spatiului sau de ce nu, pentru cumpararea spatiului”, spune pentru startups.ro Stefania Trandafir, broker owner si agent imobiliar, Re/Max.

Un criteriu la fel de important este legat de domeniul de activitate al chiriasilor. De exemplu, Luiza Moraru, Head of Retail Department la CBRE|Eurisko spune pentru startups.ro ca pentru un magazin de accesorii cu o suprafata de 50 de mp criteriul principal este vizibilitatea/vitrina si prezenta altor chiriasi in imediata apropiere, iar pentru un supermarket cu o suprafata de peste 500 de mp este importanta prezenta unor locuri de parcare in imediata apropiere, structura spatiului de tip open-space si acces facil pentru aprovizionare.

Pentru un restaurant este foarte important ca acel spatiu sa aiba toate utilitatile - gaz, apa, curent electric, sistem de ventilatie ceea ce restrange aria de cautare”, adauga Moraru.

Valentin Romascu, Managing Partner la Coldwell Banker Mosilor, spune pentru startups.ro ca principalele cerinte ale clientilor doritori de spatii la parterul blocului sunt suprafetele mici (50 mp - 150 mp), vadul comercial bun, zona cu trafic rutier si pietonal, deschiderea vitrata si, de cele mai multe ori, open-space.


Durata contractului de inchiriere
Reprezentantul Coldwell Banker spune ca oferta de spatii comerciale este considerabil mai mare anul acesta, in raport cu anii precedenti, iar clientii pot beneficia de preturi mai bune pe care, in general, doresc sa le blocheze prin contract pe cel putin doi ani.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii