Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Putem vorbi de reduceri de aproximativ 20%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Raportul intre cererea si oferta de spatii comerciale fiind in favoarea clientilor, succesul apartine momentan proprietarilor flexibili in negociere. Recomandarea pentru client ar fi sa vada oportunitatea reala din aceasta perioada de a inchiria un spatiu beneficiind de un bun raport suprafata-calitate-chirie”, explica Romascu.

Consultantii imobiliari spun ca, atunci cand inchiriaza un spatiu, clientii sunt interesati ca perioada contractului sa fie de cel putin trei ani, in functie de activitatea ce va fi desfasurata. Brokerul Re/Max spune ca a avut clienti care au inchiriat spatii ce au trebuit refacute in proportie de 40% si cerinta pentru durata contractului a fost de minim zece ani, in cazul unui restaurant de renume.

Stefania Trandafir precizeaza ca, pe langa contractul de inchiriere, sunt importante asigurarea desfasurarii unui anume cod CAEN, dar si locurile de parcare, de multe ori un criteriu eliminatoriu in alegerea unui spatiu.

Daca in respectivul spatiu se doreste de exemplu a functiona o cafenea, atunci este necesar acordul proprietarilor din imobilul respectiv pentru asemenea activitate, intr-un orar stabilit dinainte”, explica Trandafir.

Consultantul Re/Max le recomanda clientilor sa ia in considerare aproprierea/departarea de spatii cu firme concurente. In opinia sa, sunt tipuri de spatii care tind sa se grupeze, precum banci, materiale de constructii, mobila etc, dar si tipuri de spatii care cauta locuri fara concurenta. Acestea sunt salile de jocuri, farmaciile, minimarket-urile, etc. De asemenea, un criteriu important il reprezinta vadul comercial.

Este interesant de stiut ce a functionat inainte in spatiul respectiv. Daca inainte a fost un minimarket si vine altul in loc, este interesant daca viitorul magazin intregeste paleta de cereri din zona”, adauga Trandafir.

Spatiul si tipul de activitate
Specificul activitatii influenteaza atat suprafata aleasa, cat si tipul spatiului.

Daca clientul are nevoie de spatiu sa vanda masini, atunci spatiul trebuie sa aiba o suprafata mai mare si o vitrina generoasa, iar locatia sa fie in zona centrala. Iar daca vinde masini de lux, locatia trebuie sa fie ultracentrala, chiar exclusivista. Daca cauta un spatiu pentru farmacie, trebuie sa vezi pe zona specificata, la ce distante sunt si alte farmacii”, explica Trandafir.

In cazul deschiderii unei farmacii la parterul blocului, Monica Popescu, PR executive la Help Net Farma, spune pentru startups.ro ca spatiul in care aceasta urmeaza sa fie deschisa trebuie sa fie in primul rand declarat spatiu comercial si nu locuinta. Popescu spune ca ulterior, se tine cont de toate conditiile care se regasesc in lege.

In mediul urban, o farmacie comunitara se poate infiinta la minim 3.000 de locuitori in Bucuresti, la minimum 3.500 de locuitori in orasele resedinta de judet si la minim 4.000 de locuitori in celelalte orase. In mediul rural, o farmacie comunitara se poate infiinta la minimum 4.000 de locuitori”, explica Popescu.

Reprezentanta Help Net spune ca, prin exceptie, se mai poate infiinta cate o farmacie comunitara in gari si aerogari, precum si in centrele comerciale cu o suprafata de vanzare de minimum 3.000 mp, in care se desfasoara activitati de comercializare cu amanuntul de produse si de alimentatie publica, situate intr-un singur imobil care utilizeaza o infrastructura comuna si utilitati adecvate. Suprafata minima de 50 mp, fara holuri, este o alta conditie legala pentru deschiderea unei farmacii.

Alegerea spatiului pentru o noua farmacie are in vedere proximitatea, dar mai ales nevoile publicului din acea zona”, spune Popescu.

Probleme
Dan Vasile, Director General la R-Kiosk Romania, lant de magazine dezvoltat la parterul blocurilor, spune pentru startups.ro ca cele mai mari probleme sunt legate de Asociatiile de Proprietari.

Tot ce tine de alimentatia publica necesita acordul Asociatiei de Proprietari. Cand inchiriezi spatiul respectiv, de asemenea, este nevoie de semnatura Asociatiei de Proprietari”, spune Vasile.

Directorul R-Kiosk precizeaza ca documentatia trebuie sa urmeze regulile generale de alimentatie publica.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1


Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.