Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Irina Markovits precizeaza ca durata workshop-urilor pentru companii variaza intre o ora si jumatate si cinci ore, in functie de tematica, de scopul intalnirilor, de numarul de participanti si de modalitatea de a verifica in ce masura au fost insusite informatiile.
Veniturile consultantilor de imagine
Carmen Okabe spune ca cifra de afaceri obtinuta de ea din consultanta de imagine a crescut anul trecut cu 25%, fata de anul anterior, desi nu a putut onora toate solicitarile venite din strainatate, unde activeaza preponderent, deoarece, din motive personale, a petrecut mai mult timp in Romania.
Pentru Mihaela Berciu cifra de afaceri a crescut de la an la an. Sursele de venit pentru ea sunt seminariile, consultanta personala, conferintele, produsele personalizate si alte produse, cum ar fi cartile proprii ("Tinuta pentru Succes. De la primul interviu la CEO" (pentru femei) si "Succesul Detaliilor. Cartea tehnica a tinutei masculine" (pentru barbati).
Pentru Net Worth, cererea de consultanta de imagine a ramas constanta in ultimul an, Luciana Petrescu axandu-se pe pastrarea clientilor. Consultanta de imagine nu este activitatea principala a companiei, ci reprezinta 25% - 30% din total, compania oferind in principal servicii de PR si comunicare, inclusiv organizare de evenimente, si consultanta de afaceri si management.
Irina Markovits spune ca pentru ea anul trecut cererea a scazut simtitor fata de anul anterior. Spre deosebire de anii trecuti, cand avea mai multe cereri din partea persoanelor fizice, in prezent, Irina Markovits estimeaza ca 80% dintre venituri ii provin din colaborarile pe segmentul corporate.
Preturile
Pentru unele servicii, preturile consultantilor de imagine sunt calculate precum ale oricarui alt consultant, fiind stabilita o valoare pe ora, si variaza in functie de tipul de serviciu. In acest caz, preturile pe ora incep de la 25 euro si ajung pana la aproximativ 100 euro, in functie de complexitatea serviciului. Pentru alte tipuri de servicii, preturile sunt prestabilitate sau variaza in functie de proiect.
In cazul Simonei Hulber, preturile depind de complexitatea serviciului oferit si de produsele sau serviciile de care are nevoie un client, neexistand un tarif fix pe unitatea de timp.
Strategia Irinei Markovits a fost de a-si afisa preturile pe site, ceea ce a eliminat din e-mail-urile si telefoanele de tatonare, astfel ca sunt sanse mai mari ca persoanele care o abordeaza sa ii devina clienti. Pentru persoane, serviciile a caror durata este dificil de estimat (evaluarea garderobei, crearea de tinute, sesiuni de personal shopping) au un onorariu orar (incepe de la 25 euro/ora), iar pentru serviciile cu o durata prestabilita (sesiunea de stil vestimentar, sedinta de analiza cromatica, actualizarea de tendinte) pretul este fix. In cazul ei, preturile pentru serviciile corporate (coaching individual sau workshopuri) depind de la proiect la proiect.
Luciana Petrescu precizeaza ca persoanele care apeleaza la un consultant de imagine trebuie sa priveasca acest serviciu ca pe o investitie si nu ca pe o cheltuiala. De exemplu, pentru a reduce costurile, cumparaturile se pot face in perioada reducerilor.
Promovarea
O sursa de clienti individuali si de promovare pentru consultantii de imagine este reprezentata de workshop-urile facute pentru companii.
Pentru promovarea initiala, Irina Markovits a incercat timp de un an o campanie de publicitate in revistele de moda. Acest tip de promovare nu a avut insa rezultatele asteptate. Acum, ea prefera online-ul (propriu blog, campaniile online pe diverse site-uri, colaborari editoriale cu reviste pentru femei sau moda si cu site-urile specializate de moda), avand si proiecte care au venit doar prin propriul blog.
Luciana Petrescu spune ca afacerea consultantului de imagine se bazeaza pe recomandari.
Insa, in cazul Irinei Markovits, desi a incercat sa se bazeze pe recomandari, ea spune ca in Romania afacerile de acest tip nu functioneaza asa.
"In strainatate este un model de business bine stabilit, 80% dintre clienti vin pe baza de recomandari, restul de 20% se face prin promovare proprie sau participare la diverse emisiuni, targuri, expozitii, colaborari cu reviste, evenimente pentru clienti. Exista o altfel de mentalitate decat in tara noastra, femeile in special sunt mai <generoase> cu informatiile sau pur si simplu mai altruiste. In Romania, din pacate, se merge pe principiul <Sigur vreau sa imi imbunatatesc imaginea, vreau sa arat mai bine, dar vreau ca tot anturajul meu sa creada ca este meritul meu>", explica Irina Markovits.
Pentru Mihaela Berciu, un rol important in promovarea afacerii il are faptul ca prezinta o emisiune televizata, cu informatii din domeniu (“Imaginea succesului”).
Problemele acestui domeniu de activitate
Una dintre dificultatile acestei profesii este multitudinea de informatii prezente pe piata, fara a exista o structura si o educatie in domeniu.
Irina Markovits spune ca, in conditiile in care informatiile oferite sunt personalizate si de folosinta indelungata, una dintre dificultatile afacerii de consultant de imagine este continua atragerea a clientilor. Astfel, pentru a mentine contactul cu clientii vechi, dar si pentru a exista un efort continuu al procesului de imbunatatire a imaginii clientului, consultantii trebuie sa organizeze in mod regulat evenimente, pentru a le reaminti clientilor de anumite servicii.
De asemenea, o problema este si aceea ca persoanele care apeleaza la un consultant de imagine nu vor sa recunoasca acest lucru.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Consultantii de imagine activeaza pe piata din Romania de mai multi ani, insa ocupatia nu exista si in COR (Clasificarea Ocupatiilor din Romania).
Consultantii se ocupa de imbunatatirea stilului vestimentar, a aspectului fizic, de dictie, prezenta in public, stilul de comunicare, ajutand la dezvoltarea brandului personal.
Pentru a crea imaginea potrivita a unei persoane, un consultant ii analizeaza morfologia, personalitatea, activitatea si ia in calcul ceea ce isi doreste aceasta - personal si profesional.
Pentru a fi consultant de imagine, in Romania nu sunt necesare studii, neexistand exista nicio organizatie sau asociatie cu autoritate in domeniu, insa cei care practica meseria spun ca este nevoie de acestea pentru a putea oferi servicii de calitate.
Consultantii de imagine activi in Romania au studii de profil in afara tarii.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 29 Iulie 2010 la ora 14.38