De ce isi deschid magazine online unele firme din comunicare


Unele firme din domeniul comunicarii s-au extins in ultimii ani dincolo de serviciile de profil si au inceput sa vanda online produse promotionale sau cadouri. Astfel, reusesc sa isi mentina mai mult timp clientii si sa isi creasca veniturile.


 

"In anul 2009 am luat hotararea de a veni in intampinarea nevoilor clientilor nostri prin a le pune la dispozitie un website care cuprinde o gama larga de produse din toate categoriile de materiale promotionale", spune pentru startups.ro Antoanela Stancu, Client Service Manager la Eurofocus, firma care detine magazinul online magicpromo.ro.

Eurofocus a aparut pe piata acum cinci ani. Anul trecut, cifra de afaceri a firmei a fost de aproximativ 10.000 de euro, din care 20% au venit prin magazinul online care comercializeaza accesorii de birou, de bucatarie si casa, pentru sport si timpul liber, bijuterii si dulciuri.

Ion Dan Marius, Account Manager la Amorphys Design, spune pentru startups.ro ca au lansat magazinul online de cadouri tu.ro in 2003 - 2004, la cativa ani de la infiintarea agentiei.

"Am inceput cu tricouri, ulterior, in 2008, la relansarea sitului, am adaugat si cadouri, mai mult sau mai putin utile, dar aproape intotdeauna speciale sau amuzante - gadgeturi, care ne satisfac geek-ul din interior", precizeaza Ion Dan Marius.

Ana Panco, managerul Ideea House Image Promotion, spune pentru startups.ro ca au deschis magazinul online ideidecadou.ro la finalul anului 2010, pentru ca, avand, la momentul acela noua ani de experienta in industria cadourilor promotionale si fiind in relatii cu zeci de parteneri externi, era normal sa valorifice aceste resurse si sa se adreseze si consumatorului final, nu numai companiilor.

"Initial, ideidecadou.ro a fost gandit ca magazin online pentru cadouri de lux, de o foarte buna calitate, unele produse din gama comercializata avand si garantie de cinci - zece ani. Treptat, am adaugat acestei game de lux si tipuri de cadouri mai accesibile din punct de vedere al pretului, deoarece am hotarat ca putem oferi clientilor nostri o gama mult mai complexa de produse, avand logistica si parghiile necesare acestui demers", subliniaza Ana Panco.
 

Alta abordare de business - agentia de promotionale
Acum doi ani, thegroup a lansat o agentie care vinde si personalizeaza promotionale, yourpromo.ro.

"Acesti doi ani au reprezentat o crestere organica, bazata pe atentia acordata detaliilor, cand vine vorba de relatia agentie-client. Oferta noastra este actualizata odata la sase luni. Inca de la inceput am avut o gandire de ansamblu. Ne-am dorit sa oferim solutii complete clientilor nostri, astfel ca platforma online a fost introdusa la momentul lansarii companiei ca un beneficiu functional. In componenta acesteia se gasesc formularul de comenzi online, precum si foarte multe functionalitati care rezolva si faciliteaza comunicarea corecta si rapida cu clientii nostri", spune pentru startups.ro Adrian Postole, Managing Partner la your promo.

Dintre grupele de produse comercializate, yourpromo.ro are cele mai multe solicitari pentru cele textile (tricouri, sepci etc.), cele din plastic (pixuri, brichete, produse pentru plaja etc.), cauciuc, piele si cele ecologice sau bio.

"La nivelul serviciilor, cea mai importanta componenta este consultanta oferita clientilor pentru ca acestia sa aleaga cele mai potrivite produse. De asemenea, oferim o gama completa de personalizari cu mesajul clientilor, serviciu ce cuprinde si partea de logistica si distributie. Platforma online nu este conceputa ca un site de achizitii, ci ca un spatiu de informare generala asupra produselor si serviciilor companiei yourpromo. Clientii selecteaza ceea ce cred ca li se potriveste, apoi consultantii nostri revin catre acestia cu detalierea ofertei", adauga Adrian Postole.

De altfel, aproape toate agentiile ofera clientilor servicii de personalizare a produselor.

De asemenea, una dintre tendintele din domeniul promotionalelor este cresterea cererii pentru produsele eco, in ultimii doi - trei ani.
 

Cine sunt clientii
Antoanela Stancu spune ca cei care cumpara produse sunt atat companiile mari, de renume mondial, cat  si reprezentantele in Romania ale unor marci internationale si chiar companii romanesti care sunt in plin proces de construire de brand sau de promovare produse si evenimente.

Tu.ro are mai multi clienti in randul tinerilor, dar primeste solicitari si de la alte categorii sociale.

Adrian Postole spune ca, pe o piata inca rezervata, singurii jucatori care au inteles ca promovarea este unul din elementele care te pozitioneaza si te mentin pe podium, indiferent de domeniu, sunt companiile multinationale cu know-how si puterea financiara pentru acest lucru.

Ana Panco mentioneaza ca ideidecadou.ro a primit cele mai multe solicitari din partea clientilor interesati de produsele de lux, mai costisitoare, dar cu o garantie a calitatii incontestabila, iar o categorie de produse care se vand foarte bine sunt cele argintate.
 

Cum evolueaza cererea
Cea mai mare cerere pentru cadouri si promotionale este in perioada sarbatorilor de iarna, noiembrie - decembrie, deoarece atunci se fac cadouri pentru colaboratori si angajati.

Citeste continuarea articolului - pagina 2

DE RETINUT:
Firmele din comunicare au inclus in oferta promotionale si cadouri pentru ca asa reusesc sa realizeze mesaje complete pentru clienti, isi mentin mai mult timp clientii si isi cresc veniturile.
Clientii sunt atat companiile multinationale sau romanesti, cat si tinerii care cauta produse deosebite.
Perioadele in care magazinele online de cadouri si promotionale primesc cele mai multe cereri sunt noiembrie - decembrie si iulie - august.
Maturizarea pietei interne si cresterea apetitului companiilor mici si mijlocii pentru marketing influenteaza pozitiv piata de promotionale si cadouri.
Cea mai mare investitie pentru un magazin online de promotionale este in site si in promovare.
 

Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii