Evo Tv reloaded - curajul unui nou inceput


Sergiu Mihalcea lansa in 2007 o televiziune online care ii targeta pe tineri, insa conceptul nu a functionat. Un an si jumatate si 60.000 de euro mai tarziu, proiectul era inchis, iar el incepea un alt business, realizarea de continut video pentru publisherii online. Afacerea s-a dovedit profitabila, iar acum Sergiu a relansat Evo Tv, cu o alta strategie.

 

Afacerea lansata dupa inchiderea primei versiuni a Evo Tv a mers bine inca de la inceput si echipa lui Sergiu (foto) sta in spatele celor mai multe din productiile video online originale pe care le-ati vazut in ultimii doi ani pe site-urile marilor publisheri din Romania. A facut infotainment, reality show-uri, emisiuni de business si a lucrat in acelasi timp pentru site-uri concurente, reusind sa dea dovada de integritate profesionala.

In toamna anului trecut s-a hotarat sa-si relanseze proiectul de suflet, Evo Tv, pe care a fost nevoit sa il inchida dupa un an si jumatate de activitate.

Data trecuta mizase pe stiri si divertisment si pe o audienta formata din adolescenti si tineri pana in 30 de ani. Grila avea la baza programe de stand-up comedy, reality show-uri etc. Pentru finantare cautase parteneriatul unor oameni de afaceri romani, investitori privati, si obtinuse banii necesari de la Sorin Stoica, fondatorul Eturia, in schimbul pachetului majoritar de actiuni.

Investise in realizarea unei platforme online, in configurarea unei linii de servere, echipamente de televiziune, o mica flota auto, amenajarea unui sediu si o echipa de 20 de angajati. Spera ca in doi ani sa recupereze banii, insa a fost nevoit sa inchida proiectul, pentru ca nu era profitabil.

La sfarsitul anului trecut, Sergiu s-a hotarat sa isi relanseze televiziunea online, cu un nou concept si speranta ca de data aceasta va avea succes. Avand la baza sloganul “In exclusivitate. Mai putin inseamna mai mult.” Evo Tv publica acum interviuri cu personalitati si oameni de valoare ai Romaniei (n. red. - printre altele, Sergiu a calatorit la Paris pentru singurul interviu acordat de Paul Goma).

Inversand rolurile, intr-un interviu acordat startups.ro, Sergiu explica ce a gresit data trecuta si cum l-a ajutat aceasta experienta in noul business si in realizarea unui concept diferit de televiziune online.

Cum a inceput Evo Tv acum patru ani?
Cand mi-a venit aceasta idee, nu stiam cum sa incep si ce sa fac, pentru ca nu exista nimic la fel in Romania. Erau in schimb in strainatate televiziuni online, platforme independente, care nu erau atat de mult integrate in marile site-uri de publishing - marile site-uri nu aveau ca acum sectiuni cu continut exclusiv video.

Urmarindu-le peste ani, multe s-au transformat in alt tip de platforma, generala. Eu am creat asta in Romania pe o platforma pe care am dat multi bani la vremea respectiva si cu multi oameni angajati in proces. Prima versiune a proiectului a functionat un an si jumatate. Dupa aceea a fost o decizie inteleapta sa inchidem proiectul, pentru ca pur si simplu creea costuri pe care nu le puteam acoperi.

De ce nu a functionat?
Am facut o greseala de strategie de continut crezand ca accesand un target de genul publicului tanar mediu si sub mediu, proiectul va avea succes. A fost o strategie foarte proasta, la care am renuntat, cu toate ca aveam de la inceput feelingul ca trebuie sa creez continut serios. In timp am constientizat ca este o ratiune foarte buna sa creezi continut de calitate, pentru ca acela ramane. Tuturor celor care au criticat Evo atunci le-am multumit in sinea mea, pentru ca, sincer, aveau dreptate.

Ca antreprenor mi-am dat seama ca cea mai mare greseala pe care am facut-o a fost sa ma indepartez de la ceea ce pot face singur. Eu sunt un foarte bun intervievator, ar fi trebuit sa fac asta. Succesul nu cred ca iti va fi dat decat de ceea ce stii tu sa faci.

Care din greselile de atunci te-au ajutat acum?
Am invatat ca in online, ceea ce pot face patru oameni, poate face un om. Ceea ce se numeste acum multitasking journalism functioneaza foarte bine in online. Asta e una. Alt lucru este sa creezi continut de valoare, fie ca este vorba de entartainment, fie ca este vorba de business, marele avantaj este atat viralizarea, cat si revizualizarea materialului. Trei - sa nu mai crezi ca un lucru trebuie sa coste mult ca sa ai beneficii de pe urma lui. Si patru - sa crezi foarte mult in proiectul tau.

Ca antreprenor ar fi trebuit sa am curajul sa fi facut lucrul asta de la inceput. Atunci cand am avut 60.000 de euro pe mana.

 

Citeste continuarea articolului - pagina 2

Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii