Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Cifra de afaceri a unui francizat Photo Cristal poate ajunge pana la 20.000 de lei pe luna, in cazul in care acesta are un magazin propriu sau colaboreaza cu trei - patru centre foto bune. Daca alege sa faca si vanzari directe, atunci cifra va fi cu siguranta mai mare de atat.
Profitul brut al unui francizat poate ajunge la cel putin 250% din cifra de afaceri, potrivit managerului Photo Cristal.
Modelul de business
Initial, distributia de foto-cristale s-a realizat prin intermediul retelei de centre foto cu care se colabora deja pentru foto-sculpturi.
“Cand am intrat cu foto-cristale in aceste centre, am avut atatea comenzi, incat nu mai puteam face fata. Iar in perioada Craciunului a trebuit chiar sa refuzam anumite comenzi”, povesteste Claudiu Iordache.
In 2008, compania a deschis propriul magazin, in Bucuresti. Pentru a diversifica gama de produse, aici au inceput sa fie oferite si servicii de imprimare pe diferite alte obiecte decat cristale - cani, ceramica, perne etc. Franciza Photo Cristal nu presupune si oferirea acestor servicii, insa francizatii le pot include in oferta lor, daca doresc.
Dupa deschiderea magazinului, s-a renuntat in mod treptat la colaborarea cu centrele foto care erau situate prea departe de acesta, atat pentru distributia de foto-sculpturi, cat si de foto-cristale. In schimb, se colaboreaza foarte bine cu fotografi independenti, care distribuie produsele catre proprii clienti, in baza unui comision adaugat la pretul de vanzare.
Companiile sunt o categorie de clienti foarte importanti, deoarece comanda in cantitati foarte mari. Insa, spre deosebire de clientii individuali, comenzile sunt ocazionale (sarbatori, evenimente corporative, promotii etc).
“Clientii individuali sunt cei mai fideli. In momentul in care ajung sa cunoasca produsul, se intorc in magazin pentru noi achizitii”, mai spune managerul Photo Cristal.
Potrivit propriilor estimari, Claudiu Iordache spune ca preturile produselor Photo Cristal se situeaza la un nivel mediu, raportat la piata locala.
Sistemul de franciza
“O persoana care ar dori sa inceapa propria afacere Photo Cristal, ar trebui sa aiba in primul rand cunostinte de baza in utilizarea calculatorului, pentru a putea lucra cu un foto editor, oricare ar fi acesta”, explica reprezentantul Photo Cristal.
In ceea ce priveste experienta de business, aceasta nu este obligatorie, deoarece francizatii beneficiaza de training initial pentru tot ceea ce tine de derularea afacerii, precum si de suport din partea francizorului pe toata durata contractului de franciza.
Franciza poate fi operata inclusiv de acasa, necesitand un spatiu de aproximativ 8 mp pentru instalarea echipamentelor si depozitarea unui stoc minim de cristale.
Dupa epuizarea stocului initial de materie prima primit la lansarea afacerii, fiecare francizat isi achizitioneaza prin francizor cristalele de care are nevoie.
La nivelul retelei Photo Cristal, exista niste preturi de vanzare recomandate de francizor. Insa fiecare francizat este liber sa-si stabileasca singur pretul final, in functie de puterea de cumparare a consumatorilor de pe piata locala pe care activeaza.
Franciza se acorda la nivel de judet si presupune exclusivitate teritoriala. Contractul de franciza se semneaza pe perioada nelimitata, iar francizatii nu platesc niciun fel de taxe pe parcursul afacerii.
Contextul din piata si strategia
Referitor la criza financiara, Claudiu Iordache spune ca pana in acest moment aceasta nu a avut niciun fel de influenta negativa asupra afacerii.
Potrivit reprezentantului companiei, din ce in ce mai multi oameni au inceput sa cunoasca produsele Photo Cristal, fapt care s-a tradus printr-o crestere a vanzarilor, comparativ cu anul trecut.
“Oamenii cumpara cadouri si o vor face in continuare. Nu se vor abtine sa ofere cadouri celor dragi pentru ca este criza financiara”, precizeaza managerul Photo Cristal.
In cursul acestui an, cei doi asociati au in vedere deschiderea unui nou magazin in Bucuresti, intr-un centru comercial sau intr-o zona cu vad foarte bun. La luarea acestei decizii a contribuit si tendinta de scadere a chiriilor care a aparut in piata de ceva vreme.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 25 Iunie 2009 la ora 00.44