Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Sistemul de franciza
Pentru a-si desfasura activitatea, francizatul nu trebuie sa aiba in mod obligatoriu experienta in domeniul foto, mai ales daca alege sa colaboreze cu centre foto.
“Desi nu este obligatorie, experienta anterioara in domeniul afacerilor este un avantaj pentru orice francizat”, mai spune reprezentantul Flash Dimension.
In orice caz, master francizorul asigura training initial si suport pe toata durata derularii contractului de franciza, atat pentru problemele tehnice, cat si pentru cele economice ale afacerii.
In ceea ce priveste desfasurarea activitatii, francizatul nu are nevoie de mai mult de 8 mp pentru a-si instala linia de productie si depozita materia prima necesara realizarii foto-sculpturilor.
Perioada de exploatare a francizei este de cinci ani, iar reinnorea contractului nu implica niciun fel de taxe.
In cadrul sistemului de franciza Flash Dimension, francizatii beneficiaza de o serie de libertati in derularea afacerii. Astfel, dupa ce s-au consultat in prealabil cu master francizorul, ei sunt liberi sa-si stabileasca propria strategie de marketing pe piata pe care activeaza. De asemenea, ei isi pot alege propriul furnizor de materie prima, daca nu doresc sa colaboreze cu cei propusi de francizorul roman. Desi exista o lista de preturi recomandate de master francizor, fiecare francizat isi poate stabili singur propria politica de preturi.
La nivel national, franciza Flash Dimension se acorda pentru un judet, francizatii beneficiind de exclusivitate teritoriala. In Bucuresti, exclusivitatea se acorda la nivel de sector - cu exceptia sectorului doi, unde isi desfasoara activitatea master francizorul.
Pentru cei care doresc sa aiba o oferta diversificata, in special daca aleg sa-si deschida un magazin propriu, exista posibilitatea sa preia separat si franciza Photo Cristal, pentru acelasi judet.
Acest sistem de franciza a fost dezvoltat de Claudiu Iordache pornind de la ideea de foto-sculptura. Conceptul presupune imprimarea de imagini/mesaje in interiorul unor cristale optice de diferite forme si dimensiuni. (Citeste aici mai multe despre franciza Photo Cristal)
Afacerea Flash Dimension
“Costurile cu materia prima sunt foarte scazute, fiind vorba de plexiglas din care se decupeaza fotosculptura, plus baza din plexiglas transparent”, explica managerul Interland Communication.
El mai spune ca adaosul comercial aplicat produselor este foarte mare, desi, raportat la piata locala, preturile Flash Dimension se situeaza la un nivel mediu.
Francizatul poate lucra cu centre foto, magazine de cadouri, cluburi cu diverse activitati, gradinite, scoli, fotografi profesionisti. De asemenea, poate participa la diverse evenimente, unde sa realizeze foto-sculpturi pe loc, avand in vedere ca echipamentul necesar nu este foarte voluminos, iar timpul de realizare a unei foto-sculpturi este destul de scurt.
Colaborarea cu centrele foto este avantajoasa prin prisma faptului ca fotografiile fie sunt scoase direct de clienti, fie francizatul beneficiaza de reduceri din partea centrului foto. In ambele situatii, costul de productie este mai mic decat in cazul in care francizatul ar printa fotografiile cu propria aparatura.
Referitor la contextul din piata, Claudiu Iordache spune ca afacerea Flash Dimension nu se resimte in aceasta perioada.
“Este aceeasi situatie ca in cazul Photo Cristal. Cadourile continua sa se vanda chiar si pe timp de criza”, explica managerul afacerii.
In ceea ce priveste competitorii de pe piata locala, el spune ca la lansarea Flash Dimension exista o afacere similara in Bucuresti. Insa, din informatiile detinute in prezent, managerul Interland Communication nu poate spune daca afacerea inca exista in Capitala, dar cu siguranta este prezenta in alte orase din tara.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 07 Iulie 2009 la ora 00.56