Franciza cu prajiturele coreene
Trei parteneri de business au deschis in vara aceasta prima patiserie Delimanjoo din Romania, la cateva luni dupa ce au semnat contractul de master franciza. Pana la sfarsitul anului viitor, vor sa deschida inca noua unitati si apoi vor incepe sa acorde francize si altor persoane.
Prajiturile Delimanjoo au aparut acum 24 ani, in Coreea de Sud. Compania avea initial alt nume, dupa zece ani, fiind redenumita Delice.
In 1999, compania si-a inceput extinderea in afara granitelor, iar in anul urmator a fost inregistrat brandul Deli Manjoo in tari din Asia si in SUA. Acum opt ani, Delice a lansat biscuitii Magic Pop, acum trei ani produsul Bob Pop si mai are in portofoliu si alte tipuri de prajituri si snack-uri. Compania este prezenta in aproximativ 70 de tari iar cel mai cunoscut produs este Delimanjoo, prajiturele de tip snack, umplute si servite calde.
Experienta celor trei actionari si ideea Delimanjoo in Romania
Ideea de a aduce Delimanjoo in Romania au avut-o Roxana Vasile si Lucian Marcu, acum trei ani, cand, la un targ de business din strainatate, au vazut prezentarea facuta de compania sud-coreeana.
"Am facut si demersurile necesare inca de-atunci. Din cauza crizei, am intrat intr-un recul financiar si-am considerat ca este mai bine sa ne oprim, desi daduseram deja avansul pentru prima achizitie si am facut si demersurile pentru a participa la targul de francize, care era in acea toamna. Ne-am oprit pana anul acesta, cand, pe fondul unei reveniri, am ajuns la concluzia ca este momentul sa ne aplecam si asupra acestei afaceri. Ne-am gandit ca, fiind implicati in mai multe afaceri, pe o raza destul de mare, ar fi bine sa avem un asociat, in persoana domnului Mateescu, care are si experienta pe partea de distributie", spune pentru startups.ro Lucian Marcu, Managing Partner la Delimanjoo Foods.
Roxana Vasile, Lucian Marcu si Hadrian Mateescu au pus bazele colaborarii lor in iarna acestui an, cand s-au intalnit in vacanta la ski, prin intermediul unui prieten comun.
"De multe ori, in vacante, iti vin in minte planuri legate de ce sa faci pe viitor, este si-un moment de adunare a gandurilor sau de stabilire a unor planuri, iar pentru mine a coincis, in mod fericit, cu diversificarea afacerilor pe care le am, intr-un domeniu complementar", spune pentru startups.ro Hadrian Mateescu, Managing Partner la Delimanjoo Foods (n. red. - el este actionarul majoritar al companiei din Romania, cu 50% din participatii, iar partenerii sai au cate 25%).
Hadrian Mateescu si-a incheiat in 1994 studiile de inginerie la Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, iar primul loc de munca a fost la agentia de publicitate Vitrina Advertising, din acelasi oras. Acum 14 ani, el a inceput sa lucreze in publishing, la Ringier Romania, ca director executiv al Ziarului de Cluj.
In anul urmator s-a mutat in Bucuresti, unde a lucrat pentru Ringier, pana in 2005, pe mai multe functii. Timp de un an, intre 2005 si 2006, a fost managerul de operatiuni al companiei de administrare de informatii Docuguard, actuala Iron Mountain Romania.
De la sfarsitul lui 2006, el a revenit in publishing, facand parte din echipa de management a Adevarul Holding, pana acum doi ani, cand, in aprilie 2010, a inceput sa se ocupe mai mult de compania de distributie de presa Mara Business Solutions, infiintata cu doi ani inainte. De asemenea, Hadrian Mateescu a infiintat anul trecut, impreuna cu trei fosti colegi de la Adevarul Holding si Ringier, agentia de publicitate Media Value si mai detine, impreuna cu Nicoleta Radulescu, firma de servicii telefonice Mara Mobile Communication.
Roxana Vasile si-a deschis primul business, in comert, inca din timpul facultatii. Ea a absolvit la Academia de Studii Economice din Bucuresti, Facultatea de Administratie Publica, in 2003, si in 2005, pe cea de Marketing. Din 2005, ea lucreaza in domeniul promotionalelor, iar de la sfarsitul lui 2008 este director de vanzari la o companie din domeniu, Smartbuy Trading. Din acest an, este director de marketing si Managing Partner al Delimanjoo Foods.
La Smartbuy Trading, Roxana Vasile este partenera cu Lucian Marcu, care are o experienta de circa zece ani in acest domeniu. Acum 20 de ani, Lucian Marcu a inceput sa lucreze in telefonia mobila, fiind angajat de-a lungul timpului la Rokura, Dialog si Connex, iar din 2000 a lucrat un an pentru distribuitorul de medicamente Relad. In 2001 el a infiintat firma de materiale promotionale Markit, care la sfarsitul lui 2008 a fost transformata in Smartbuy.
"In 2008, cand a venit criza, am fost afectati destul de tare. Intre timp, investisem si-n alte domenii, in energie regenerabila, peleti de rumegus, brichete. Am despartit activitatile. M-am retras din tot ceea ce inseamna business-ul de promotionale. In acest moment, sunt doar in industria lemnului. In 2010, am preluat Elladi Fashion si-am investit intr-o firma care proceseaza lemn de foc, unde sunt unicul actionar", detaliaza Lucian Marcu.
Stabilirea business-ului in Romania
In martie 2012, demersurile de a aduce Delimanjoo in Romania au fost reluate. Contractul de master franciza a fost semnat pentru prajiturelele Delimanjoo si biscuitii Magic Pop.
"Am ales, ca moment de lansare, targul TIBCO de la Romexpo, de la Bucuresti, de la sfarsitul lunii mai - inceputul lunii iunie, unde am putut lua contact cu preferintele clientilor de pe piata romaneasca - gust, creme, consistenta, gradul de indulcire al produsului, pastrand proportiile, ca o reteta de Coca-Cola", explica Hadrian Mateescu.
Prajiturelele sunt fabricate in fata clientului, coapte la 180 de grade, umplute cu crema si servite fierbinti. O prajitura are circa 17 grame si cea mai folosita crema este cea de vanilie.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Franciza Delimanjoo a fost deschisa pe piata din Romania in vara acestui an.
Delimajoo sunt prajiturele sud-coreene umplute cu crema de vanilie, dar master francizorul din fiecare tara poate adauga si alte tipuri de crema, in functie de preferintele clientilor.
Alte produse vandute de Delimanjoo sunt biscuitii expandati Magic Pop.
Prima patiserie a fost deschisa in Auchan Titan, Bucuresti, intrand pe profit dupa o luna.
Investitia intr-o patiserie Delimanjoo este de circa 25.000 de euro, recuperarea fiind estimata intre 12 luni si 24 de luni.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.