Franciza cu produse bio


BIOmarkt Von Gustav este un concept de magazin cu produse 100% BIO, lansat pe piata romaneasca in urma cu doi ani. Pana in prezent, nu au fost acordate francize, insa reprezentantii companiei sunt deja in discutii pentru deschiderea primului magazin in franciza din tara.

 

Afacerea BIOmarkt Von Gustav a inceput in 2007, cand a fost deschis primul magazin sub denumirea de BIOmarkt, in Timisoara.

Luna aceasta, magazinul a fost mutat in centrul comercial Iulius Mall Timisoara, compania anuntand cu aceasta ocazie si divizia Bio To Go (n. red. - concept de fast-food bazat pe gustari proaspete - sandwich-uri, produse de patiserie, salate, sucuri fresh din legume si fructe).

Anul acesta, BIOmarkt s-a extins si in Bucuresti cu doua magazine proprii de tip shop-in-shop, amplasate in supermarketurile G’market din Vitan Mall si din Plaza Romania. La acestea s-au adaugat doua unitati similare, deschise in Iasi, in cadrul G'market Iulius Mall si G'market Hala Centrala, la sfarsitul lunii trecute.

Orice oras mediu sau mare din Romania are potential pentru dezvoltarea unei afaceri BIO. Noi vizam sa deschidem anul viitor inca doua magazine - unul in Cluj Napoca si unul in Sibiu”, spune pentru startups.ro Florina Onetiu, General Manager BIOmarkt Von Gustav.

Magazinul din Cluj va beneficia de investitia proprie a francizorului. In ceea ce priveste Sibiul, reprezentantii BIOmarkt sunt in tratative pentru deschiderea unei unitati in franciza.


Investitie. Rezultate
Valoarea investitiei depinde de tipul de franciza pentru care opteaza candidatul - franciza de tip A sau franciza de tip B.

Pe langa magazinul traditional BIOmarkt Von Gustav, franciza de tip A cuprinde si divizia de fast food Bio To Go. In acest caz, taxa de franciza este de 10.000 de euro, iar investitia in stocul initial de marfa este de aproximativ 15.000 de euro (la circa 500 de articole).

Pentru franciza de tip B (n. red. - doar magazin traditional), taxa de franciza este de 5.000 de euro, la care se adauga investitia in stocul initial de marfa de pana la 8.000 euro (la circa 250 de articole).

Pentru oricare dintre concepte, taxa de franciza se aplica incepand cu jumatatea anului viitor. Momentan, francizatii nu vor plati aceasta taxa.

Pentru amenajarea unei unitati in franciza de tip A se investesc aproximativ 300 de euro/mp, in timp ce pentru franciza de tip B este nevoie de circa 400 de euro/mp. Asta in conditiile in care spatiul necesar pentru deschiderea unei francize de tip A este de aproximativ 100 mp, iar pentru o franciza de tip B este nevoie de o suprafata de 55 mp - 60 mp.

In a treia luna de activitate sunt estimate vanzari care acopera integral valoarea cheltuielilor. In urmatoarele 8 - 14 luni se estimeaza ca, din profitul obtinut, sa se amortizeze investitia initiala”, precizeaza Florina Onetiu.

Ea spune ca, intr-un an de zile, un francizat poate ajunge la o cifra de afaceri de 300.000 de euro, in conditiile unui inceput mai slab si a unei cresteri exponentiale de la o luna la alta.

In cazul francizei de tip A, profitul brut raportat la cifra de afaceri este calculat in jurul a 15% - 20%, pentru franciza de tip B situandu-se la 14% - 18%.

Managerul BIOmarkt Von Gustav spune ca vanzarile pot fi influentate de factori precum amplasarea magazinului, disponibilitatea de stoc, dar si atitudinea angajatilor.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Domeniu de activitate: Comertul cu produse 100% BIO.
Franciza de tip A: Pe langa magazinul traditional BIOmarkt Von Gustav, franciza cuprinde si divizia de fast food Bio To Go. Taxa de franciza este de 10.000 de euro, iar investitia in stocul initial de marfa este de aproximativ 15.000 de euro.
Franciza de tip B: Pentru acest tip de franciza (n. red. - doar magazin traditional), taxa de intrare este de 5.000 de euro, la care se adauga investitia in stocul initial de marfa de pana la 8.000 euro.
Spatiul necesar: Fie intr-o zona stradala, in apropiere de centrul orasului sau de zona de cumparaturi a orasului, fie intr-un centru comercial. Pentru deschiderea unei francize de tip A este nevoie de aproximativ 100 mp, iar pentru o franciza de tip B de 55 mp - 60 mp.
Investitia in amenajare: Pentru amenajarea unei unitati in franciza de tip A se investesc aproximativ 300 de euro/mp, in timp ce pentru franciza de tip B este nevoie de circa 400 de euro/mp.
Recuperarea investitiei: In a treia luna de activitate sunt estimate vanzari care acopera integral valoarea cheltuielilor. In urmatoarele 8 - 14 luni se estimeaza ca, din profitul obtinut, sa se amortizeze investitia initiala.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii