Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Sistemul de franciza
Cel mai important criteriu in obtinerea unei francize BIOmarkt Von Gustav este dat de intelegerea trendului ascendent al pietei romanesti si europene de produse BIO. In plus, candidatul trebuie sa fie orientat catre o viata sanatoasa”, mentioneaza Florina Onetiu.

Ea mai spune ca un antreprenor care doreste sa preia o franciza BIOmarkt Von Gustav ar trebui sa aiba o experienta manageriala minima.

Inainte de lansarea afacerii, francizorul ofera un pachet de training-uri intiale care include: Training specific pentru produse BIO si sortimentatie; Training despre procesele interne si customer service; Training pentru identitate corporativa si mercantizare.

Pe parcursul afacerii, sunt organizate training-uri trimestriale, pentru care francizatii platesc o taxa de 1.000 de euro/trimestru. O alta taxa este cea pentru promovare si aparitiile media, stabilita la 200 de euro pe luna.

In orasele cu aproximativ 300.000 de locuitori, francizatii beneficiaza de exclusivitate teritoriala pe intreg orasul. Insa, in orasele care depasesc acest nivel al populatiei, se va discuta despre exclusivitate zonala.

Unitatea francizata trebuie sa fie deschisa fie intr-un spatiu stradal apropiat de centru orasului sau de zona de cumparaturi a orasului, fie intr-un centru comercial.

Aprovizionarea magazinelor francizate se va face in proportie de 80% prin BIO Logistic, iar restul de 20% prin producatori locali (n. red. - conformitate BIO). Preturile de raft sunt aceleasi in toate magazinele BIOmarkt Von Gustav.

Contractul de franciza se semneaza pe o perioada de trei ani, putand fi reinnoit fara niciun fel de taxa.

Afacerea BIOmarkt
Oferta magazinelor BIOmarkt Von Gustav cuprinde produse food fresh (fructe, legume, lactate, mezeluri, paine), produse food uscate (ulei, zahar, cereale, dulciuri, etc), produse pentru bebelusi si copii, produse cosmetice si detergenti.

Cele mai multe produse comercializate de BIOmarkt provin din Austria si Germania. Ca o masura de incurajare a agriculturii ecologice din Romania, fructele, legumele, ouale si painea sunt preluate de la producatori romani. Toate aceste produse sunt certificate de organismele europene, garantie fiind logo-urile acestor organisme existente pe ambalajele produselor.

Clientii BIOmarkt sunt persoane educate, cu venituri medii si peste medie, informate si interesate de un mod de viata sanatos. O categorie importanta o reprezinta parintii, care sunt interesati sa ofere copiilor lor produsele cele mai sanatoase, incepind cu alimentatia si terminand cu un mediu mai curat si sanatos”, precizeaza Florina Onetiu.

In ceea ce priveste promovarea afacerii pe piata romaneasca, ea spune ca BIOmarkt participa la diverse conferinte si targuri pe teme de sanatate, ecologie si viata echilibrata, sponsorizeaza evenimente din aria de interes si organizeaza actiuni de sampling. Un instrument eficient de promovare este si site-ul BIOmarkt, la care se adauga aparitiile in presa nationala.

"Din fericire pentru noi, contextul economic actual nu ne-a afectat. Oamenii au ales sa cumpere mai putin, dar de calitate. Mizam pe valoarea produselor noastre si avem toata increderea ca lucrurile nu se vor schimba nici in continuare”, spune managerul BioMarkt von Gustav.

Pentru anul 2009, sunt estimate vanzari de 450.000 de euro doar pentru magazinele din Bucuresti si Timisoara, cu o marja de profit de 10% pentru companie.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Domeniu de activitate: Comertul cu produse 100% BIO.
Franciza de tip A: Pe langa magazinul traditional BIOmarkt Von Gustav, franciza cuprinde si divizia de fast food Bio To Go. Taxa de franciza este de 10.000 de euro, iar investitia in stocul initial de marfa este de aproximativ 15.000 de euro.
Franciza de tip B: Pentru acest tip de franciza (n. red. - doar magazin traditional), taxa de intrare este de 5.000 de euro, la care se adauga investitia in stocul initial de marfa de pana la 8.000 euro.
Spatiul necesar: Fie intr-o zona stradala, in apropiere de centrul orasului sau de zona de cumparaturi a orasului, fie intr-un centru comercial. Pentru deschiderea unei francize de tip A este nevoie de aproximativ 100 mp, iar pentru o franciza de tip B de 55 mp - 60 mp.
Investitia in amenajare: Pentru amenajarea unei unitati in franciza de tip A se investesc aproximativ 300 de euro/mp, in timp ce pentru franciza de tip B este nevoie de circa 400 de euro/mp.
Recuperarea investitiei: In a treia luna de activitate sunt estimate vanzari care acopera integral valoarea cheltuielilor. In urmatoarele 8 - 14 luni se estimeaza ca, din profitul obtinut, sa se amortizeze investitia initiala.

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.