Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Atat francizatii, cat si cei care aleg sa devina distribuitori pentru Euro City, beneficiaza de consultanta inainte de lansarea afacerii pentru a adapta formatul la specificul pietei pe care activeaza.
Magazinul poate fi amplasat atat stradal, cat si intr-un centru comercial, in conditiile in care exista un trafic pietonal multumitor.
In ceea ce priveste aprovizionarea cu produsele distribuite de Euro City, toti partenerii colaboreaza direct cu firma din Italia.
Exclusivitatea se acorda in functie de marimea orasului. La o populatie de 50.000 de locuitori se acorda exclusivitate la nivel de oras. Insa, pentru orasele mai mari, se discuta de exclusivitate la nivel de cartier sau de zona, in functie si de puterea de acoperire a francizatului.
Contractul de franciza se semneaza pe o perioada de cinci ani, cu posibilitatea reinnoirii. Pe toata durata contractului francizatii nu platesc niciun fel de taxe.
Afacerea Euro City in Romania
Catalogul Euro City cuprinde o gama de 15.000 de produse, in cadrul careia exista trei categorii de produse din punct de vedere al pretului de vanzare - produse la un euro, doi euro sau trei euro.
Un procent de 60% din produse provine din China - portelan, lumanari, jucarii, accesorii, bricolaj etc. Restul de produse provin din Italia si din alte tari europene, iar aici intra toate produsele precum cele cosmetice, produsele de ingrijire corporala, sapunuri, detergenti etc.
“In Romania, magazinele care comecializeaza produse la pret fix sunt percepute prin prisma asa numitului <convenient store> (n. red. - magazin cu preturi mici), si nu a cumparaturilor de impuls”, explica Osvaldo Iandolo.
El spune ca, in Europa, valoarea medie a unui bon in magazinele cu pret fix (n. red. - un euro) este de cinci euro. In Romania si Portugalia, unde consumatorii au un comportament asemanator in ceea ce priveste magazinele cu pret fix, valoarea medie este de trei euro pentru un bon.
In Romania, clientii sunt reprezentati in proportie de 80% de femei, care fac cumparaturi pentru casa si familie. Din restul clientilor, o parte insemnata o detin adolescentii, in special in magazinele amplasate in centrele comerciale.
Planuri de dezvoltare
“Ne asteptam ca acest concept sa aiba succes pe piata romaneasca prin prisma faptului ca Euro City ofera francizatilor o mare flexibilitate de adaptare a conceptului la specificul pietei pe care activeaza”, precizeaza Osvaldo Iandolo.
El spune ca o optiune foarte flexibila este reprezentat de corner, ce poate fi pozitionat in diverse magazine si este mai putin costisitor din punct de vedere al cheltuielilor administrative.
Anul viitor, vor fi deschise sapte cornere de catre un singur francizat in zona Transilvania.
Pentru moment, Osvaldo Iandolo are foarte mare incredere in dezvoltarea afacerii in Romania, in special prin sistemul de cornere si de distributie. Asta pentru ca lipsa de lichiditati ii face pe intreprinzatori sa se orienteze catre afaceri mai putin costisitoare decat deschiderea unui magazin de cel putin 60 mp. Insa, reprezentantul companiei este deschis si la discutii pentru acordarea de francize regionale sau chiar a unei master francize pe intreg teritoriul Romaniei.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Domeniu de activitate: comertul cu produse non-alimentare la pret fix.
In cazul unui magazin Euro City, taxa de franciza este de 5.000 de euro. La acesti bani se adauga investitia in deschiderea magazinului de circa 200 de euro/mp si valoarea stocului initial de aproximativ 300 de euro/mp.
Suprafata unui magazin trebuie sa fie de minim 60 mp si poate ajunge pana la 120 mp
In cazul in care candidatul opteaza pentru formatul de corner, taxa de franciza se ridica la 3.000 de euro, iar investiile in amenajarea magazinului scad considerabil. Suprafata cornerului este situata intre 20 mp - 40 mp.
Pentru a deveni distribuitor de produse Euro City, folosindu-se de propriul magazin deja existent, antreprenorul trebuie sa plateasca o taxa initiala de 1.000 de euro.
In ceea ce priveste extinderea pe piata din Romania, sunt vizate toate orasele tarii, formatul putand fi adaptat la specificul fiecarei piete locale.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 14 Decembrie 2009 la ora 22.23