Gravura computerizata in franciza
Marian Uram a lansat afacerea Mariomatic in anii ’90, avand doar o singura masina de gravat. La doi ani de la inceperea activitatii, vindea deja masini de gravat catre alti operatori independenti din tara iar incepand cu anul 2005 a inceput sa extinda in franciza atelierul de gravura pe care il detinea.
Compania Mariomatic si-a inceput activitatea in anul 1994, in orasul Oradea, dupa ce Marian Uram a decis sa-si investeasca toti banii intr-o masina de gravat. Materialele necesare gravurii si le cumpara din Ungaria.
Desi initial executa doar gravuri, in timp cererea a crescut atat de mult incat in 1996 a inceput sa vanda masini de gravat in diferite orase din tara, construindu-si cu grija propria concurenta, dupa cum povesteste el pentru startups.ro.
In 2005, Marian Uram a decis sa extinda in franciza atelierul de gravura computerizata pe care il detinea. In prezent, exista parteneri francizati in orasele Bacau, Iasi, Botosani, Buzau, Alba-Iulia, Bistrita, Brasov si Constanta.
“Pentru perioada urmatoare sunt vizate orasele Craiova,Timisoara si Arad”, spune pentru startups.ro Marian Uram, Director Executiv Mariomatic.
Desi nu exclude Capitala de pe lista, el spune ca in Bucuresti exista deja 18 firme care isi fac aprovizionarea de la Mariomatic si ofera acelasi produs. De aceea, in principiu, se cauta extinderea in orase in care nu exista deja operatori independenti.
Investitie initiala
Pentru a intra in sistemul de franciza Mariomatic, viitorii francizati trebuie sa plateasca o taxa initiala de 2.500 de euro + TVA.
In acesti bani, francizorul asigura un stoc initial de materiale pentru gravura, o mostrare completa pe partea de materiale si materii prime, precum si un set de mostre care acopera toata gama de produse pentru amenajarea vitrinei.
A doua parte a investitiei variaza in functie de complexitatea utilajului cu care doreste sa-si inceapa afacerea fiecare francizat. Pentru inceput, pretul masinii de gravat poate fi de 6.000 de euro (pentru cel mai ieftin utilaj pentru gravura computerizata cu freza) sau de 25.000 de dolari (pentru cel mai ieftin utilaj pentru gravura cu laser).
Suprafata necesara deschiderii unui atelier de gravura trebuie sa fie intre 40 mp - 60 mp. Tinand cond de acest spatiu, cheltuielile cu amenajarea unitatii sunt estimate la circa 5.000 de euro.
“Recuperarea investitiei depinde foarte mult de amplasarea unitatii. Noi recomandam ca atelierul sa fie deschis fie intr-un centru comercial, fie in zona centrala a orasului”, precizeaza reprezentantul Mariomatic.
Afacerea Mariomatic
Compania executa gravura computerizata cu freza (pentru materiale precum platic si metale moi - aluminiu, cupru, alama), gravura cu laser cu CO2 (pentru lemn, piele, sticla, granit, majoritatea materialelor plastice, metale emailate sau vopsite) si gravura cu laser YAG (pentru metale si grafit).
Printre articolele finale se numara plachete reprezentand indicatoare, plachete pentru companii (pentru usa de la intrare sau usi departamentale), obiecte promotionale (pixuri, brelocuri etc.), ecusoane etc.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: Servicii de gravura computerizata.
Investitie fixa: Taxa initiala de 2.500 de euro + TVA.
Investitie variabila: Pentru inceput, investitia in masina de gravat poate fi de 6.000 de euro sau de 25.000 de dolari, in functie de complexitatea utilajului. Cheltuielile cu amenajarea unitatii pot ajunge pana la 5.000 de euro.
Taxe pe parcursul afacerii: 1.500 de euro + TVA pe an.
Orase vizate in perioada urmatoare: Craiova,Timisoara si Arad.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.