Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
In principiu, clientii sunt companiile, institutiile publice, agentiile de publicitate, cabinetele de avocatura sau arhitectura, hotelurile, restaurantele, asociatiile de locatari etc.
Potrivit lui Marian Uram, un procent de 95% dintre cei care detin firme de gravura in Romania si-au facut ucenicia la Oradea. Aici intra atat operatorii independenti, care, pe langa achizitionarea utilajelor, isi cumpara inclusiv materialele necesare gravurii de la Mariomatic, cat si partenerii francizati.
In general, operatorii independenti sunt persoane care au deja o afacere cunoscuta pe piata pe care activeaza (spre exemplu, o tipografie) si nu mai au nevoie de un brand reprezentantiv, ci doar de echipamentele pentru gravura.
Sistemul de franciza
Pentru cei care doresc sa preia o franciza Mariomatic, experienta in domeniul gravurii nu este obligatorie. De altfel, francizorul asigura training pentru toate aspectele care tin de derularea afacerii, precum si suport pe toata durata contractului de franciza.
Contractul are o durata de doi ani si poate fi prelungit cu acordul partilor, fara plata unei noi taxe. In fiecare an, francizatii platesc o redeventa de 1.500 de euro + TVA.
Exclusivitatea teritoriala se acorda la nivel de oras, cu exceptia Bucurestiului unde pot activa sase francizati, cate unul in fiecare sector.
Fiecare francizat este liber sa-si stabileasca singur preturile pe piata pe care activeaza. Marian Uram spune ca, in cazul in care baza pentru gravura este pusa la dispozitie de client (in general, obiectele promotionale), incasarile unui francizat pot ajunge la 60 de euro/ora.
“Daca masina lucreaza in total trei ore pe zi, atelierul merge foarte bine”, detaliaza directorul Mariomatic.
Pentru plachetele gravate pe materialul francizatului, incasarile se raporteaza la suprafata gravata. O suprafata de materie prima echivalenta cu o foaie de dimensiune A4 costa intre 4 euro si 6,5 euro. Aceeasi suprafata, dupa gravare, se vinde cu 25 de euro - 35 de euro, in functie de gradul de dificultate si procentul de acoperire. Diferenta reprezinta marja francizatului.
“Lunile cele mai bune sunt octombrie, noiembrie, decembrie, cand in trei luni de zile faci jumatate din cifra de afaceri a anului. Asta pentru ca in aceasta perioada se deruleaza cele mai multe campanii promotionale”, explica Marian Uram.
Contextul din piata
Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, cifra de afaceri inregistrata anul trecut de compania Mariomatic a fost de 1.718.719 de lei.
Marian Uram spune ca, avand in vedere contextul actual, cifra de afaceri din 2009 va reprezenta circa 75% din cea inregistrata anul trecut.
Desi criza economica nu a ocolit afacerea Mariomatic in prima parte a anului, pentru perioada urmatoare directorul companiei estimeaza o crestere a incasarilor si o recuperare a scaderilor inregistrate pana acum.
El spune ca numarul de clienti a scazut cu 20% - 30% de la inceputul anului si pana in prezent, comparativ cu perioada similara din 2008, in timp ce valoarea comenzilor s-a diminuat si ea cu circa 50%.
Marian Uram adauga faptul ca nu a cautat neaparat sa scada preturile pentru a contracara efectele crizei si a-si pastra clientii. In schimb, a incercat sa le ofere mai mult pentru aceeasi bani. De exemplu, un hotel care a facut o comanda de brelocuri pentru chei (la pretul de anul trecut) a primit cadou numerele de camera.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: Servicii de gravura computerizata.
Investitie fixa: Taxa initiala de 2.500 de euro + TVA.
Investitie variabila: Pentru inceput, investitia in masina de gravat poate fi de 6.000 de euro sau de 25.000 de dolari, in functie de complexitatea utilajului. Cheltuielile cu amenajarea unitatii pot ajunge pana la 5.000 de euro.
Taxe pe parcursul afacerii: 1.500 de euro + TVA pe an.
Orase vizate in perioada urmatoare: Craiova,Timisoara si Arad.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 08 Septembrie 2009 la ora 00.21