Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
A mers mai departe in business impreuna cu doi colegi din afacerea care tocmai esuase. Au decis sa faca Mobile Marketing si au lasat memoSMS, un serviciu pentru afaceri mici si mijlocii, care sa le ajute sa-si imbunatataesca relatia cu clientii.
In acest domeniu, ceea ce vindeau era un produs cu o valoare unitara extrem de mica (uneori aveau adaosul de 0,002 euro, adica 0,2 centi), si le trebuia un volum urias de SMS-uri vandute, pentru a fi “pe zero”. Tanarul antreprenor spune ca a urmat un an greu, dar nu regreta nimic, pentru ca a fost perioada in care au sedimentat tot ce invatasera in trecut si s-au format ca echipa. De altfel, Andrei spune a a fost anul in care a invatat mai multe decat in toata cariera lui de pana atunci.
Punct. Si de la capat
In septembrie 2011, au luat decizia sa mearga mai departe decat puteau cu memoSMS si sa integreze serviciul lor in ceva mai mare. Asa a infiintat mReady, compania de care se ocupa acum si care activeaza in domeniul dezvoltarii de aplicatii mobile Android si iOS. Noul business a fost lansat impreuna cu doi dintre colegii sai din memoSMS si dintr-un alt proiect la care lucra in acel moment.
“Vrem sa devenim cea mai cunoscuta companie de dezvoltare de aplicatii mobile din Romania. Am ramas doar noi trei timp de sapte luni, pentru a intelege piata locala si internationala, pentru a ne face conexiuni in piata si pentru a ne forma filozofia proprie asupra aplicatiilor mobile. In aprilie 2012 am luat decizia sa incepem dezvoltarea companiei si expansiunea. Ne simteam total nepregatiti! Asa, insa, am reusit sa crestem compania de la 3 la 14 persoane în 3 luni si sa ne dublam portofoliul de la o luna la alta. Si cred ca am facut bine ca am luat decizia cand ne simteam inca nepregatiti. Ne-am asumat-o, ne-am luat frica in brate si am mers mai departe. Am gasit solutii. Acum avem proiecte care dau de lucru unui ecosistem de 18 persoane si influenteaza pozitiv viata a mii de oameni zilnic.
”, spune Andrei.
Clientii companiei sunt atat din Romania, cat si din strainatate, iar conceptul acopera doua directii de business: Business2Business si Business2Consumer.
Educatia antreprenoriala din facultate
De-a lungul timpului, Andrei a fost implicat in mai multe organizatii care sprijina educatia si formarea tinerilor studenti. In facultate a fost membru al organizatiei studentesti Voluntari pentru Idei si Proiecte Romania (VIP Romania) iar acum face parte din board-ul director al organizatiei.
"Sunt bucuros ca am luat decizia de deveni antreprenor inca din facultate, pentru ca atunci i-am cunoscut pe multi dintre oamenii carora le sunt recunoscător acum. As fi putut să-i cunosc chiar si mai devreme, daca nu m-as fi incapatanat in primii 2 ani de facultate sa cred ca un antreprenor este solitar in activitatea sa. Poate credeam asa din cauza ca uitandu-ma in jur simteam ca eu sunt singurul care are astfel de dorinte antreprenoriale. In anul 3 simţeam nevoie de o schimbare si voiam sa ma inconjor de mai multi oameni care au o gandire comuna. Un bun prieten m-a convins sa incerc ceva nou: sa aplic intr-o organizatie studenteasca", spune Andrei.
La inceput a fost extrem de sceptic, dar, cand a vazut despre ce este vorba, s-a convins imediat ca vrea sa fie inconjurat de oameni ca ei si si-a dat seama care sunt oportunitatile sale de dezvoltare in acel mediu.
In VIP a fost membru al Business Club, cat si Sales Manager al intregii organizatii, timp de doi ani. Rolul lui era sa conduca echipa de vanzari, sa se asigure ca proiectele au o strategie de atragere de parteneri si sa creeze parteneriate financiare pentru intreaga organizatie. Ca membru, a avut sansa sa participe la toate evenimentele organizate de asociatie si sa profit de fiecare oportunitate.
El spune ca studentii care devin membrii intr-o organizatie sunt mai avantajati decat cei care se inscriu doar la un singur proiect, pentru ca pot participa la toate eveimentele asociatiei, astfel dobandind mai multe cunostinte. In plus, membrii sunt mereu inconjurati de oameni care le impartasesc viziunea iar mediul in care se dezvolta este mult mai propice dezvoltarii profesionale si personale.
“Acei 2 ani (n. red. - petrecuti in VIP) mi-au influentat vizibil si permanent modul in care gandesc si fac o afacere. Am invatat ca pe primul loc in orice organizatie sunt oamenii si motivatia lor individuala. Succesul unei afaceri consta intr-o proportie de 80% in alinierea motivatiilor individuale spre atingerea obiectivelor companiei. Am invatat ca o afacere nu trebuie pornita de la <cati bani poti face> ci de la <cator persoane le poti face viata mai buna>. In atreprenoriat este vorba de schimbarea vietii oamenilor in bine. Daca reusesti sa o faci, vin si recompensele: implinire de sine, respectul altora, motivare personala si, abia la final, banii”, spune Andrei.
In timpul facultatii el a devenit un mare sustinator al ideii ca studentii trebuie sa devina antreprenori cat sunt studenti, nu dupa. Asta pentru ca studentii, chiar daca nu au inca toate cunostintele de care au nevoie pentru a reusi, au energie, sustinere, prieteni care pot sa le impartaseasca visul. In schimb, cei care asteapta sa isi lanseze afacerea dupa ce termina facultatea, trebuie sa suporte si consecintele: presiuni mai mari din partea familiei, care isi doreste ca proaspatul absolvent sa se angajeze; presiuni sociale din partea celor din jur care s-au angajat si au salarii mai mari decat toate incasarile firmei noului antreprenor; presiunea angajatilor si partenerilor care au nevoie de salarii pentru a continua colaborarea. In plus, sansa de a gasi un alt absolvent de facultate care sa vrea sa iti devina partener, sa impartaseasca aceeasi pasiune ca si tine si sa-si riste timpul si oportunitatile personale pentru a crea o companie alaturi de altcineva devine din ce in ce mai mica.
“Ca student depinzi de cele mai multe ori de o singura sursa de finantare: parintii. Asa ca, daca parintii oricum te sustin in facultate, trebuie sa profiti cat poti de mult de acest timp. E drept, e nevoie de un efort dublu: sa fii bun la facultate si sa devii bun in business!”, adauga Andrei.
El spune ca multi studenti sunt reticenti sa inceapa o afacere in timpul facultatii motivand lipsa sprijinului pe care il primesc. Insa Andrei enumera zecile de proiecte (multe dintre ele cu acces gratuit pentru studenti) derulate in fiecare an pentru studentii antreprenori, oamenii de afaceri de succes care sunt dispusi sa ii ajute sau proiectele care ii ajuta pe tineri sa isi gaseasca un partener sau chiar intrega echipa de proiect.
In cazul studentilor care au nevoie de sprijin financiar pentru a incepe o afacere, Andrei spune ca oricat de multi bani ar primi, nu le vor ajunge daca nu cred suficient de mult in ideea lor si nu sunt dispusi, cu orice pret, sa o puna in practica. In schimb, daca esti dispus sa faci toate sacrificiile necesare, vei gasi mijloacele sa iti pui ideea in practica, oricat de putini bani ai avea.
"Ne putem da batuti din nenumarate motive. Important e sa realizam in mintea noastra ca majoritatea sunt doar pretexte. Asa vom persevera sa ne dovedim ca imposibilul e realizabil", explica Andrei.
Iar el da si exemplul fondatorului Twitter, Biz Stone, care, atunci cand a fost intrebat cum poate sa explice succesul de peste noapte al Twitter, l-a citat pe Jackson Brown, spunand ca "Overnight success usually takes about ten years”.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Andrei Costescu avea 18 ani cand a infiintat prima firma.
In vacanta dintre anul I si anul II de facultate a inceput prima afacere, o retea de hotspot-uri, cu servicii asa cum vazuse in Londra si in Los Angeles.
Afacerea a rezistat un an, pana cand au ramas fara finante, si, chiar daca dupa acest esec s-a gandit sa se angajeze, a ramas in continuare antreprenor.
In septembrie 2011 a infiintat mReady, compania de care se ocupa acum si care activeaza in domeniul dezvoltarii de aplicatii mobile Android si iOS.
De-a lungul timpului, Andrei a fost implicat in mai multe organizatii care sprijina educatia si formarea tinerilor studenti.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Acest material face parte din seria "Back2School or Back2Business?", un proiect editorial startups.ro dedicat studentilor antreprenori.
Publicat pe 22 Octombrie 2012 la ora 00.46