Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Tipuri de magazine
Magazinul de tip Kiosk este conceput pe sistemul Take Away, avand o oferta limitata de produse. Potrivit pentru zonele cu trafic pietonal ridicat, magazinul poate fi deschis intr-un spatiu de 10 mp - 20 mp.
Conceptul Bar are un meniu complet si o zona restransa de mese - de la trei - patru locuri pana la maxim zece, in functie de spatiu. Magazinul trebuie sa fie amplasat stradal sau in zonele cu trafic pietonal ridicat, necesitand un spatiu de 30 mp - 60 mp.
In ceea ce priveste deschiderea unui magazin tip Lounge, spatiul ideal este de 70 mp - 100 mp. Pe langa meniul complet, aceste unitati au si o zona speciala cu mai multe mese, fiind potrivite pentru zonele cu mare expunere comerciala.
“Toate cele trei magazine deschise pana acum in tara functioneaza dupa conceptul mediu, de bar”, spune Daniel Ciobanu.
Incepand cu sfarsitul anului trecut, primele doua magazine deschise in Romania livreaza produse si la domiciliu. Serviciul de livrari poate fi oferit si de viitorii francizati, insa nu este obligatoriu.
Obtinerea francizei
“Pentru a deveni francizat, un antreprenor trebuie in primul rand sa-si doreasca sa conduca un asemenea tip de afacere si sa creada foarte mult in produsele proaspete”, precizeaza reprezentantul Juice Zone.
De asemenea, candidatul ar trebui sa aiba o experienta minima de organizare sau de business.
“Nu neaparat sa fi avut o afacere proprie, dar sa aiba cunostinte in domeniu, pe care sa le fi dobandit in anumite activitati anterioare”, explica Daniel Ciobanu.
In ceea ce priveste experienta in domeniul alimentatiei publice, aceasta nu este neaparat necesara, deoarece francizatul primeste absolut totul, de la retete la furnizori.
Retetele sunt cele stabilite de compania mama, insa ingredientele sunt achizitionate de la furnizori locali. Singurele produse care se importa sunt ceaiul, cafeaua, tortilla, precum si ambalajele produselor Juice Zone.
Furnizorii sunt aceeasi pentru toata reteaua si sunt stabiliti de master francizor. Insa fiecare francizat in parte colaboreaza in mod direct cu furnizorii Juice Zone.
Referitor la exclusivitatea teritoriala de care poate beneficia un francizat Juice Zone, master francizorul roman spune ca acesta este un aspect negociabil, iar pentru moment nu au existat discutii pe aceasta tema.
Francizatul beneficiaza de training initial, precum si de suport in ceea ce priveste alegerea spatiului si amenajarea unitatii.
“Training-ul include atat pregatirea lui ca francizat, cat si pe cea a angajatilor, si se desfasoara in Romania, cu suportul celor din Canada”, precizeaza Daniel Ciobanu.
Amenajarea magazinului se face pe baza unui plan conceput in functie de caracteristicile spatiului, fiind aprobat de master francizor si de compania mama.
Francizatul primeste consultanta si suport in administrarea afacerii, pe toata durata contractului de franciza, care se semneaza pe 10 ani.
La reinnoirea contractului se achita o taxa care poate ajunge pana la 50% din taxa initiala de franciza.
Juice Zone in cifre
Pentru fiecare din cele trei magazine deschise in Romania, master francizorul a investit intre 45.000 de euro - 60.000 de euro.
Daniel Ciobanu spune ca investitia in preluarea master francizei pe Romania si dezvoltarea afacerii pe plan local ar trebui sa fie recuperata intr-o perioada de pana la cinci ani.
Conform datelor raportate la Ministerul Finantelor Publice, in 2007, vanzarile inregistrate de Juice Zone Romania s-au ridicat la 147.978 de lei. La nivelul anului 2008, cifra de afaceri a master francizorului roman a fost de 340.000 de lei, potrivit reprezentantului companiei.
“In prezent, din punct de vedere al vanzarilor, se observa o usoara scadere, de aproximativ 10% - 15%, fata de anul trecut”, precizeaza Daniel Ciobanu.
Pentru 2009, reprezentantul Juice Zone estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 30%, comparativ cu 2008, luand in considerare si deschiderea noului magazin din Bucuresti.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 25 Mai 2009 la ora 20.11