Peter Murray cauta primii francizati din tara


Peter Murray este un brand portughez de haine si accesorii, infiintat in urma cu aproximativ 20 de ani si prezent pe piata romaneasca de mai bine de un an. Pentru moment, master francizorul nu a acordat francize altor antreprenori, insa vizeaza extinderea prin acest sistem in marile orase din tara.


Brandul Peter Murray este detinut de compania Camilo Pinto din Portugalia. Primele magazine in franciza au fost deschise in Spania, Camilo Pinto ocupandu-se doar de realizarea colectiilor si de productie. Intre timp, reteaua Peter Murray s-a extins in tari precum Chile, China, Taiwan, Kuweit, Egipt, Grecia, Croatia, Romania, Islanda si mai nou Portugalia

Master franciza pe Romania a fost preluata in anul 2007 de compania Peter Style. In acest moment, master francizatul roman detine trei magazine in tara, in orasele Cluj Napoca, Targu Mures si Bucuresti.

Pentru extinderea in franciza sunt vizate orasele importante din tara, precum Iasi, Timisoara, Cluj, Constanta”, spune pentru startups.ro Costin Calin, Brand Manager Peter Murray Romania.

Investitia initiala
Sistemul de franciza Peter Murray nu presupune nicio taxa de intrare si nu implica alte taxe pe parcursul afacerii, insa francizatii sunt obligati sa-si achizitioneze marfa prin master francizor.

Investitia in deschiderea unui magazin se situeaza in jurul valorii de 1.500 de euro/mp. In aceasta suma intra tot ceea ce tine de amenajarea si mobilarea spatiului.

Suprafata unui magazin trebuie sa fie de cel putin 100 mp si poate ajunge in medie pana la 150 mp.

In ceea ce priveste investitia in stocul initial de marfa, Costin Calin spune ca aceasta variaza in primul rand in functie de linia de articole pe care alege sa le comercializeze un francizat. Asta deoarece colectiile Peter Murray sunt impartite in patru linii vestimentare diferite (sport, clasic, concept si exclusive) si fiecare linie se incadreaza in alta categorie de pret.

Spre exemplu, la o suprafata de 150 mp, stocul ar trebui sa se situeze undeva la 5.000 de produse. Insa, stocul unui magazin care se axeaza pe articole sport nu va avea aceeasi valoare cu cel al unui magazin care merge foarte mult pe articole din linia exclusive.

"Altfel spus, 1.000 de costume valoareaza mult mai mult decat 1.000 de perechi de jeansi si tricouri. De aceea, valoarea stocului initial depinde de ce anume vrea sa vanda fiecare francizat", explica brand managerul Peter Murray.

Dupa ce a stabilit linia de produse pe care se va axa, francizatul va trece la pasul urmator - stabilirea costurilor fixe cu magazinul (chirie, salarii, curatenie etc), a profitului la care vrea sa ajunga si a perioadei in care doreste sa-si amortizeze investitia.

Abia dupa ce va parcurge acesti pasi, francizatul va sti exact care este valoarea stocului intial cu care vrea sa porneasca afacerea.

Ca sa fie profitabil, un magazin Peter Murray ar trebui sa aiba vanzari de 4.000 de euro - 6.000 de euro/mp/an. In aceste conditii, investitia initiala ar trebui sa fie recuperata in aproximativ doi ani, potrivit master francizorului.

Vanzarile depind de mai multi factori, printre care se numara amplasarea magazinului (mall sau stradal), precum si traficul din zona.

Conceptul
Sub brandul Peter Murray sunt comercializate haine, accesorii si incaltaminte pentru femei si barbati.

In decursul unui an sunt lansate doua colectii principale - primavara-vara si toamna-iarna. Acestea sunt completate de mai multe “flash collections”, in functie de noile tendinte care apar in fiecare sezon.

Prin flash collection ei inteleg chiar si o singura tinuta. De aceea se poate ajunge la mai multe flash collections intr-un sezon”, spune Costin Calin.

Acestea sunt predominante la colectiile dedicate femeilor, datorita numarului mare de tendinte care apar pe acest segment.

Cu toate acestea, brand managerul Peter Murray spune ca articolele pentru barbati reprezinta circa 70% din vanzari, intr-un sezon.

Citeste continuarea articolului - pagina 2

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii