Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

In principiu, clientii Peter Murray au varste cuprinse intre 25 de ani si 40 de ani, iar ca venituri se incadreaza la categoria mediu - high.

Pentru magazinele din afara Bucurestiului promovarea s-a facut prin media locala (posturi TV, radio si presa scrisa) iar la nivel national s-a colaborat si se colaboreaza in continuare cu diverse vedete din Romania.

Promovarea marcii s-a mai facut si prin participarea la prezentarile de moda organizate in cadrul mall-urilor.

Intrarea in sistemul de franciza
In afara de capitalul necesar deschiderii unui magazin, potentialul candidat va trebui sa dispuna si de o garantie bancara.

Nu am stabilit ceva clar in acest sens, dar probabil ca garantia ar trebui sa fie de cel putin 50% din valoarea produselor comandate”, spune reprezentantul Peter Murray.

Un alt aspect important este si experienta in domeniul comertului, care conteaza atat in buna administrare a afacerii, cat si in stabilirea strategiei initiale.

Pe langa training initial, master francizorul ofera consultanta si suport pe toata durata contractului de franciza, care se semneaza pe cinci ani.

Proiectarea magazinului se face in colaborare cu compania mama. In plus, francizatii trebuie sa respecte anumite standarde impuse de cei din Portugalia, privind amenajarea unitatii si aranjarea magazinului.

Pentru fiecare colectie, francizatii trebuie sa faca o comanda ferma, cu sase - opt luni inainte de lansare. De aceea este foarte important ca fiecare francizat sa stie exact pe ce linie de produse va merge, mai ales ca exista posibilitatea ca ulterior sa nu mai gaseasca anumite produse in stoc. Asta pentru ca, dupa ce isi onoreaza comenzile ferme catre francizati, cei din Portugalia nu mai produc decat colectii flash.

Toate articolele sunt importate din Portugalia - Braga, unde exista fabrica si sediul companiei mama.

Pretul de achizitie din Portugalia este acelasi pentru toata reteaua. Insa fiecare master francizat isi stabileste singur pretul pe piata pe care activeaza.

Scurt istoric al retelei in Romania
Primul magazin Peter Murray din tara a fost deschis in Cluj-Napoca (Polus Center), in noiembrie 2007, avand o suprafata de vanzare de 250 mp.

La aproximativ o luna, acesta a fost urmat de un nou magazin, in Targu Mures (Mures Mall), deschis pe o suprafata de 133 mp.

In aprilie 2008, a fost deschis primul magazin Peter Murray din Bucuresti, in Baneasa Shopping City, intr-un spatiu de 145 mp. Unitatea a functionat aproape un an de zile, dupa care a fost inchisa, printr-o decizie de relocare in centrul comercial Plaza Romania din Capitala. Noul magazin are o suprafata de 144 mp si a fost deschis in luna februarie a acestui an.

Potrivit reprezentantului Peter Murray, investitia medie in fiecare din cele patru magazine s-a ridicat la aproximativ 1.500 de euro/mp.

Recuperarea investitiei in preluarea masterului pe Romania si dezvoltarea afacerii pe plan local este estimata pentru o perioada de doi - trei ani.

Costin Calin spune ca, in acest moment, master francizorul se concentreaza foarte mult pe dezvoltarea retelei in Bucuresti, acordand o mai mare atentie amplasarii si conditiilor de inchiriere.

Referitor la contextul actual din piata, reprezentantul Peter Murray spune ca toti jucatorii de pe segmentul de fashion retail vor avea de suferit in aceasta perioada. El isi bazeaza afirmatia si pe faptul ca anul acesta reducerile de pret au fost mai mari si mai dese decat anul trecut. Ca atare, si profiturile vor fi mai mici in 2009, comparativ cu 2008.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.