Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Francizorul ofera sprijin in selectarea si amenajarea spatiului, precum si discount-uri negociate cu furnizorii proprii, pentru dotarea salonului noului francizat.
"In 10 ani de existenta, noi ne-am selectat furnizorii si am ales sa lucram cu cei mai potriviti. Insa, francizatii au posibilitatea sa isi aleaga furnizorii in functie de criteriile proprii", spune reprezentanta Ciufolici.
In principiu, promovarea este realizata de master francizor prin campanii de PR si comunicare integrate la nivelul intregii retele. Insa, francizatii pot derula propriile campanii locale. Caz in care cheltuielile sunt suportate de acestia din urma, cu precizarea ca pot beneficia de asistenta din partea francizorului.
Durata contractului de franciza este initial de cinci ani. In cazul in care se decide prelungirea acestei perioade, francizorul nu solicita taxe de innoire a contractului.
Conceptul afacerii
Ideea deschiderii unui salon de coafura si frizerie pentru copii si adolescenti a venit in anul 1998, in urma efectuarii unui studiu de piata la nivelul Bucurestiului. Rezultatele acestui studiu au indicat atat existenta unei cereri pentru astfel de servicii, cat si o lipsa de saloane dedicate.
"In acel moment, nu exista un asemenea salon in Bucuresti sau pe piata romaneasca. Parintii erau nevoiti sa-si tunda copiii acasa sau sa-i duca in saloanele pentru adulti. In acele saloane copii nu beneficiau de un tratament adecvat", explica Mihaela Franciuc.
Conceptul Ciufolici propune crearea unui salon in care copiii sa se simta in largul lor, asa cum fac intr-un spatiu de joaca. Salonul ofera acces la jocuri pe calculator si masa lego, iar scaunelul pentru tuns are forma de masinuta.
La fiecare vizita, copiii primesc drept cadou cate o jucarioara. Iar cei care sunt inscrisi in Clubul Ciufolici au parte de cadouri si cu ocazia zilelor de nastere sau onomastice. Membrii Clubului mai beneficiaza de promotii, reduceri de pret in prima zi a saptamanii, si primesc un newsletter din partea Ciufolici.
Deoarece copiii vin intotdeauna insotiti, saloanele au oferit de la bun inceput si servicii pentru adulti. Initial, saloanele s-au axat pe o oferta minima, fara a se specializa pe acest tip de servicii. Insa, datorita cererii ridicate, in timp, a avut loc o diversificare a ofertei si pe acest segment.
"Trebuie precizat ca din totalul clientilor, copiii reprezinta doua treimi", spune managerul Ciufolici.
Preturile se adreseaza unor persoane cu venituri medii si peste medie. Iar clientii au varste cuprinse intre sase luni si 80 ani.
Pe langa aparitiile in mass-media (presa scrisa, emisiuni TV) promovarea s-a facut si prin campanii de sampling la nivelul Bucurestiului. In plus, marca a fost prezenta la diverse targuri sau evenimente dedicate copiilor.
"In acest moment, nu pot spune cu exactitate daca exista pe piata romaneasca saloane similare celor deschise de Ciufolici. Insa, cu siguranta in Bucuresti cererea pentru saloane dedicate copiilor este inca neacoperita", mai spune Franciuc.
Cum s-a dezvoltat afacerea
Deschiderea primului salon Ciufolici a presupus o investitie de 120.000 de dolari, care a fost recuperata in primii doi ani de functionare.
"La vremea respectiva a fost o suma considerabila, pentru ca totul a fost gandit sa functioneze la cele mai inalte standarde", explica managerul Ciufolici.
In 2008, compania administrata de Mihaela Franciuc a inregistrat o cifra de afaceri de 1.498.630 de lei, in crestere cu 8% comparativ cu 2007, potrivit propriilor estimari. Pentru 2009, sunt preconizate vanzari de aproximativ 1.600.000 de lei, reprezentanta Ciufolici considerand ca afacerea nu este influentata in mod direct de contextul din piata.
Referitor la strategia de extindere, Franciuc spune ca afacerea poate fi exportata si in afara tarii, in primul rand, pentru ca sistemul de functionare si procedurile de lucru sunt concepute astfel incat sa poata fi aplicate in orice tara din Uniunea Europeana.
"Inca nu avem stabilita o strategie pentru extinderea in afara granitelor. Deocamdata ne limitam la piata locala", precizeaza managerul Ciufolici.
Desi acoperirea pietei romanesti este prioritara pentru reprezentantii companiei, acestia vor ramane deschisi si la propuneri venite din afara granitelor.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 13 Mai 2009 la ora 23.17