Spalatorie auto fara apa, dezvoltata in franciza
Ecowash Mobile este o franciza lansata in Australia in anul 2004, de catre doi fosti piloti de curse. Sub sloganul “Save water, love life”, firma ofera servicii de spalatorie auto fara apa, folosind produse biodegradabile pe baza de polimeri. Compania are in jur de 100 de francizati in 17 tari, inclusiv Romania, si continua extinderea.
Contractul de master franciza pentru Romania a fost semnat la inceputul acestui an. Octavian Stancu, detinatorul master francizei Ecowash Mobile in Romania, spune pentru startups.ro ca investitia in preluarea masterului si lansarea afacerii s-a situat intre 100.000 de euro si 150.000 de euro.
Recuperarea investitiei a fost planificata pentru o perioada de 18 luni - 24 de luni, in conditiile in care inca se investesc bani in afacere.
Prima unitate mobila (n.red. - masina cu care operatorii Ecowash Mobile se deplaseaza la sediul/domiciliul clientilor) a inceput sa fie activa inceputul lunii iulie, in Bucuresti. Pana in prezent nu a fost acordata nicio franciza pe teritoriul tarii.
“Ne axam in principal pe consolidarea pozitiei in Bucuresti, pentru ca este o piata foarte mare si vrem sa facem cunoscute serviciile Ecowash Mobile in primul rand aici. In masura in care vom primi oferte de la persoane interesate sa devina parternerii nostri, ne vom concentra si pe celelalte orase mari din tara”, spune pentru startups.ro Octavian Stancu.
Printre orasele vizate in prima faza se numara: Constanta, Timisoara, Cluj, Oradea si Brasov.
Pana la finalul anului 2010, master francizatul isi propune sa aiba un numar de minim zece francizati pe teritoriul Romaniei.
Investitia initiala
Pentru ca activitatea se desfasoara acolo unde este masina clientului, francizatul nu trebuie sa investeasca intr-un spatiu, ci intr-o unitate auto mobila (in cazul Romaniei, un automobil Toyota Yaris).
Astfel, investitia initiala este de 3.000 de euro, reprezentand avansul aferent contractului de leasing si asigurarea. La aceasta se adauga o taxa de 20.000 de euro, pentru intrarea in sistemul de franciza cu o prima unitate mobila, si 5.000 de euro, echivalentul pachetului de start-up (produse si echipamente necesare pentru desfasurarea activitatii).
“Recuperarea investitiei de start-up se poate produce in minim sase luni - maxim un an de la deschidere, aceasta fiind direct proportionala cu performantele francizatului in teritoriul alocat”, spune Octavian Stancu.
Un francizat poate inregistra o cifra de afaceri de 65.000 de euro pentru primul an de activitate, in conditiile in care are o medie de 25 de clienti pe saptamana si un numar de 52 de masini deservite.
Incepand cu a doua unitate mobila pe care o opereaza, francizatul plateste pentru fiecare noua unitate introdusa in sistem o taxa de franciza suplimentara de 5.000 de euro, suma de 5.000 de euro pentru pachetul de start-up si cei 3.000 de euro, constand in avansul pentru leasing si asigurarea masinii.
Sistemul de franciza
“Suntem interesati de persoane care simt potentialul de dezvoltare al business-ului Ecowash prin prisma originalitatii ideii de afacere care vine pe o nisa cu slaba competitie la nivel national”, subliniaza Octavian Stancu.
Experienta in vanzari poate fi un plus, insa nu o conditie eliminatorie, pentru ca francizatii beneficiaza de training initial pentru deprinderea tehnicii de vanzare si executare a serviciilor Ecowash Mobile, precum si de suport din partea master francizatului, pe toata perioada contractului de franciza.
Master francizatul recomanda ca fiecare francizat sa-si inceapa activitatea cu o singura unitate de lucru, pentru a testa potentialul pietei pe care va activa. In functie de evolutia cererii, francizatul va decide de cate unitati de lucru mai are nevoie.
Pentru achizitionarea masinilor, fiecare francizat incheie contract direct cu importatorul. Insa master francizatul asigura suport atat pentru obtinerea celor mai bune preturi, cat si pentru personalizarea unitatii mobile intr-un timp cat mai scurt si in conditii cat mai bune.
In cazul primei unitati mobile, master francizatul percepe o redeventa lunara de 300 de euro. Incepand cu cea de-a doua unitate, taxa de redeventa scade la 200 de euro pentru fiecare noua unitate introdusa in sistem.
Francizatii platesc si o taxa lunara de marketing in valoare de 200 de euro pentru prima unitate mobila si de cate 100 de euro pentru fiecare unitate mobila noua adaugata afacerii.
La nivelul retelei Ecowash Mobile exista niste preturi standard, stabilite de master francizat. Insa, francizatii isi pot negocia preturile cand incheie abonamente sau contracte, cu precizarea ca trebuie sa se consulte in prealabil cu master francizatul. Asta mai ales pentru ca se poate intampla ca discutia sa fie purtata cu o firma care se afla deja in portofoliul masterului si cu care s-a negociat deja un pret pentru toate unitatile detinute de clientul respectiv, indiferent de zona in care s-ar afla.
In stabilirea pretului standard, master francizatul lasa fiecarui francizat o marja de aproximativ 50%, costul materiei prime (n.red. - produsele necesare desfasurarii activitatii) fiind sub 20%. Toate produsele necesare prestarii serviciilor Ecowash Mobile sunt comandate prin master francizor.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: Servicii de spalatorie auto ecologica
Investitie initiala: 28.000 de euro
Taxe pe parcursul afacerii: Pentru prima unitate mobila, francizatul plateste lunar o taxa de redeventa de 300 de euro si o taxa de marketing de 200 de euro.
Cifra de afaceri: 65.000 de euro pentru primul an de activitate, avand o medie de 25 de clienti pe saptamana si un numar de 52 de masini deservite.
Orase vizate in prima faza: Bucuresti, Constanta, Timisoara, Cluj, Oradea, Brasov.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.