Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
In principiu, exclusivitatea teritoriala acordata unui francizat ar trebui sa acopere o zona cu un numar de 80.000 - 100.000 de locuitori. Insa, atribuirea unei zone va depinde foarte mult si de potentialul pietei respective.
“In prima instanta, am considerat ca Bucurestiul poate fi impartit usor in 20 de zone, astfel incat fiecare francizat sa-si poata desfasura business-ul intr-un teritoriu generos, alocat in regim de exclusivitate prin contract. In functie de cum va prinde serviciul pe piata locala, vom regandi aceasta impartire”, spune Octavian Stancu.
Contractul de franciza se semneaza pe o perioada de cinci ani, fiind reinnoit in mod automat si fara plata vreunei taxe, cu acordul ambelor parti.
Clienti. Promovare
Serviciile Ecowash Mobile se adreseaza intr-o proportie foarte mare companiilor cu flote de masini.
“In general, companiile au contracte cu spalatoriile fixe. Insa, in momentul in care vor incheia un contract cu noi, va disparea o grija din punctul lor de vedere, pentru ca angajatii nu vor mai fi nevoiti sa se deplaseze pana la o anumita unitate fixa de spalatorie, compania castigand astfel timp si economisind resurse”, explica Octavian Stancu.
Indiferent ca este vorba de un client individual sau de o companie, cei care aleg un abonament Ecowash Mobile sunt anuntati cand masina depaseste o anumita perioada de la ultima spalare (pe baza unui program stabilit in functie de necesitatile clientului respectiv, in functie de cat de des isi utilizeaza masina etc.) si trebuie sa fie spalata din nou.
“Ca idee, ne propunem sa oferim servicii de spalatorie pentru 5% - 10% din numarul total de masini existente in Romania. Dar daca marja ajunge la 1% - 2%, este un business ok pentru oricine”, spune reprezentantul Ecowash Mobile.
Pana in acest moment, promovarea afacerii s-a facut in principiu prin marketing direct.
De cand a fost lansata afacerea in Bucuresti, echipa master francizatului a vizitat aproximativ 20 de companii, unde au fost prezentate serviciile. In prezent, exista deja discutii pentru incheierea de contracte si in fiecare zi sunt abordate noi companii.
Pe segmentul clientilor individuali nu s-a recurs la o astfel de promovare. Insa, cand a fost abordata o companie, au aparut automat si angajati interesati de aceste servicii pentru masina personala.
“La nivel international, rata de reintoarcere a clientului este undeva intre 90% si 95%. Deci este clar ca nu este un business punctual, ci unul repetitiv. In plus, din moment ce un client este multumit de serviciile prestate, cu siguranta inca patru - cinci oameni apropiati lui vor afla. Ca atare, asa numitul <word of mouth> da rezultate si in cazul acestui business, ca modalitate de promovare”, precizeaza Octavian Stancu.
Promovarea se mai face si prin faptul ca toate masinile folosite in sistemul Ecowash Mobile sunt personalizate, astfel incat sa fie vizibile in orice loc s-ar afla.
Pentru moment, nu s-a realizat o promovare la nivel national, afacerea fiind lansata doar la nivelul Capitalei. Cand reteaua va incepe sa se extinda si in restul oraselor din tara, vor exista si strategii de promovare la nivel national.
Afacerea Ecowash Mobile
“Totul a pornit de la o problema pe care o aveam de foarte mult timp, si anume faptul ca mie imi place sa am masina curata, dar niciodata nu aveam timp sa o spal. La un moment dat, din discutii in discutii, am inceput sa ma gandesc la asta ca la un potential business. Si-asa am inceput sa caut pe internet servicii de spalatorie mobila”, povesteste Octavian Stancu.
Initial, focusul nu era atat pe spalarea fara apa, cat pe o alternativa mobila la traditionala spalatorie auto fixa, unde oamenii pierd destul de mult timp.
Dupa ce au avut loc primele discutii cu cei de la Ecowash Mobile, la cateva luni, a fost semnat si contractul de master franciza pe Romania.
Octavian Stancu spune ca un atu important vizavi de concurenta de pe piata romaneasca este reprezentat de faptul ca produsele Ecowash Mobile sunt fabricate in cadrul propriei unitati de productie si sunt utilizate exclusiv de catre reteaua de parteneri francizati.
Din punct de vedere al publicului tinta, serviciile companiei se adreseaza persoanelor cu venituri medium spre high. Insa, Octavian Stancu spune ca o companie care ar apela la serviciile Ecowash Mobile in mod frecvent, ar ajunge sa aiba costuri lunare apropiate de cele avute cu alte spalatorii.
Piata serviciilor de spalatorie auto ecologica
“Ideea de spalatorie auto ecologica este una atractiva in noul context, investitorii autohtoni cautand in aceasta perioada oportunitati de afacere care se dezvolta pe domenii de nisa si necesita investitii de start-up reduse. Noi le numim francize <low cost>. Acestea permit o recuperare a investitiei initiale intr-o perioada de sase luni - pana la maxim un an”, spune pentru startups.ro Raluca Stanciu, Franchise Development Manager la CHR Consulting.
Ea adauga faptul ca un avantaj al afacerii este reprezentat de inceperea activitatii intr-o perioada scurta de timp, pentru ca Ecowash Mobile intra in categoria companiilor verzi, unde nu se impun avize de mediu pentru deschidere sau autorizatii speciale de functionare.
In plus, intrarea pe piata romaneasca a companiei are loc intr-un moment bun, pentru ca pe acest segment concurenta este aproape inexistenta. Raluca Stanciu spune ca odata cu dezvoltarea segmentului de piata si cu extinderea Ecowash Mobile, cu siguranta vor mai exista firme internationale dornice sa intre pe piata romaneasca si parteneri locali interesati de colaborarea cu acestea.
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: Servicii de spalatorie auto ecologica
Investitie initiala: 28.000 de euro
Taxe pe parcursul afacerii: Pentru prima unitate mobila, francizatul plateste lunar o taxa de redeventa de 300 de euro si o taxa de marketing de 200 de euro.
Cifra de afaceri: 65.000 de euro pentru primul an de activitate, avand o medie de 25 de clienti pe saptamana si un numar de 52 de masini deservite.
Orase vizate in prima faza: Bucuresti, Constanta, Timisoara, Cluj, Oradea, Brasov.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 28 Iulie 2009 la ora 02.04