Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Piata organizarii de conferinte din Romania
Piata organizarii de evenimente din Romania a cunoscut in ultimii cinci ani o evolutie spectaculoasa, atat la nivelul segmentului corporate, cat si al evenimentelor business, iar acest lucru a avut un efect pozitiv asupra calitatii si diversitatii serviciilor oferite. In 2009, insa, contextul economic a influentat in mod inevitabil profiturile inregistrate, cererea de pe piata, iar in cazul segmentului de conferinte, rata de participare si structura pietei”, precizeaza Cristian Manafu.

El adauga faptul ca jucatorii mici, care nu aveau un ritm constant de activitate sau o strategie clar definita, organizand o conferinta pe an sau testand diverse concepte, au ajuns sa dispara de pe piata, in timp ce jucatorii internationali, care au incercat piata in 2008, nu si-au mai facut simtita prezenta in acest an. In plus, gupurile de presa si-au diminuat in mod simtitor activitatea si ritmul alert, definitorii in perioada dinaintea crizei.

Pe baza observatiilor directe, pe aceasta piata au rezistat numai jucatorii mari, care aveau vechime si cota de piata. Nu au aparut jucatori noi, in general”, completeaza si Ion Radu.

Reprezentantul BTL Design spune ca jucatorii din piata au fost afectati in mod diferit, in 2009, de conditiile economice, in functie de domeniul in care activau. Pe de o parte, au fost domenii in care lucrurile au stat putin mai bine, cum ar fi cel al industriei farmaceutice. In schimb, in domeniile foarte afectate, cum ar fi cel financiar-bancar sau cel al constructiilor, conditiile s-au reflectat si asupra organizatorilor de evenimente specializati pe acele segmente.

Este o realitate faptul ca 2009 a fost un an de cotitura pe intreg segmentul organizarii de evenimente, nu doar al conferintelor, iar unii spun ca prima jumatate a lui 2010 va fi si mai dificila. Cred ca in anul ce vine piata se va <cerne> si vor depasi cu succes aceasta perioada doar acele companii care reusesc sa se adapteze prin incheierea de parteneriate strategice (si nu ma refer aici doar la cele cu implicatii fianciare),  investitii in calitatea serviciilor si o atenta analiza a evolutiei pietei de profil (potentiale nise, activitatea competitiei, sectoare cu o pronuntata nevoie de informare etc)”, adauga Cristian Manafu.

Jucatori noi pe piata
Eurobuild Romania reprezinta biroul operational al Eurobuild CEE Polonia. Intrarea pe piata din tara noastra a fost facuta la inceputul anului 2008, dar actiunile au inceput efectiv in toamna anului 2008. Pana in prezent, compania a organizat la noi in tara conferinte pe teme din domeniul imobiliar, precum si in zone adiacente - infrastructura, energii alternative, industria hoteliera.

Motivele principale ale acestei extinderi au fost in primul rand oportunitatile oferite de piata locala, extinderea unor mari retaileri si dezvoltatori, precum si potentialul oferit de piata din Romania pe segmentul rezidential, comercial si office”, spune pentru startups.ro Adrian Chirca, Romania country manager la Eurobuild - Central & Eastern Europe.

Eurobuild CEE organizeaza conferinte in Europa Centrala si de Est de circa zece ani. Potrivit lui Adrian Chirca, acest fapt a avut o contributie importanta la recunoasterea companiei pe piata de Real Estate & Property din Romania, beneficiind de sprijinul companiei mama, a notorietatii create in zona, precum si a clientilor prezenti cu birouri locale.

Conferintele ofera, pe langa posibilitatea de a cunoaste noi potentiali clienti, si o oportunitate de a fi la curent cu ultimele noutati in domeniu. Consider ca acest segment va fi la fel de interesant si in anul ce urmeaza, chiar daca costurile s-au modificat in ultimele luni”, mai spune reprezentantul Eurobuild CEE in Romania.

Strategia pe 2010
Pentru anul 2010, Evensys va incerca sa mentina activ acelasi portofoliu de evenimente care au deja traditie pe piata, cum ar fi TaxEU Forum, PR Forum, Digital Marketing Forum, Optimism 2010, Retail Conference, Marketing360, Mobile Marketing Conference, dar si sa gaseasca nise noi.

O sa fie un an greu, poate mai provocator decat 2009 si asta ne face sa ne gandim mai mult la abordarea pe care o vom da evenimentelor noastre”, mentioneaza Cristian Manafu.

Ion Radu spune ca BTL Design va continua sa organizeze conferinte personalizate, dar si conferinte din propriile programe de evenimente pentru IMM-uri, deoarece nevoia este foarte mare pe piata, iar feedback-ul primit din partea reprezentantilor IMM a fost pozitiv.

Pentru anul 2010 ne-am propus sa abordam subiectul retail, care in continuare este unul de interes, piata constructiilor, care a suferit un declin in ultimul an, dar si domenii deja dezbatute ca energiile alternative, piata de BPO/Outsourcing”, mentioneaza Adrian Chirca.

El adauga faptul ca piata terenurilor agricole destinate parcurilor eoliene reprezinta un sector interesant si care ar putea fi abordat in anul care vine.

Bogdan Romaniuc considera ca o analiza si un bilant corect al anului 2009 constituie bazele lansarii noilor strategii pentru 2010.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Anul 2009 nu a fost un an foarte ofertant din punct de vedere al proiectelor, climatul economic determinand o mare parte a companiilor sa reduca drastic bugetele de comunicare si reprezentare la conferinte.
In 2009, au fost necesare mai multe eforturi si argumente pentru a convinge companiile ca merita investitia intr-un eveniment si ca momentul ales este cel oportun.
Jucatorii mici, care nu aveau un ritm constant de activitate sau o strategie clar definita, organizand o conferinta pe an sau testand diverse concepte, au ajuns sa dispara de pe piata, in 2009.
Gupurile de presa si-au diminuat in mod simtitor activitatea si ritmul alert, definitorii in perioada dinaintea crizei.
O analiza si un bilant corect al anului 2009 constituie bazele lansarii noilor strategii pentru 2010.

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.