Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Totusi, in acel an s-au stabilit cateva parteneriate si au fost filmate primele doua zile ale actiunii din film, dar din cauza ca se facuse deja toamna, activitatea a fost intrerupta (actiunea avea nevoie de soare si in septembrie incepuse deja sa ploua).

Dupa problemele din 2006, totul s-a mutat in 2007, an in care lucrurile au mers mai incet. Deoarece proiectul era unul pe termen lung, au fost pierdute anumite parteneriate stabilite cu firmele in anii trecuti, pentru ca unii manageri au plecat sau au fost schimbati si chiar au disparut unele firme. Si scenariul a fost modificat, pentru ca fusese scris in 2005 si regizorul a vrut sa adauge alte tehnici de filmare.

Intre timp promovarea proiectului s-a mutat online. A fost facut site-ul filmului, la care s-a adaugat si un mini portofoliu care se extindea pe masura ce trecea timpul. Si s-a schimbat strategia.

Noi ne gandisem sa cautam bani cu care sa platim ceea ce avem nevoie pentru ca asa merg lucrurile in mod normal in productia de film. Dar in 2007 am incetat sa mai cautam bani, ci echipamente si produse, ceea ce aveam nevoie pentru film. De exemplu, in urma unui parteneriat, masinile folosite vor fi BMW”, explica Tudor Cotovelea.

Scenariul a fost revizuit si pentru a-l putea incadra intr-un buget mai mic. De altfel, s-a renuntat chiar si la lucruri obtinute deja, dar care mareau costurile. Tinerii gasisera gratis un generator si combustibil pentru acesta, dar aveau nevoie de o masina speciala cu care sa il transporte, ceea ce ar fi costat. Asa ca o serie de secvente care aveau loc noaptea in interior au fost mutate ziua, afara, si s-a renuntat la generator.

Drumul a continuat
Abia in 2008 a fost reluata activitatea si s-a reusit filmarea a 50% din proiect.

Am inceput oarecum kamikadze, nu aveam tot ce ne trebuie - consumabile, benzina, plata pentru locatie acolo unde era cazul, dar am reusit sa negociem. Am inceput sa filmam la jumatatea lui august, dar tot vremea ne-a oprit”, spune Tudor Cotovelea.

De data aceasta insa aveau suficiente secvente pentru a putea face un trailer cu care sa continue promovarea si atragerea de noi parteneri. Iar in  vara aceasta are loc o noua serie de filmari, urmata de premierea filmului, in toamna.

In toata perioada asta am beneficiat si de sprijin moral din partea multor oameni. De exemplu, site-ul nostru este gazduit pe serverul unui roman din SUA iar tricourile USL pe care le-am facut in perioada cand cautam bani s-au vandut si catre romani din Anglia sau Olanda”, spune Tudor Cotovelea.

Promovarea
Spre deosebire de filmele despre care incepe sa se discute oficial abia cand sunt gata, in 2006, cand inca mai cauta cash, Tudor a ales sa ofere rezervari ale biletelor pe cand filmul era in stadiul de proiect. De asemenea, a creat o serie limitata de tricouri personalizate ce puteau fi cumparate pentru a sprijini financiar filmul.

Intre timp, cand a aparut trailer-ul, acesta a fost publicat pe mai multe site-uri si retele sociale online iar pentru awarness a fost lansat un concurs in care participantii trebuie sa ghiceasca semnificatia literelor din numele filmului.

Este ok sa promovezi un film si inainte sa fie gata. Noi am preferat sa ne promovam activ”, spune Tudor Cotovelea.

Dupa premiera filmului, echipa USL il va promova mergand direct la public. Pentru ca este filmat in format digital, poate fi proiectat in mai multe tipuri de locuri, nu doar in cinematografe, ci si in cafenele, cluburi etc. Astfel, timp de un an, va fi organizata o caravana care va merge in mai multe orase din tara pentru a proiecta filmul.

Cautam si spatii alternative cum ar fi terasa <La Motoare> sau Muzeul National de Arta din Bucuresti. O sa pornim din underground spre mainstream. Suntem pesimisti in calcule, dar estimam ca vor merge cel putin 20.000 de oameni sa vada filmul”, explica Tudor Cotovelea.

Probleme cu echipa
In 2006 a fost frustrant pentru ca eu ma concentrasem pe echipamente si mai putin pe oameni. M-am bazat pe relatiile de prietenie, dar acestea nu tin in cazul stresului de la filmare. Pentru ca am concentrat mult programul, astfel incat sa avem acces cat mai mult timp la echipamente, sa nu platim chiria prea multe zile”, explica Tudor Cotovelea.

Problemele legate de oameni au fost influentate si de faptul ca acestia sunt voluntari in proiect. Astfel, pe masura ce in cariera lor apareau proiecte pentru care erau platiti, alegeau sa renunte la USL.

Am inteles asta, dar era un amanunt la care eu nu ma gandisem atat de mult la inceput, ci la motivatia de a fi implicati in acest film”, spune Tudor Cotovelea.

Cele mai multe schimbari au fost legate de operatori.

Recuperarea investitiei
Banii vor fi obtinuti din vanzarea de bilete, din vanzarea filmului catre televiziuni si din vanzarea de DVD-uri.

Tudor spune ca telul esta rentabilizarea filmului, recuperarea investitiei initiale. Daca vor reusi sa aiba si profit, cu atat mai bine. Banii vor fi impartiti in functie de aportul in proiect, pentru ca toti au lucrat pe baza de voluntariat, dar au anumite procente din film.

Drumul de la idee la finalizarea proiectului a durat cinci ani. Timp in care regizorul a fost demoralizat, a rezolvat probleme, a invatat, a creat, schimbat si adaptat strategii. Dar nu a renuntat la visul sau.

Am facut destul de mult, dar am mers pe filosofia ca tintesti soarele ca sa nimeresti luna”, spune Tudor Cotovelea.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Tudor Cotovelea este absolvent de regie film si a lucrat ca asistent de regie la Castel Film si Media Pro.
Ideea lui era sa faca un film independent de lung metraj, low budget.
Ca sa obtina banii de care avea nevoie, ar fi putut sa participe la concursul CNC sau sa vanda filmul unei case de productie, dar a preferat sa stranga singur suma necesara.
Pentru realizarea filmului, strategia a fost schimbata si in loc sa mai caute bani, regizorul a cautat echipamente si produse pentru realizarea productiei.
Drumul de la idee la finalizarea proiectului a durat cinci ani iar premierea filmului va avea loc in aceasta toamna.


Cristina Alexandru

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.