Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Colaborarea cu dezvoltatorii imobiliari
“Acum sunt in faza de a incheia contracte cu unii dintre dezvoltatorii imobiliari, pentru ca acestia si-au dat seama ca nu isi vand proprietatile asa cum o faceau acum trei ani (2007). Din cauza crizei economice, ei se gandesc la noi strategii pentru campaniile de vanzare. De obicei, o proprietate se vinde mai bine si mai repede daca aceasta include o gradina frumoasa si o zona de petrecere a timpului liber. Trebuie sa cheltuiesti bani pentru a face bani. De-abia acum este o piata normala”, spune Katja Perrey.
Ea considera ca dezvoltatorii imobiliari ar trebui si sa gandeasca la faptul ca realizeaza o parte a unui oras si nu o insula, astfel incat proiectul lor sa se integreze in aria unde este construit.
“Nu este vorba numai dezvoltarea unei cladiri si vanzarea apartamentelor, ci de dezvoltarea unei comunitati. Daca oamenii sunt interesati numai de profit, mediul inconjurator va avea de suferit”, adauga Katja Perrey.
Katja Perrey mai spune ca dezvoltatorii imobiliari din Romania inteleg acum ca proiectele de succes se fac prin colaborarea stransa dintre ei, arhitecti, designeri peisagisti si departamentul de marketing.
Costurile amenajarii
Pretul pentru amenajarea unei gradini, care include design-ul, implementarea, plantele si materialele, porneste de la 30.000 de euro. Valoarea maxima depinde de cat isi permite clientul.
“Conform statisticilor, in California, datorita vremii frumoase tot timpul anului, gradina devine parte a spatiului de locuit, ceea ce face ca oamenii sa cheltuiasca aproximativ 1/8 din valoarea proprietatii pe amenajarile exterioare, gradini si piscine,ajungand uneori la sume de 500.000 de dolari”, precizeaza Katja Perrey.
Serviciile oferite de KP Landscapes includ si consultanta (n. red - sunt oferite indicatii legate de amenajarea unui spatiu), iar preturile sunt accesibile pentru segmentul de mijloc al pietei.
“In SUA este o masa mare de oameni de clasa mijlocie, asa incat este o cerere importanta pentru consultanta”, mai spune Katja Perrey.
Cheltuielile cu amenjarea spatiului verde intr-un ansamblu rezidential costa cat pretul de vanzare al unuia sau doua apartamente, indiferent de dimensiunea proiectului, sau pana la 5% din intregul proiect.
“Am vizitat de curand un ansamblu rezidential cu 300 de apartamente, la care amenjarea gradinii ar costa cat pretul de vanzare a doua apartamente. Dezvoltatorul se gandeste ca amenajarea de calitate ar face acest proiect mult mai atractiv pentru potentialii cumparatori si, de asemenea, i-ar da un avantaj in fata concurentei”, precizeaza Katja Perrey.
Focus pe Romania
Intre SUA, Germania si Romania, Katja Perrey isi va concentra activitatea in urmatoarea perioada mai mult in Romania, avand in derulare mai multe proiecte importante, care necesita o atentie deosebita.
“Sunt deosebit de interesata de piata romaneasca, pentru ca e o piata noua in plina dezvoltare si cred ca, cu experienta mea voi putea sa creez un trend in designul peisagistic sustenabil”, mai spune Katja Perrey.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Katja Perrey s-a nascut in Germania, a trait 18 ani in SUA si in 2007 s-a mutat in Romania.
Katja Perrey are o experienta de doisprezece ani in design si amenajari peisagistice sustenabile.
In 2009, Katja Perrey si-a extins activitatea de design si amenajari peisagistice si in Romania, prin infiintarea unei firme de profil.
In Romania, ea este membru activ RoGBC si Profesor la Universitatea Nationala de Arte (Bucuresti).
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Erata: Dupa publicarea articolului, Katja Perrey si-a retras unele declaratii referitoare la developerii imobiliari si la strategiile de marketing ale acestora, argumentand ca situatia din piata s-a schimbat fata de momentul interviului (decembrie, 2009). De asemenea, si-a retras si declaratiile legate de implicarea ei in activitatea firmei Grup Creativ.
Publicat pe 28 Ianuarie 2010 la ora 02.12