Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Cofondatorul Skin Scan precizeaza ca la nivel mondial se observa tendinta de crestere a importantei studiilor interdisciplinare.

"Matematica este o stiinta care exista in tot - in limbaj, in medicina, chimie, fizica etc., din nevoia de modelare a unor fenomene. Medicii se vad nevoiti sa apeleze tot mai des la modele matematice si simulari pe calculator, pentru intelegerea unor fenomene complexe", adauga Mircea Popa.

Mihai Tanase a fost programatorul si dezvoltatorul algoritmului de la Skin Scan. In prima faza, dezvoltarea aplicatiei a fost externalizata catre Cronian.

Aplicatia a fost lansata in Appstore pe 31 mai 2011, fiind disponibila doar pe iPhone, dar poate rula si pe tableta, chiar daca nu este optimizata in acest sens.

"La webcam (n.red. - laptop sau desktop), apare problema ca trebuie sa stii cu ce camera se face poza, ca sa ai un soft optimizat, sunt senzori diferiti si faci altceva cu pozele. De aceea, prima optiune a fost iOS-ul, pentru ca mentinea un standard destul de strict, iPhone-urile sunt la fel. La Android vorbesti de multi producatori si multe drivere video, pe care fiecare producator le schimba cum vrea", precizeaza Mircea Popa.

Aceasta aplicatie are o varianta gratis si una platita (4,99 de dolari). Varianta gratuita face evaluarea, harta fractala, are arhiva, dar nu da rezultatul evaluarii. Acest rezultat poate fi: verde (risc redus), portocaliu (risc mediu) si rosu (risc ridicat).

In octombrie 2011, aplicatia a castigat concursul IBM SmartCamp, care a avut loc in Turcia.

Noua versiune a aplicatiei
La sfarsitul acestei luni va fi lansata o noua versiune a Skin Scan, care va avea, pe langa varianta pe iOS, una pentru Android si una pentru web (n.red. - laptop si desktop).

Noua versiune pune accentul pe mai multa functionalitate, o experienta mai bogata pentru utilizator, educarea publicului in ceea ce priveste cancerul de piele, problemele de piele, expunerea la razele ultraviolete si toti factorii de risc pentru piele. Astfel, vor fi disponibile articole scrise de doctori si se va incerca crearea unei comunitati. Orice medic se va putea inscrie pe platforma Skin Scan pentru a-si publica articolele.

"Pe partea de educare este o mare problema cu cancerul de piele. Lumea nu prea stie sa se fereasca, nu stie ce implica, care sunt semnele si ce trebuie sa faca, ajung la doctor prea tarziu. Deja se fac mari eforturi in lume din partea unor fundatii, organizatii, institute de cercetare. Este unul dintre putinele tipuri de cancer cu incidenta in crestere", mai spune Mircea Popa.

Odata cu noua versiune se va schimba si numele aplicatiei, pentru ca nu se mai potriveste.

"Skin Scan da impresia ca este vorba numai despre scanare. Nu este vorba numai despre asta. Incercam sa gasim un concept mai larg. Vrem sa ajutam si doctorul si pacientul sa faca mai bine toata partea de preventie si de tratare a cancerului de piele", subliniaza Mircea Popa.

Cine este publicul
Prima versiune a Skin Scan a avut vreo 30.000 de utilizatori pe varianta gratuita si in jur de 15.000 de utilizatori pe cea platita. Cei mai multi utilizatori au provenit din SUA.

"Acest lucru este valabil pentru orice business sau aplicatie, pentru ca este cea mai mare piata, sunt si consumatori, au si probleme cu cancerul de piele. Nu targetam piata din Romania, este de interes, incurajam pe oricine sa o foloseasca, dar nu consideram ca avem o piata destul de mare incat sa o sustinem. Solutia cea mai buna ar fi sa ne concentram marketingul pe o anumita tara din Uniunea Europeana, pentru ca este mai aproape de casa si poate fi precursorul unei expansiuni in State, Australia, Noua Zeelanda", spune Mircea Popa.

Australia si Noua Zeelanda sunt doua dintre tarile cu cea mai mare incidenta a cancerului de piele.

Mircea Popa subliniaza ca pentru a face eficient marketing intr-o tara trebuie contacte locale, sa intri in acea comunitate, sa se vada cine este influentatorul si cine este factorul de decizie in acele comunitati.

"Sunt foarte multe directii in care te poti duce cu marketingul si trebuie sa-ti dai interesul pe toate directiile, pe toate fronturile. Sunt companii foarte mari care nu reusesc chestia aceasta. Apple planuieste sa intre in China de nu stiu cat timp. Asta nu inseamna ca, pana acum, chinezii nu puteau cumpara iPhone sau iPad, dar o expansiune si alocare de resurse in acea directie este planuita ceva timp", detaliaza Mircea Popa.

Pana in prezent, Skin Scan a investit mai mult in dezvoltarea produsului decat in marketing.

"Dorim sa facem asta in continuare (n.red. - dezvoltare), dar sa o mai condimentam si cu marketing", mai spune Mircea Popa.

Cei de la Skin Scan nu au stabilit cati clienti vor pentru noua versiune a aplicatiei, deoarece sunt multe variabile - numarul populatiei interesate de o astfel de aplicatie, cati dintre ei au o predispozitie pentru cancerul de piele, cati au smartphone-uri, cati sunt interesati de subiect, la cati ajunge aplicatia si cati stiu sa o foloseasca.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Skin Scan este o aplicatie pentru telefoanele mobile, care le da utilizatorilor o evaluare primara privind posibilul risc de aparitie al cancerului de piele.
Prima versiune a fost lansata anul trecut, pe 31 mai, iar luna aceasta va fi lansata a doua.
Aplicatia face o harta fractala a unei alunite, masurand dimensiunea fractala a pielii si a alunitei, dupa care da un rezultat.
Investitiile in Skin Scan au fost de circa 70.000 de euro, intre octombrie 2010 si decembrie 2011, dintre care 50.000 de euro de la fondul de investitii Seedmoney si 20.000 de euro din veniturile firmei.
Actionarii Skin Scan sunt Mircea Popa, Victor Anastasiu si fondul de investitii Seedmoney.

Redactor: Alina Botezatu