Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
“Toate meniurile pe care le gatim la cursuri sunt de sezon, cu produse pe care le gasesti la piata. Ii invatam cum sa le gateasca, pentru ca lui Daniel ii place foarte mult varietatea de produse pe care o avem in Romania”, mai spune Raluca Ichim.
Daniel Wendorf spune ca problema in Bucuresti este de a gasi produse de calitate.
“Este usor sa scrii meniuri frumoase, dar nu este usor sa gasesti produse potrivite tot timpul. Trebuie sa-ti amintesti unde gasesti fiecare produs. Cu legumele este foarte greu, gelatina nu exista decat granulata, iar martipanul este dificil de gasit. As putea importa multe produse din Germania, dar nu aceasta este tinta. Obiectivul cursurilor de gatit este ca, dupa cursuri, oamenii sa poata pregati meniul acasa”, adauga Daniel Wendorf.
Cursurile scurte, de marti dimineata si miercuri seara, costa 180 de lei de persoana, iar cei care vin insotiti platesc cate 150 de lei. Pretul cursului de duminica este de 290 de lei de persoana si de cate 250 de lei pentru cei care vin insotiti.
Cine sunt clientii
Clientii sunt cei care calatoresc in strainatate, au aflat despre astfel de cursuri si citesc blog-uri despre gastronomie.
Jumatate din clienti este formata din romanii, iar cealalta jumatate este reprezentata de expati (cupluri de americani, germani, greci).
Printre clienti se numara si casnice carora le place sa stie despre mancarea sanatoasa pentru familie, dar si femei care lucreaza in multinationale si sunt pasionate de gatit sau vor sa se relaxeze in acest mod dupa lucru.
Cei mai multi dintre clienti revin dupa primul curs.
In timpul verii, clientii au fost mai putini decat in restul anului, pentru ca oamenii sunt plecati in concediu.
Alte activitati organizate de Societe Gourmet
Un alt tip de activitate este Private Chef, in timpul careia Daniel merge acasa la cei care organizeaza un mic eveniment, pregateste mancarea (trei feluri in stilul fine dining), ii serveste pe invitati si curata bucataria.
“De obicei, este o aniversare sau o ocazie mai speciala, in care gazda nu vrea sa gateasca sau nu stie cum sa gateasca. Este pentru maxim zece persoane”, spune Raluca Ichim.
Pretul pentru private cooking, pentru o masa cu doi - patru invitati, incepe de la 1.100 de lei, meniul fiecare persoana in plus costand inca 220 de lei.
Pe langa cursuri de gatit si Private Chef, Societe Gourmet face si catering pentru evenimente mici (petreceri, aniversari).
De asemenea, spatiul unde se fac cursurile poate fi inchiriat pentru pentru evenimente private (botezuri, petreceri etc).
Daniel Wendorf face si consultanta pentru reprezentantii magazinelor sau restaurantelor care vor sa stie ce meniuri sa aiba sau ce echipamentele sa achizitioneze. El a facut asa ceva pentru Grano si pentru un wine bar, care urmeaza sa fie deschis in centrul vechi al Bucurestiului.
Promovarea
Bugetul de promovare fost redus asa ca accentul a fost pus pe recomandari si retele sociale online.
“Un client a adus cel putin inca unul. Le-a placut si au spus <Uite, vino cu mine> sau <Ar trebui sa te duci> si asa au venit. Promovarea pe Facebook nu a functionat. Avem prieteni acolo, dar prietenii nu se transforma atat de usor in clienti. Pe Facebook nici nu este bine sa incerci sa te promovezi facand publicitate, ci sa incerci sa vorbesti despre tine intr-un mod prietenos, dar fara publicitate. Insa pe LinkedIn si Xing functioneaza”, spune Raluca Ichim.
Problemele afacerii
Daniel Wendorf spune ca a avut o retinere in ceea ce priveste o astfel de afacere in Bucuresti, pentru ca pe piata restaurantelor din oras nu sunt suficiente unitati de tip fine dining, astfel ca putini romani sunt obisnuiti cu acest concept, desi in ultimii doi ani situatia a inceput sa se mai schimbe.
“Oamenii trebuie sa mearga mai intai la restaurante bune si, daca le plac, apoi sa fie interesati sa gateasca ei asa ceva. Astfel, ar trebui mai intai sa fie mai multe restaurante bune, dupa care oamenii sa vrea sa inceapa sa gateasca. In Germania, Elvetia, Austria sau Franta astfel de cursuri merg foarte bine, insa am crezut ca aici este nevoie de un pic mai mult timp”, mai spune Daniel Wendorf.
Raluca Ichim adauga faptul ca si apropiatii ei i-au spus ca nu este momentul potrivit.
“Parintii si unii prieteni mi-au spus ca nu cred ca este o piata buna pentru asa ceva acum in criza, ca nu cred ca i-ar placea cuiva din Bucuresti sa vina acum la cursuri de gatit si sa-si dea bani pe o pasiune”, spune Raluca Ichim.
Daniel Wendorf spune insa ca tocmai faptul ca sunt putine astfel de cursuri poate fi un avantaj, pentru ca piata are potential si nu este acoperita.
Plus ca lui Daniel ii place mancarea romaneasca (papanasi, bors etc) si crede ca se poate face un restaurant cu specific romanesc, dar de tip fine dining.
“Poti gati mancare traditionala romaneasca intr-un mod placut, dar trebuie sa te gandesti la asta. Mancarea sa nu fie atat de grasa, dar sa arate bine. Mamaliga o poti face sa arate bine daca o combini cu legume, ii dai o forma si o gratinezi sau o prajesti pe ambele parti si o asortezi cu cateva ierburi”, spune Daniel Wendorf.
El mai spune ca mancarea buna nu trebuie sa fie scumpa si are o problema pentru ca in Romania restaurantele bune sunt pe segmentul scump si multi chefi locali nu sunt pasionati de ceea ce fac.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Societe Gourmet este o firma care organizeaza in principal cursuri de gatit pentru neprofesionisti, dar si catering.
Firma a fost infiintata de Raluca Ichim, o femeie de afaceri pasionata de gastronomie, si de Daniel Wendorf, un chef cu zece ani de experienta in bucataria internationala.
Primele cursuri au fost organizate la sfarsitul lunii mai, anul acesta.
Investitia initiala in afacere a fost de 10.000 de euro.
Promovarea afacerii s-a bazat pe recomandari si pe retelele sociale online.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 13 Octombrie 2010 la ora 22.06