Decorul de la nunta folosit ca investitie intr-un start-up


In toamna anului trecut, Alina Popa s-a gandit ca cel mai bun mod de a recupera investitia facuta in decoratiunile cumparate pentru a le folosi la nunta ei ar fi sa le inchirieze catre alti organizatori de evenimente. Asa ca in primavara acestui an si-a lansat propria afacere in domeniu, Something Borrowed.


Alina (foto) a fost ceruta de sotie in vara lui 2009, dar cei doi nu s-au grabit cu organizarea evenimentului, ca sa poata fi asa cum si l-au dorit.

"Tot anul dinainte l-am ocupat cu planificarea nuntii. Stiam ca vreau sa fie intr-un loc care sa-mi fie foarte drag. Din fericire, locul acela a fost la casa tatalui meu, undeva langa Bucuresti, unde au incaput toti cei 300 de invitati. N-a fost usor de organizat, pentru ca am pornit de la zero. Spatiul era complet neamenajat, la marginea unei paduri, am nivelat pamantul, am plantat gazon, pomi, am construit un cort de lemn, am adus electricitate. A meritat, pentru ca toate acestea au dat nastere la mai mult", spune pentru startups.ro Alina Popa, Happy Owner-ul Something Borrowed.

Pe langa propiul business, Alina este inca account la agentia de publicitate 23 Communication Ideas, care face parte din grupul Leo Burnett. Ea lucreaza de sapte ani la Leo Burnett, iar la 23 Communication Ideas de cand s-a infiintat, de aproximativ cinci ani.

Alina a absolvit acum cinci ani Facultatea de Comunicare si Relatii Publice "David Ogilvy", Specializarea Reclame si Publicitate, la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative. In paralel cu studiile, ea a participat la multe concursuri si seminarii de profil.

Sotul Alinei, Ghica Popa, este director de creatie la agentia de publicitate Punct Advertising si artist grafic freelancer.

"Ne-am ajutat foarte mult reciproc. Eu am fost account pe toate proiectele lui personale, acum, el ma sustine enorm in business, de la grafica site-ului, pana la carat diverse obiecte", spune Alina Popa.


Cum a inceput afacerea
Initial, pentru nunta ei, Alina si-a dorit sa lucreze cu o agentie full service de organizare de evenimente, care sa se ocupe de eveniment.

"Am fost luata prin surprindere de cererea in casatorie, pentru ca atunci niciuna dintre prietenele mele apropiate nu era casatorita. Dupa ce am fost ceruta, am inceput sa fac research, ca la agentie, pe site-urile de nunti, asa ca stiam cum vreau sa arate decorul, dar n-am fost genul care sa viseze ziua nuntii, cum va fi imbracata etc. Din pacate, la noi nu exista o agentie care sa ia proiectul de la faza concept si sa-l implementeze. Pana la urma am inchiriat tot ceea ce tinea de scaune, mese pentru invitati, de la diversi furnizori, cu bataie de cap", detaliaza Alina.

In plus, ea a inceput sa cumpere din magazinele de decoratiuni tot ceea ce tine de decor - colivii, seturi de felinare etc.

"Mi-a placut mult partea de organizare, dar mai ales de decor. Dupa nunta (n.red. - iulie 2010), am realizat ca am multe lucrusoare dragute cu care nu stiam, intr-o prima faza, ce sa fac. Pe multe le-am integrat in decorul din apartamentul nostru, numai ca tot mai simteam nevoia sa fac diverse decoratiuni si interioare dragute, asa ca am inventat altceva, un party tematic de un an de zile de la casatorie, nunta de hartie", adauga Alina Popa.

Acesta a fost un prilej de a achizitiona alte obiecte de decor.

"Dupa nunta de hartie, in iulie 2011, tot cochetam cu ideea sa fac ceva in zona de wedding planning, dar nu mi-era clar ce. Primul gand a fost o agentie de organizare de evenimente, dar mai micuta, in stil garden party, nu clasicele nunti de la noi. Totusi, este o piata destul de aglomerata, pentru ca sunt foarte multi furnizori, competitia este destul de mare si nu era pe sufletul meu, pentru ca trebuia sa ma ocup mult si de organizare, implementare, ar fi trebuit sa fiu full time", sublinaza Alina. 

Apoi, ea a vazut ca in strainatate exista business-uri de inchiriere a lucrurilor. Tarile de unde s-a inspirat Alina sunt Franta si Anglia, locurile ei preferate fiind Provence si Londra.

"Si la noi sunt agentii care inchiriaza obiecte pentru party-uri si evenimente, numai ca nu sunt dedicate, fac si asta pe langa organizare. Ideea mi-a venit in noiembrie - decembrie, anul trecut, si mi-am propus sa lansez business-ul pana in luna mai, anul acesta, cand incepe sezonul nuntilor. Am mai cumparat si alte produse fata de cele pe care le aveam, ca sa am o gama mai diversificata si-am facut un site, unde le-am expus pe toate. Seful meu (n.red. - Bogdan Naumovici) sustine foarte mult antreprenoriatul si este pro oamenii care au o pasiune si si-o cultiva, asa ca a reactionat foarte bine (n.red. - la ideea afacerii). La toata nebunia pe care o aveam cu nuntile, cred ca se astepta sa fac ceva in sensul acesta", mai spune Alina.


Cum a fost setata afacerea
Cand a aparut ideea business-ului, Alina a stiut si care va fi numele companiei.

"M-am tot gandit ca poate fi ceva in romana, dar strica toata poezia - era foarte clar in zona - <something new, something old, something borrowed, something blue>. <Something borrowed> se spune <ceva de imprumut>, dar nu mi se pare ca suna la fel de bine", mentioneaza Alina.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Pornind de la lucrurile pe care le cumparase pentru decorul de la propria nunta, Alina Popa a lansat o afacere care inchiriaza decoratiuni pentru evenimente.
Something Borrowed are obiecte de mobilier si auxiliare, preturile de inchiriere fiind intre cinci si 350 de lei.
Investitia in afacere a fost de aproximativ 10.000 de euro, in obiecte, facuta in doi ani, intre iulie 2009 si iulie 2011.
Recuperarea investitei ar urma sa fie facuta in aproximativ doi ani.
Alina Popa este inca angajata ca account la 23 Communication Ideas, din grupul Leo Burnett, si deocamdata nu se gandeste sa renunte la acest post.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii