Delicatese cu dichis, intr-un start-up boieresc


Prin 2007, mai multi prieteni care lucrau in diverse domenii au inceput sa se gandeasca la ideea de a deschide un loc unde, intr-un cadru tihnit, se pot gasi si savura diverse delicatese. La sfarsitul lunii trecute, ei au lansat Magazinul Boieresc. 



"Exista trimiterea catre perioada interbelica, dar ideea ar fi oferirea unor produse bune calitativ, din zona de delicaterie, la niste preturi realiste, bine ancorate in piata. In perioada interbelica, si oamenii din patura sociala medie isi permiteau ceea ce acum consideram produse de lux. Lucrurile nu sunt insa similare. Structura pietei si partea de trai bun pe care incercam s-o acoperim sunt in alte tipare. Aceasta a fost si provocarea", spune pentru startups.ro Radu Rughinis (foto), coordonatorul proiectului Magazinul Boieresc.

Inainte de lansarea Magazinului Boieresc, el a mai lucrat in domeniul gourmet - a fost bucatar in Romania si Italia, a avut un restaurant in Vama Veche si, de cativa ani, este activ in domeniul trufelor.

Firma Magazinul Boieresc a fost infiintata in luna martie, anul acesta, si gestioneaza si seria de evenimente “Targul Boierului”, unde sunt prezentate si de unde poti fi cumparate produse traditionale romanesti. Coordonatorul acestui format de evenimente, este Calin Jantea, directorul executiv al Magazinului Boieresc.

Din echipa Magazinului Boieresc fac parte oameni din diverese domenii: arhitecti, specialisti in gourmet si produse traditionale, precum si din PR.

De asemenea, magazinul colaboreaza cu cei de la Casa Traditiilor Romanesti si cu Razvan Cruceanu, specializat in bucatarie moleculara.

"In 2007 s-au conturat primele idei, am inceput sa ne gandim la tot felul de lucruri care s-au concretizat in 2008, cand am inceput sa ne gandim la concept si la principale directii in care vrem sa fim prezenti", mai spune Radu Rughinis.


Conceptul Magazinului Boieresc
"In prima faza, delimitarea noastra este aceea de lucruri bune dintr-un context european mai larg. Ulterior, vom vedea, daca dezvoltam si mai departe de Europa zona de delicatesa. Ca identitate, apartinem culturii europene, pentru ca orice altceva ar putea fi adus aici in timp, insa ca un melanj in zona bizantina in care suntem", spune Radu Rughinis.

Furnizorii din magazin sunt alesi de Trufa Romaneasca si de Good Point, cei doi fiind parteneri ai Magazinului Boieresc.

Good Point este un magazin si un importator de vinuri (este si unul din furnizorii Magazinului Boieresc). Trufa Romaneasca are un parteneriat cu Asociatia Cautatorilor de Trufe din Romania (ACTR), Radu Rughinis fiind implicat in ambele organizatii (ACTR si Trufa Romaneasca realizeaza unele dintre produsele din Magazinul Boieresc).

"Grupele mari de produse sunt: vinuri, produse cu trufe, dulceturi, cafea si ciocolaterie belgiana. Toate sunt din zona delicatese premium. Aceasta a fost selectia riguroasa si in zona aceasta vom ramane. Este o zona de tabiet, de dichis, cumva, cu radacina romaneasca, ceea ce era salonul boieresc, in care se regasesc vinul, trufa, dulceturile, cafeaua", mentioneaza Radu Rughinis.

In magazin se vor gasi si produse ale micilor producatori din Romania, de la vin pana la dulceturi si diferite specialitati locale, pe care cei de la Magazinul Boieresc le considera creatii artizanale importante.

"Zona de magazin traditional nu este grozav tratata in momentul actual, sau poate incomplet, sau poate cu tenta prea comerciala in anumite proiecte", explica Radu Rughinis.

Astfel, pentru a atrage atentia si a fi apreciate, produsele facute de micii producatori trebuie promovate intr-un anumit fel.

"De exemplu, ceea ce fac cei de pe Valea Tarnavelor, Anca Calugar, de la Casa de pe deal, ca reprezentant important al slow food-ului, trebuie sa fie promovat intr-un anumit fel. Ei nici n-au cum. Sunt lucruri cu adevarat valoroase, sunt creatii si sustin si zone de mici comunicati locale, avand o identitate, pe care acum si-o reconstituie prin lucrurile acestea. Tipul acesta de comert ar trebui sa fie la acelasi nivel, foarte ridicat, pentru a fi si produsul perceput ca atare. Nu este doar un obiect pe un raft", detaliaza Radu Rughinis.

Pe langa Anca Calugar, Magazinul Boieresc colaboreaza cu Marcela Cosnean, de la Country Hotel, care face produse aromate cu trufa si alte creatii culinare.

Producatorii romani din magazin vor fi si pe segmentul ciocolatei, daca fac serii artizanale, limitate. In magazin sunt si creatii ale producatorilor din Creta - uleiuri si dulceturi. Vinurile sunt romanesti, frantuzesti, spaniole si grecesti. Singurul produs din afara Europei este cafeaua, adusa din Columbia si Jamaica.

Radu Rughinis isi doreste sa apara mai multe unitati precum Magazinul Boieresc, ceea ce va crea un cod de bune practici in domeniul produselor artizanale si traditionale.

"Pentru a putea promova tipul acesta de produse, ar trebui sa existe si niste standarde, pentru ca, daca faci traditional, dar incepi sa ai fabricute mari, partea de comunitate si de personaje care sunt in spate pot suferi. Lucrurile trebuie sa fie in serie limitata, culese dintr-o anumita zona, bine identificata, cu anumite calitati chimice si biologice bine stabilite, si asa pot ramane valoroase", detaliaza Radu Rughinis.


Casa Magazinului Boieresc
Pentru magazin au cautat un spatiu intr-o casa veche, care sa aiba o poveste, sa fie amplasata pe coltul unei strazi si sa aiba un subsol, in care se tineau vinurile.

Initial, spatiul a fost cautat in centrul vechi al Bucurestiului, unde echipa magazinului vrea inca sa restaureze o casa de pe strada Franceza.

"Partea de pub-uri, dominant irlandeze, si tipul de stabilimente de acolo ne-au facut sa ne schimbam mult din planuri. Noi am crezut ca acolo vor fi magazine boutique concept, multe povesti. Din pacate, ceea ce am vazut in ultimii doi ani, este impersonal si seamana cu ceea ce este si la Bruxelles, si in Viena. Noi am zis ca zona Romaniei este de vin, mai putin de berarie, si nu ne-am regasit. Apoi, am vrut Mantuleasa (n.red. - aceasta strada se afla tot in centrul vechi al orasului) sau intr-o zona veche a orasului care a ramas in spatele a ceea ce s-a demolat", povesteste Radu Rughinis.

Au gasit spatiul in zona Stefan cel Mare, intr-o casa de la 1905, care a fost inchiriata si restaurata.

 Citeste continuarea articolului - pagina 2

 

DE RETINUT:
La conceptul Magazinului Boieresc s-a lucrat aproximativ patru ani, de la aparitia ideii pana la deschiderea acestuia.
Conceputul este de a comercializa delicatese provenind din zona Europei, care duc cu gandul la ceea ce se gasea in sufrageria boierilor de alta data.
Pe langa vanzarea de produse, in magazin se vor organiza si evenimente prin care sa fie sustinute produsele traditionale de calitate, precum si anumite concepte culturale.
Investitia in Magazinul Boieresc a fost de 30.000 de euro, fara marfa si contributiile benevole ale unor arhitecti si restauratori, precum si unele elemente de decor. 
Pentru a fi sustenabil, din primavara anului viitor, Magazinul Boieresc ar trebui sa treaca pe break-even.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii