Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Spatiul a fost gasit acum aproximativ doi ani si jumatate, dar pana la inceputul acestui an a fost restaurat.
"La inceputul lui 2011 am finalizat partea de santier. Pe urma a fost amenajarea si selectia produselor si finalizarea tematicilor de evenimente (n.red. - in serile din timpul saptamanii, in magazin vor fi organizate diverse evenimente). Exista o anumita intentie si presiune, si a unor prieteni, ca in primavara sa fie un fel de soft opening, care sa dea anumite semnale, dar am considerat ca este mai bine ca lucrurile sa fie inchegate si puse in forma finala si de-abia pe urma sa deschidem", mai spune Radu Rughinis.
Suprafata magazinului este de 80 mp utili, impartiti in mod egal intre parter (dedicat vanzarii de produse) si subsol (denumit “Galeria de jos”, spatiu dedicat evenimentelor).
"Aceasta a fost intentia, sa fim stucturati pe doua niveluri, iar activitatile sa fie separate. Spatiul in sine ne-a dat idei. Am incercat sa vedem tot contextul zonei, sa avem si un studiu istoric al strazilor. Nu departe sunt Precupetii Vechi, Macelari, zone cumva traditionale de negustori si pravalia de colt, ideea noastra, venea intr-o anumita continuare", adauga Radu Rughinis.
Parterul a fost amenajat clasic, intr-un fel de reinterpretare a sufrageriei boierului, cu divan si mobilier retro.
"Galeria de jos" este amenajata simplu, cu pereti albi de care stau sprijinite din loc in loc fragmente vechi din butoaie de vin, inalte aproape pana la tavan si aduse dintr-o crama din Vrancea.
Organizarea de evenimente
Pe langa magazin, conceptul magazinului este completat de organizarea de evenimente prin care sunt promovate traiul tihnit si delicatesele.
Acestea vor fi organizate in subsol, in "Galeria de jos", fiind de tipul prezentarilor, degustarilor si expozitilor de arta.
Luni si marti, vor fi zilele in care se vor organiza evenimente de tip social si campanii, facute de organizatiile non-guvernamentale.
De exemplu, pentru ca multe din casele asemanatoare cu cea in care se afla Magazinul Boieresc au fost demolate, acestia intentioneaza sa organizeze evenimente impreuna cu cei de la Salvati Bucurestiul.
Printre evenimentele care se vor organiza incepand cu luna ianuarie se numara "Carafa cu povesti”.
"Incercam reconstituirea povestitorului vechi din Persia, dar vor fi buni povestitori nativi, cu vieti interesante. Vor fi istorii personale povestite. Ei vor fi personaje, asa cum este Stimabilul Melon. Unii dintre oamenii din proiect vor fi prezentati ca personaje, pentru ca fac lucruri minunate, care sunt de autor, si vor trebui sa fie identificati ca atare", detaliaza Radu Rughinis.
Ziua de vineri este dedicata Cinegourmet-ului, cand se va lua cina, urmarind un film. La inceput, vor fi proiectate filme vechi, chiar si din perioada filmului mut, despre care vor vorbi unii dintre specialisitii din domeniu. Ulterior, vor fi invitati regizorii tineri din "Noul Cinematograf al Regizorul Roman", proiect gestionat de Asociatia Macondo, care vor povesti despre filmele lor.
"Multi dintre noi nu mai ajung la ceea ce insemna cinemateca veche si, mai mult de atat, nu mai avem timp sa stam cu oamenii apropiati sa vedem un film la un pahar bun de vin si sa mai avem si ceva de calitate la masa. Vara, cand lumea pleca si se poarta foarte mult statul afara, aceste evenimente (n.red. - Cinegourmet-ul) vor fi restranse", mai spune Radu Rughinis.
Alte evenimente vor fi cursurile in anumite domenii (de exemplu, un curs de caligrafie, pe hartie fabricata manual, care ar trebui sa fie lansat in februarie sau in martie).
O data pe luna, duminica, vor fi organizate brunch-uri.
"Unele brunch-uri vor fi intr-o nota clasica, de meniu interbelic reconstituit, nu din zona de restaurant, de tip Capsa, ci bucatarie casnica, ceea ce faceau femeile care treceau printr-un pension, iar duminica la pranz exista un anumit tip de succesiune de feluri de mancare. Este putin o arheologie a gustului. Nu facem o reconstituire riguroasa istorica. Ne asumam, pentru ca noi consideram ca este imposibil o reconstituire a unei epoci. Vor fi seminte de gourmet traditional, cu inserturi de zona culinara traditionala, de trufa", descrie Radu Rughinis.
In primavara anului viitor, reprezentantii magazinului intentioneaza sa organizeze bruch-uri de tip traditional - molecular, unde se vor organiza cook pop-urile (n.red. - evenimente in care doi chefi trateaza o anumita tema gastronomica, fiecare in stilul lui). In proiect sunt deja implicati chefi care stiu sa faca astfel de reinterpretari.
Cifrele din proiect
Investitia in Magazinul Boieresc este de aproximativ 30.000 de euro, pentru amenajari si dotari, fara marfa.
"Am avut diversi prieteni arhitecti, restauratori, care-au lucrat benevol, dar a caror munca cuantificata are o valoare. N-au fost facturi platite, pentru ca s-a lucrat in proiecte voluntare, dar munca aceasta se poate evalua. In zona de evenimente (n.red. - Galeria de jos), cei din Vrancea ne-au donat toate piesele de stejar care le mobileaza", mentioneaza Radu Rughinis.
El adauga ca este greu de estimat cand se va recupera investitie, dar, probabil, in trei - patru ani.
"In plus, daca lucrurile evolueaza, inclusiv logistic, vor mai fi investitii. Asta insemna, poate, un spatiu cultural in alta parte. Ideea este sa ajunga sa fie autosustenabila, sa nu existe mare profit, dar macar sa se poata autodezvolta", subliniaza Radu Rughinis.
De exemplu, evenimentele molecular - traditional ar trebui organizate intr-un spatiu amenajat special ca bucatarie molecuara, ceea ce ar insemna o noua investitie.
Radu Rughinis completeaza ca inca nu vor sa investeasca in echipamente pentru bucataria moleculara, preferand sa colaboreze cu un furnizor din domeniu, deoarece vor sa vada cum va reactiona piata la ideea lor de reinterpretare a preparatelor traditionale.
Pentru a fi sustenabil, din primavara anului viitor, Magazinul Boieresc ar trebui sa treaca pe break-even.
In prezent, echipa are sapte persoane, putandu-se mari, in functie de evolutia magazinului.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
La conceptul Magazinului Boieresc s-a lucrat aproximativ patru ani, de la aparitia ideii pana la deschiderea acestuia.
Conceputul este de a comercializa delicatese provenind din zona Europei, care duc cu gandul la ceea ce se gasea in sufrageria boierilor de alta data.
Pe langa vanzarea de produse, in magazin se vor organiza si evenimente prin care sa fie sustinute produsele traditionale de calitate, precum si anumite concepte culturale.
Investitia in Magazinul Boieresc a fost de 30.000 de euro, fara marfa si contributiile benevole ale unor arhitecti si restauratori, precum si unele elemente de decor.
Pentru a fi sustenabil, din primavara anului viitor, Magazinul Boieresc ar trebui sa treaca pe break-even.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 15 Decembrie 2011 la ora 22.33