Ergonomia costurilor


Bazandu-se pe experienta pe care o au in domeniul mobilierului pentru birouri si in cel al reducerii costurilor administrative pe care le au companiile, doi antreprenori au lansat o afacere care importa si distribuie produse ergonomice.


 

Horatiu Didea (foto) si Bogdan Bolohan sunt prieteni, se cunosc de la inceputul anilor 2000. Inainte de a face afaceri impreuna, fiecare a lucrat in jur de zece ani in alte firme, dintre care doi ani in acelasi loc, la retailerul de mobilier pentru birouri Corporate Office Solutions (COS). Acum doi ani, cei doi au lansat doua afaceri - Cost Management si Workspace Solutions, prin care reduceau cheltuielile administrative ale unei firme si ofereau solutii de amenajare a spatiilor de birouri. Ei sperau ca vor obtine cele mai multe venituri din eficientizarea cheltuielilor administrative.

"Aveam destul de putina activitate din punct de vedere al consultantei de cost, ne-am izbit de niste probleme pe care nu le-am putut depasi, cum ar fi transparenta companiilor (n.red. - Horatiu Didea spunea de acum doi ani ca aceasta poate fi una dintre problemele noii companii). Foarte putine companii sunt capabile intr-un timp scurt sa puna la dispozitia consultantului toate contractele, facturile, ca sa poata face o analiza eficienta", spune pentru startups.ro Horatiu Didea, general managerul Ergonomos.

A doua problema a Cost Management a fost ca firmele nu doreau sa-si scada cheltuielile cu 5% - 10%, pentru ca achizitioneaza deja produse ieftine.

"Cost management-ul nu presupune sa cauti cele mai ieftine produse, ci sa obtii solutia optima ca timp si calitate in cei mai eficienti bani, dar nimeni nu vrea asa ceva in Romania. Este si din cauza culturii organizationale, cei mai multi managerii cred ca stiu ei cel mai bine", adauga Horatiu Didea.

Intre octombrie 2011 si februarie 2012, Horatiu Didea a fost Senior Cost Manager la Brittain Hadley Europa, o companie englezeasca de project management care a incercat sa intre pe piata romaneasca. Insa nici aceasta incercare de a le oferi romanilor o varianta de reducere a costurilor, dar in constructii, nu a avut succes.


Care este noua strategie de business
Veniturile mici obtinute de Cost Management l-au facut pe Horatiu Didea sa se reorienteze spre importul si distributia de produse ergonomice, deoarece oferta din Romania pe acest segment era redusa. A inceput aceasta activitate folosind numele Ergonomos in ianuarie 2011, intensificand-o din noiembrie, acelasi an. Operatiunile s-au desfasurat initial prin firma Cost Management, pana la inceputul lunii aprilie, acest an. De la incepului lui aprilie 2012, activitatea se desfasoara prin intermediul firmei Ergonomos, Cost Management fiind lichidata.

"Cu Ergonomos vom continua consultanta de cost management, achizitii si amenjari pentru spatii de birouri", precizeaza Horatiu Didea.

De asemenea, el a ramas asociat cu Bogdan Bolohan in Workspace Solutions, care amenajeaza birouri.


Cum se desfasoara noua activitate
Distributia de produse ergonomice a pornit tocmai de la incercarea de a eficientiza cheltuielile companiilor.

"Intentia initiala a fost sa dezvoltam solutii care sa mareasca motivatia angajatilor, starea de bine de la birou. Nici marile companii specializate in asa ceva, pe care le reprezentam acum, nu erau interesate sa vina in Romania. Stiau ca este o piata low cost si este un interes mic fata de ergonomie. A trebuit sa petrecem ceva timp, sa le aratam ca exista potential in Romania si ca piata va creste. Anul trecut, am devenit distribuitori in Romania pentru mai multe companii foarte mari din domeniu", mentioneaza Horatiu Didea.

Primii producatori de produse ergonomice au fost contactati acum doi ani. Printre producatorii reprezentati de Ergonomos sunt Wearwell (covoare ergonomice si anti-oboseala), Back Quality Ergonomics (scaune ergonomice pentru sectorul medical), Mey (scaune ergonomice industriale) si 3M (accesorii pentru birou si alte produse de organizare a biroului). O parte dintre scaunele ergonomice sunt furnizate de companii din Italia, Olanda, Polonia si Germania. Pe langa aceste solutii, Ergonomos vinde purificatoare de aer, facute de Blueair.

Produsele ergonomice sunt mobilierul si accesoriile aferente, prin care corpul uman poate lucra in cele mai corecte posturi din punct de vedere medical. Produsele ergonomice din portofoliul noii companii sunt scaunele, pardoselile, covoarele (anti-oboseala, de decontaminare, electro-conductive etc.) si accesoriile pentru birou. Spre deosebire de cele standard, scaunele egronomice au suport pentru picioare, diferite tipuri de sezut, suport lombar, in functie de activitatea careia ii sunt destinate, si pot fi ajustate automat sau manual.

"De exemplu, la birou, scaunul si accesoriile, cum ar fi inaltatoarele de laptop, suportul pentru picioare, veioza cu lumina polarizata, sunt foarte importante. Te ajuta sa nu faci miscari repetitive care sa-ti afecteze coloana. Majoritatea afectiunilor profesionale tin de o ergonomie proasta. Se numesc afectiuni de stress repetitiv. In America, s-au calculat sumele pierdute prin aceste boli, sunt miliarde de dolari, foarte multe zile de concediu si productivitate scazuta", explica Horatiu Didea.

 

Citeste continuarea articolului - pagina 2

DE RETINUT:
Ergonomos este importator si distribuitor
de produse ergonomice.
Distributia de produse ergonomice a pornit de la incercarea de a eficientiza cheltuielile companiilor.
Produsele din portofoliul firmei sunt scaunele, pardoselile, accesoriile pentru birou si purificatoarele de aer.
Investitia in Ergonomos a fost de circa 40.000 de euro, dar nu s-a stabilit cand va fi recuperata.
Cifra de afaceri dorita pentru acest an este de aproximativ 150.000 de euro, cu circa 67% mai mult decat anul trecut.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii