Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Noul concept al afacerii
Restaurantul a avut de la inceput un program redus (intre 10.00 - 15.30), pastrat si pentru magazinul online, unde se pot face comenzi pentru livrarea mancarii. Insa, din vara acestui an, au schimbat numele din Senvicioteca in Gustoteca.

"Ne-au spus multi oameni ca povestea noastra nu reiese (din nume). Gustoteca este o colectie de gusturi", explica Victor.

Alexandru spune ca in fiecare zi se parcurge o calatorie prin alte gusturi, pentru ca meniul se schimba, aprovizionarea fiind facuta in fiecare dimineata, cu ceea ce gasesc mai proaspat. In general, meniul este format din sandvisuri, cu baghete gatite chiar de ei, gratare, supe si ciorbe, salate si alte feluri de baza.

Cei doi au plecat de la ideea ca atunci cand isi comanda de la un brand de nisa, oamenii vor sa incerce ceva handmade, realizat cu grija. Retetele sunt facute de Alexandru, care gateste alaturi de angajatii profesionisti, echipa fiind formata in total din sase persoane.

Clientii sunt cei din middle management, care-si permit sa cheltuie in jur de 22 de lei - 35 de lei pe o masa, zilnic. In general este vorba de persoane fizice, dar au si clienti corporate.

"Sunt putini clienti care accepta sa le duci mancarea la doua ore din momentul comenzii. Ei nu stiu ca atunci cand comanda o vita in bere neagra, preparatul trebuie sa stea intre 35 de minute si 50 de minute. Sunt foarte putini clienti care stiu despre ce este vorba, cu care am discutat. La cateva mii de comenzi nu poti face acelasi lucru cu toata lumea. Avem o baza de clienti care se ruleaza si care-au prins gustul mancarii noastre", explica Alexandru.

Vanzarile si promovarea
Vanzarile lunare medii ale Gustoteca au fost de aproximativ 17.000 lei, in ultimele sase luni.

"In momentul in care am ramas doar pe delivery, in prima luna am egalat vanzarile pe care le aveam pe restaurant si catering, urmand o usoara crestere, constanta, pe lunile urmatoare, numai ca nici in momentul de fata nu putem spune ca acoperim in totalitate cheltuielile", spune Alexandru.

Victor spune ca restaurantul deschis initial le-a adus un anumit capital de imagine, avand clienti care-i cunosc doar de-acolo. Din acest an au inceput sa se promoveze prin participarea la evenimente, online, flyere, spoturi radio si au lansat si un program de fidelizare al clientilor (la fiecare comanda acumuleaza puncte cu care sa cumpere produse).

Valoarea minima a unei comenzi variaza intre 35 de lei si 90 de lei, in functie de zona din oras in care se solicita livrarea. Cele mai vandute sunt produsele din meniul zilei, urmate de sandvisuri si de felul de baza, valoarea medie a unei comenzi fiind intre 40 de lei si 50 de lei.

"Ne convine sa facem meniul zilei, pentru ca aprovizionarea este fixa, este un rulaj constant, si atunci reusim sa scadem pretul la acest meniu. In momentul in care-ti vine o comanda cu meniu a la carte, pe care-l faci doar cand si cand, este mai scump pentru noi sa-l pregatim", precizeaza Victor.

De altfel, el spune ca variatia destul de mare a volumului de vanzari si faptul ca inca nu pot estima numarul zilnic de comenzi reprezinta niste probleme pe care incearca sa le rezolve.

Care este valoarea investitiei
Investitiile de pana acum au fost de circa 25.000 de euro, din care circa jumatate pentru restaurantul deschis initial.

"Am pierdut o groaza de bani cu spatiul acela. Daca ar fi s-o luam de la inceput, n-am mai face incercarea aceasta", spune Alexandru.

O parte din investitie a fost alocata pentru echipamente, unele fiind cele achizitionate pentru restaurant.

Alexandru spune ca au utilat restaurantul si spatiul de livrare pe specificul si necesarul lor -  tot echipamentul de bucatarie este profesional si o parte a fost adaugat odata cu cresterea activitatii. Pentru a reduce din costuri, site-ul firmei a fost facut de Victor. Tot el sustine investitia din punct de vedere financiar, iar Alexandru este implicat in operatiunile companiei.

"Mi-am pastrat serviciul ca sa fim siguri ca putem tine business-ul acesta pentru perioada de inceput", mentioneaza Victor.

Cei doi vor ca peste doua luni, in septembrie, sa traga linie si sa vada in ce directie vor merge cu business-ul.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Victor Dramba si Alexandru Racanel au deschis anul trecut un restaurant in care doreau sa vanda in special sandvisuri sanatoase.
Pentru ca nu au avut succesul dorit iar cheltuielile cu spatiul erau mari, au schimbat modelul de business si acum realizeaza doar mancare pe care o livreaza clientilor pe baza de comanda.
Investitia in afacere a fost de 25.000 de euro pana in prezent, iar in toamna cei doi vor face noi calcule si vor hotari ce directie vor da business-ului.
O parte din investitie a fost alocata pentru echipamente, unele fiind cele achizitionate pentru restaurant.
Variatia destul de mare a volumului de vanzari si faptul ca inca nu pot estima numarul zilnic de comenzi reprezinta niste probleme pe care incearca sa le rezolve.

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.