Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
In prezent, focusul este pe partea de carte digitala, dar au fost incheiate parteneriate si cu doi distribuitori de film si exista discutii cu cei din domeniul muzical.
Abordarea publicului
“Pentru noi este foarte important publicul. Si suntem constienti ca trebuie sa-i oferim lucruri interesante, cu un continut valoros si la un pret cat mai mic, in asa fel incat sa nu fie dispus sa copieze ilegal sau sa se enerveze”, spune fondatorul LibrariaDigitala.ro.
In ceea ce priveste pretul de vanzare a unei carti digitale, Petre Lica spera ca acesta sa fie de doua ori mai mic decat pretul editiei tiparite. El se gandeste ca la un moment dat sa ofere si carti in mod gratuit sau la preturi de unu - doi euro. Insa, lucrurile depind foarte mult si de cat vor trebui editurile sa plateasca pentru drepturile electronice.
“Pe langa faptul ca ne propunem sa ajungem sa oferim gratuit anumite carti digitale, avem in vedere ca la un moment dat sa invitam cititorii sa testeze inclusiv un e-reader. Asta pentru a incuraja cat mai multi oameni sa incerce acest gen de lectura”, mai spune Petre Lica.
Ca strategie de responsabilizare a cititorilor, fiecare carte care va fi achizitionata prin LibrariaDigitala.ro va fi personalizata cu numele cititorului respectiv, astfel incat el sa devina proprietarul exclusiv al acelei carti.
Promovarea afacerii
“In primul rand, ne vom folosi de social media (Facebook, Twitter, LinkedIn si blog), asa cum am facut si pana acum. Prin asta incercam sa atragem acele persoane care sunt tot timpul online si urmaresc noutatile din zona digitala, in special tinerii. Si nu in ultimul rand, incercam sa ne conectam cu multimea de romani din diaspora care inca citeste in limba romana”, precizeaza Petre Lica.
Promovarea in presa scrisa a fost inceputa de curand, iar pe viitor este vizata si promovarea pe posturile de radio din Romania. Atunci cand vor exista clienti fideli se va apela si la mobile marketing, pentru a trimite sms-uri cu noutatile aparute pe site.
Avantaje si dezavantaje ale cartii in format digital
“In ceea ce priveste cartile in format digital, se poate spune ca momentant exista un dezavantaj de ordin emotional: <Domnule, eu sunt obisnuit sa tin cartea in mana, sa o simt, sa o miros etc>. Si eu la fel. Dar multi oameni nu stiu ca mirosul acela este nociv”, explica Petre Lica.
Pe langa alternativa ecologica pe care o ofera la cartea tiparita, el spune ca un avantaj al cartii digitale este reprezentat si de faptul ca ofera cititorului o libertate de miscare foarte mare. In cazul unui e-reader, spre exemplu, pot fi stocate si cateva sute de carti pe un singur dispozitiv.
In plus, toate e-readerele functioneaza pe baza de E-ink (n. red. - cerneala electronica), ce imita lumina naturala a cartii, fara a deranja ochii.
Petre Lica spune ca, la noi in tara, exista persoane care detin deja e-readere, pe care si le-au achizitionat din strainatate. Insa, in decurs de aproximativ o luna, acestea vor fi introduse si pe piata noastra si se vor putea cumpara direct de la distribuitori din tara.
“Inclusiv noi avem in vedere sa vindem astfel de dispozitive pe LibrariaDigitala.ro”, precizeaza Petre Lica.
Viitorul publishing-ului digital
Petre Lica este de parere ca posibilitatile oferite de zona digitala sunt aproape nelimitate, iar in strainatate se fac din ce in ce mai multe experimente in zona de e-reading. Un exemplu ar fi faptul ca au inceput sa fie publicate online carti digitale pe marginea carora utilizatorii de internet pot posta diverse comentarii.
Astfel, odata ce posibilitatea postarii de comentarii si notite pe marginea unei carti digitale va deveni o chestiune obisnuita, se poate ajunge inclusiv la situatia in care sa poti citi o carte despre o alta carte, sau insemnarile unor scriitori celebri vizavi de o anumita carte.
De asemenea, cititorii ar putea sa cumpere la un moment dat o carte in format digital, care sa contina si lectura autorului cartii respective sau un interviu cu acesta.
“Se va ajunge la situatia in care cartea, fie sub forma digitala, fie tiparita, va fi lansata online”, spune Petre Lica.
In acest sens, el are in vedere inclusiv transmiterea in timp real de pe LibrariaDigitala.ro a unor lecturi publice sau lansari de carti, pentru cititorii care nu pot ajunge din diverse motive la astfel de evenimente.
“Kindle de la Amazon experimenteaza cu cateva univerisitati un fel de Kindle (n. red. - dispozitiv de e-reading) mai mare, care sa fie oferit studentilor, iar acestia sa aiba toate manualele puse pe acel dispozitiv. Si atunci nu mai sunt 10 kg care sa atarne in geanta, ci toate manualele sunt puse pe un singur dispozitiv”, explica Petre Lica.
El da exemplul din strainatate unde a aparut deja formatul V-book (n. red. - video book) destinat cartilor digitale care includ si inregistrari video ce au legatura cu cartea respectiva.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
LibrariaDigitala.ro este o platforma online de unde oamenii vor putea achizitiona carti in format digital, albume de muzica si filme, care pot fi citite, ascultate si respectiv vizionate de pe diferite dispozitive mobile - e-reader, iPhone, smartphone, netbook sau laptop.
Site-ul urmeaza sa fie lansat in versiunea public beta in luna decembrie a acestui an sau cel tarziu la inceputul anului viitor. Principalul factor de influenta este reprezentat de rapiditatea cu care editurile partenere vor obtine drepturile electronice pentru carti.
Au fost incheiate parteneriate cu sapte edituri romanesti si doi distribuitori de film si exista discutii cu distribuitori din domeniul muzical. Insa, focusul este pentru moment pe partea de carte digitala.
In ceea ce priveste pretul de vanzare a unei carti digitale, Petre Lica, fondatorul LibrariaDigitala.ro, spera ca acesta sa fie de doua ori mai mic decat pretul editiei tiparite.
Targetul este format din tineri sau oameni de afaceri romani, inclusiv din afara tarii, care au un stil de viata activ si care sunt conectati la noutatile din zona digitala.
Investitia de inceput a fost de aproximativ 15.000 de euro. Petre Lica estimeaza ca in urmatoarele sase luni vor mai fi investiti circa 70.000 de euro, in dezvoltarea si administrarea site-ului, marketing si PR.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 09 Noiembrie 2009 la ora 22.57