Miza pe outsourcing in publicitate
Lorena Manolica lucreaza in publicitate de 14 ani, dintre care opt ani in Romania si sase ani in SUA. In luna mai, anul acesta, ea s-a intors in tara pentru a lansa propria afacere in domeniu, impreuna cu sotul ei, Florian Ionescu, si cu o buna prietena din liceu, Madalina Puni.
In vara acestui an, cei trei au pus bazele agentiei de publicitate full-service Agency: Wiz al carei business are la baza conceptul de subcontractare de lucrari de la alte agentii si faptul ca unele preturi pot fi stabilite de clienti.
“Avem o abordare destul de matura pentru piata aceasta in care ne incredem foarte tare atat in client, cat si in cei cu care colaboram”, spune pentru startups.ro Lorena Manolica.
Astfel, noua agentie nu intentioneaza sa concureze cu agentiile, ci sa lucreze cu acestea, pentru ca firma va subcontracta de la agentiile de publicitate internationale din Romania proiectele pe care acestea nu le mai pot executa.
“Piata de subcontractat, de boutique-uri de creatie, creste mai ales in recesiune, moment in care multe firme dau afara angajati, isi restrang personalul, dar nu neaparat isi restrang activitatea sau ele nu se restrang in acelasi grad si atunci exista job-uri, proiecte, clienti care sunt deservit intr-un anumit moment”, explica Lorena Manolica.
Datorita acestui model de business, noua agentie nu intentioneaza sa concureze cu agentiile deja prezente pe piata, ci sa lucreze cu acestea. Serviciile oferite incep de la consultanta de marketing, plan de comunicare, custumer relantionship management (CRM) si ajung pana la branding, lansare de noi produse, publicitate traditionala si publicitate pe mediile digitale.
“Am venit cu denumirea de Agency:Wiz, fiindca am compus o echipa de specialisti din diverse zone ale comunicarii. Sper sa exprime foarte exact ceea ce stim noi sa facem, servicii integrate online si offline”, precizeaza Lorena Manolica.
Lorena Manolica spune ca agentia va face foarte multa publicitate traditionala deoarece clientii cunosc conceptul si tind sa stea in zona lor de confort, dar va incerca foarte mult si sa vada unde se poate trece in mediul digital, intentionand sa se axeze destul de mult in aceasta zona.
Spirit antreprenorial
Acesta nu este primul demers antreprenorial al Lorenei. Prima firma infiintata de ea a fost Adwiser, specializata pe indoor, si lansata tot impreuna cu Florian Ionescu. Iar inainte de a pleca in SUA, ea a fost si actionar al diviziei de farmaceutice din cadrul firmei Publicis/Wellcare.
In SUA, Florian Ionescu a invatat sa lucreze proiecte digitale si cei doi au detinut o firma care se ocupa de segmentul digital si una care oferea servicii de concierge. Insa, in acelasi timp, Lorea era si angajat, in ultimii doi ani petrecuti in SUA fiind vicepresedintele diviziei de marketing la Digitas/Publicis din Chicago (Illinois).
“Acum probabil este prima data cand suntem 100% pe cont propriu”, spune Lorena Manolica.
In anii petrecuti in afara tarii Lorena spune ca a invatat sa lucreze cu detalii complexe si sa fie foarte atenta la toate, ceea ce poate face diferenta intre un proiect bun si unul prost.
De exemplu, lucrand la campanii ce trebuiau armonizate pentru legislatia din 50 de state diferite, ea a deprins exercitiul de a privi in acelasi timp in ansamblu si in detaliu si capacitatea de triere a detaliilor, astfel incat sa rezulte imediat care sunt cele critice si cele care sunt cel mai putin importante.
Investitia si strategia de business
In primii doi ani, investitia in Agency:Wiz va fi intre 100.000 de euro si 200.000 de euro, in functie de costurile legate de birou (daca va fi cumparat sau inchiriat). Spatiul de lucru va fi inaugurat in urmatoarele 12 luni, dar nu va fi unul obligatoriu pentru angajati, ci acestia vor veni la birou doar cand va fi necesar. La birou vor avea loc doar intalnirile punctuale pentru anumite proiecte si prezentarile pentru clienti.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Actionarii noii agentii de publicitate, Agency:Wiz, sunt Lorena Manolica, Florian Ionescu si Madalina Puni.
Afacerea are la baza conceptul de subcontractare de lucrari de la alte agentii si faptul ca unele preturi pot fi stabilite de clienti.
Investitia in companie va fi intre 100.000 de euro si 200.000 de euro, in urmatorii doi ani, in functie de costurile legate de birou (daca va fi cumparat sau inchiriat).
Agentia lucreaza pe baza unui concept in care pentru serviciile de publicitate traditionala, fiecare firma - client va stabili preturile cu care sa plateasca munca prestata.
In afara de cativa angajati, compania va avea mai mult colaboratori, care vor lucra de acasa.
Numarul de colaboratori ar urma sa creasca in urmatoarele luni, fiind cautati mai ales oamenii specializati in zona de SEO (Search Engine Optimisation).
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.