Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Speram sa nu iesim din planul acesta de afaceri decat daca se intampla ca business-ul sa explodeze la modul ca avem mult mai mult de lucru decat ne-am pus in plan sa avem”, mentioneaza Lorena Manoilica.

Ea considera ca momentul economic actual aduce oportunitati de care afacerea poate profita, deoarece multe firme mari fac schimbari si se duc sa lucreze cu agentiile mici .

Partea interesanta este faptul ca dupa ce vom trece prin sita aceasta (a recesiunii) care cerne foarte multe lucruri, clientii nu reveni la obiceiurile vechi, ci isi vor da seama ce conteaza intr-adevar. Sensibilitatea pe care o vedem acum la preturi si la bugete nu se va vindeca, pentru ca nu este o boala, este o dezvoltare fireasca a pietei. Lumea va dori sa plateasca cat face un produs, nu cat as vrea eu ca si comerciant sa iau pe el, pentru ca va deveni nerelevat”, subliniaza Lorena Manolica.

De altfel, acesta este si motivul pentru care agentia lucreaza pe baza unui concept in care pentru serviciile de publicitate traditionala, fiecare firma - client va stabili preturile cu care sa plateasca munca prestata de Agency:Wiz. In cazul proiectelor digitale, agentia va fi cea care stabileste preturile, pentru ca sunt putine firme in Romania care sa aiba suficienta experienta in domeniu si sa stie exact valoarea asociatia acestor produse si servicii.

Astept sa vad exact realitatea, gradul lor de multumire, legat de ce se intampla acum pe piata. Adica imi vor spune «Te platesc cu cat il platesc pe X cu care am lucrat inainte sau te platesc cu X minus 10%, pentru ca eu consider ca plateam inainte cu 10% mai mult decat valora produsul pentru mine>”, subliniaza Lorena Manolica.

Pentru ca urmeaza sa lucreze cu agentii internationale, care stiu bine preturile din piata, cei de la Agency:Wiz nu se tem ca le va fi subevaluata munca. De altfel, agentia nu se pozitioneaza ca avand servicii ieftine. Pe langa agentii, noua firma intentioneaza sa abordeze si companiile medii si mari. Insa, doar pe cele care nu sunt deja clientele agentiilor cu care colaboreaza Agency:Wiz, pentru a evita orice conflict de interese.

Acest model prin care clientii isi stabilesc singuri preturile este folosit in mai multe domenii in afara tarii, incepand de la consultanta de marketing si pana cel al serviciilor hoteliere. Lorena Manolica spune ca pana acum a avut reactii pozitive din partea celor din marketing cu care a discutat despre acest concept.

Modul de lucru cu echipa
In afara de cativa angajati, compania va lucra mai mult cu colaboratori. In prezent, firma are trei angajati si in jur de 45 de colaboratori, care vor lucra de acasa, 15 dintre acestia fiind din SUA si urmand sa lucreze cu precadere pe partea de digital. Lorena spune ca a preferat ca pe partea de web/digital sa colaboreze cu persoane din SUA, pentru ca au mai multa experienta in acest domeniu, fata de cei din Romania.

Numarul de angajati va ramane relativ restrans fata de numarul de colaboratori, pentru ca ni se pare o formula optima din punct de vedere operational si financiar. Cei care sunt antreprenori ca spirit sunt cei care echilibreaza lucrurile in timp, stiu ce au de facut, stiu cum au de facut si ii intereseaza sa faca lucrurile sa se intample”, spune Lorena Manolica.

In urmatoarele luni, numarul de colaboratori ar urma sa creasca, fiind cautati mai ales oamenii specializati in zona de SEO (Search Engine Optimization).

Vrem sa dezvoltam partea de specialisti in arhitectura informatiei pe partea de web. Acum avem cativa oameni in State care lucreaza pe arhitectura informatiei si cativa in Romania, insa cred ca acolo este loc de un pic mai mult”, detaliaza Lorena Manolica.

Dezvoltarea pietei
Lorena crede ca in viitor mare parte din piata de comunicare va fi reprezentata de publicitatea digitala, pentru ca aici se poate masura eficienta iar firmele cauta medii de comunicare mult mai eficiente pentru produsele lor si analizeaza mai mult profilul consumatorului.

Cred ca 2010 va fi o masura foarte buna a ceea ce se intampla pe piata, nu neaparat 2009”, adauga Lorena Manolica.

Ea spune ca in prezent, pe piata sunt trei tipuri de clienti, din punct de vedere al strategiilor de marketing. O categorie este a firmelor care au inghetat proiectele ca sa se gandeasca la ce ar trebui sa faca, iar rezultate noilor strategii ar urma sa fie vazute in decembrie 2009. A doua categorie este a firmelor care continua planurile pentru ca au posibilitatea de a investi cand concurenta nu mai face asta la nivelul anului trecut. Iar a treia categorie este a firmelor care continua temporar planurile stabilite, pana cand isi vor da seama ce ar trebui sa faca in continuare.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Actionarii noii agentii
de publicitate, Agency:Wiz, sunt Lorena Manolica, Florian Ionescu si Madalina Puni.
Afacerea are la baza conceptul de subcontractare de lucrari de la alte agentii (pe langa businessul direct cu clientii) si faptul ca unele preturi pot fi stabilite de clienti.
Investitia in companie va fi intre 100.000 de euro si 200.000 de euro, in urmatorii doi ani, in functie de costurile legate de birou (daca va fi cumparat sau inchiriat).
Agentia lucreaza pe baza unui concept in care pentru serviciile de publicitate traditionala, fiecare firma - client va stabili preturile cu care sa plateasca munca prestata.
In afara de cativa angajati, compania va avea mai mult colaboratori, care vor lucra de acasa.
Numarul de colaboratori ar urma sa creasca in urmatoarele luni, fiind cautati mai ales oamenii specializati in zona de SEO (Search Engine Optimisation).


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.