Octo.ro - retea sociala cu accent pe networking offline
Prin implicare constanta online, dar si prin organizarea unor evenimente offline, Ciprian Trandafirescu a reusit sa dezvolte intr-un an de zile un grup de business cu 2.500 de persoane inscrise. Acum isi lanseaza propria retea sociala online, octo.ro, bazata in mare masura pe intalniri si evenimente de networking offline.
Grupul dezvoltat pana acum de Ciprian Trandafirescu, manager Kingstone Group, este Romanian Managers si a fost creat pe platforma online LinkedIn.com. Activitatea acestui grup a fost sustinuta atat prin implicarea online, cat si prin organizarea de evenimente de networking offline destinate celor inscrisi.
De altfel, evenimentele au stat la baza unui nou business lansat de antreprenor la inceputul acestui an. De la organizarea unui singur eveniment pe luna la inceputul anului, in prezent s-a ajuns la patru evenimente lunare in Bucuresti si doua in afara Capitalei (cate unul in Timisoara si Cluj-Napoca).
Insa, pentru ca profilul grupului Romanian Managers limiteaza numarul celor care se pot inscrie (trebuie sa fie doar middle si top manageri sau antreprenori), Ciprian Trandafirescu a fost nevoit sa respinga multe cereri de aderare primite de la persoane care faceau parte din alte categorii profesionale.
“Atunci m-am hotarat sa ofer aceleasi lucruri tuturor celor interesati de cresterea afacerii sau de dezvoltarea profesionala si, incet-incet, s-a nascut ideea unei comunitati extinse atat din punct de vedere al persoanelor care se pot inscrie, cat si din punct de vedere geografic, vizand o extindere nationala”, spune pentru startups.ro Ciprian Trandafirescu.
El a discutat cu mai multi oameni din mediul de business despre ideea lui de a lansa o comunitate online destinata profesionistilor din Romania, dar bazata pe componenta de networking offline.
“Cand am inceput sa organizez evenimentele saptamanale Romanian Managers, am vazut un interes din ce in ce mai mare si tot mai multi oameni spuneau ca au nevoie sa faca parte dintr-o comunitate in care sa interactioneze”, adauga Ciprian Trandafirescu.
Ideea octo.ro a aparut acum doua luni, iar primii pasi in lansarea retelei sociale au fost legati de discutiile cu formatorii (oamenii de business care sa creeze si sa coordoneze primele grupuri de discutie pe octo.ro).
A urmat apoi stablirea unui parteneriat cu reprezentantii Vitality Media. Compania se ocupa de dezvoltarea platformei tehnice, fiind implicata si in actionariatul octo.ro (ponderea majoritara din octo.ro este detinuta de Ciprian Trandafirescu).
“Nu am avut o perioada foarte mare de analiza din momentul cand am hotarat sa facem asta, acum doua luni, si pana cand am inceput sa lucram la proiect. Din pacate, nu exista retele sociale de business romanesti care sa se fi lansat in ultima vreme si sa fi crescut semnificativ, ceea ce a fost un minus din punctul meu de vedere, pentru ca nu am avut la ce sa ne raportam”, spune Ciprian Trandafirescu.
Conceptul octo.ro
Elementul principal pe care se pune accentul in dezvoltarea octo.ro este brandingul personal, iar cei inscrisi vor avea acces la o serie de servicii care sa ii ajute in acest sens.
O alta directie este aceea a comunitatilor create in jurul unui subiect de interes sau in jurul unui domeniu de activitate.
“Pentru asta, marele nostru avantaj este ca pornim la drum cu aproximativ 20 de oameni, fiecare avand o anumita expunere in domeniul lor de actvitate. Ei au fost de acord sa vina alaturi de mine, sa devina formatori si sa creeze aceste comunitati. De altfel, cred ca acesta este un criteriu de departajare a noastra fata de alte retele sociale - octo.ro nu este o retea formata doar din oameni, ci este o platforma cu mai multe comunitati care vor interactiona intre ele”, explica Ciprian Trandafirescu.
A treia directie de dezvoltare pe care se va pune accentul este dimensiunea locala. Reteaua este disponibila doar in limba romana si se adreseaza romanilor care isi desfasoara activitatea in tara noastra. Pot sa isi faca un cont pe octo.ro si romanii care activeaza in alte tari, dar acestia nu vor avea cum sa beneficieze de partea de evenimente offline, de interactiunea intre comunitati locale, pe teritoriul national.
Decizia a fost luata pentru ca Ciprian Trandafirescu a considerat ca expatii si vorbitorii de limba engleza au deja la indemana foarte multe instrumente de business si branding online. In plus, desi in mediul de afaceri din Romania cunoasterea limbii engleze este un lucru obisnuit, nu este la indemana oricui sa comunice in scris in aceasta limba.
Ciprian Trandafirescu bazeaza viitoarea reusita a octo.ro pe modul diferit in care a abordat conceptul de retea sociala online. In loc sa creeze platforma tehnica, sa o promoveze si sa astepte ca oamenii sa isi fac un cont, a strans mai intai un numar de persoane (formatorii) in functie de care se construieste reteaua online.
“Am pornit reteaua de la domeniile de activitate ale acestor formatori, am pornit in functie de om si nu in functie de domeniu. Astfel, domeniile si grupurile vor creste in functie de oamenii care vor sa dezvolte comunitati”, explica Ciprian Trandafirescu.
Investitia in afacere a fost in primul rand in timp si este legata farte mult de activitatea desfasurata pana acum de Ciprian Trandafirescu in cadrul Romanian Managers.
“Daca nu ar fi existat Romanian Managers nu ar fi existat octo.ro, deci toata munca mea de pana acum este o investitie in octo.ro. Din punct de vedere al resurselor, cea mai importanta este resura umana. Resursa financiara are o pondere foarte mica, dar daca nu ar fi fost oamenii implicati in proiect (partenerii si formatorii), resura financiara nu ar mai fi contat nici daca era mai mare. Daca nu erau ei, nu indrazneam sa pornesc asa ceva”, spune Ciprian Trandafirescu.
Romanian Managers
Dupa lansarea octo.ro, Grupul Romanian Managers va continua sa functioneze pe LinkedIn, asa cum este prezent si in alte retele sociale, precum Facebook sau Twitter, dar va deveni si unul dintre cele mai importante grupuri de business pe octo.ro.
Pe retelele sociale din afara tarii unde grupul este prezent, cei inscrisi au avantajul ca pot sa acceseze contacte de afaceri de oriunde din lume. Insa, pe baza unui sondaj facut de Ciprian Trandafirescu, 60% - 70% dintre membrii Romanian Managers sunt interesati doar de activitatile de business din Romania, in cazul acesta octo.ro oferind mai multe beneficii.
Modelul de business
Afacerea octo.ro se bazeaza atat pe oferirea unor conturi premium, pe baza de abonament lunar, cat si pe servicii dedicate pentru persoanele inscrise.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Octo.ro este o retea sociala online, dar unde se pune un accent important pe networkingul offline, prin evenimente dedicate celor inscrisi.
Reteaua a fost lansata de Ciprian Trandafirescu, pe baza experientei lui in gestionarea unui grup de business online, Romanian Managers.
Spre deosebire de alte retele sociale de business, octo.ro este gandita ca o platforma de comunitati care interactioneaza intre ele.
Acum exista 700 de persoane care au si-au aratat interesul de a se inscrie, iar incepand de astazi pot sa isi faca un cont.
Dupa primul an de activitate se estimeaza ca numarul celor inscrisi va ajunge la 10.000.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.