Pauza de ceai


O ceasca cu ceai savurata la o terasa din Budapesta a facut-o Corina Bernschutz sa se gandeasca la propriul business in domeniu. Acum, cinci ani mai tarziu, ea isi imparte timpul intre cariera de 15 ani in publicitate si ceainaria care ii poarta numele.


In urma cu cinci ani, Corina Bernschutz (foto), Innovation Director la Starcom in cadrul grupului Leo Burnett, vroia sa inceapa propria afacere iar ceaiul baut in Budapesta i-a atras atentia catre aceasta piata, pentru ca era altceva fata de ceea ce stia ea despre acest produs.

Nu voia sa isi lanseze o afacere in publicitate, pentru ca nivelul de dezvoltare si infrastructura la care s-a ajuns in domeniu sunt mult prea avansate pentru a mai avea o initiativa antreprenoriala individuala in domeniu asa cum isi doreste ea.

"In publicitate pot fi mult mai buna intr-un cadru deja oferit de o companie. Odata ce ai ajuns la un nivel de business suficient de mare, atunci si provocarile de business pe care tu le primesti sunt mult mai mari. Ori pe mine ma intereseaza provocarile de business. Nu am rabdarea sa o iau de jos cu provocarile mici - mici - mici", spune pentru startups.ro Corina Bernschutz.

Din momentul cand si-a propus sa inceapa o afacere cu si despre ceai, ea a avut in minte un concept legat de boutique, franciza, salon de ceai, ceai varsat (pe care oamenii il pot mirosi, vedea si pot intelege ce cumpara). Asa a aparut in noiembrie 2008 boutiqe-ul si franciza Bernschutz.

Inceputul afacerii
Corina Bernschutz a inceput cu distributia de ceai, la sfarsitului lui 2006, cand importa 50 de sortimente ambalate pe care le vindea in diverse localuri.

In acel moment ea inca era angajata cu contract intreg in publicitate si considera ca piata nu este suficient pregatita pentru a deschide un boutique.  

"Consumul de ceai a crescut exponential in ultimii doi ani, din 2008, si inca este in crestere. In 2006, ceaiul era mai degraba un moft. Era o mana de cunoscatori sau bautori adevarati de ceai si ceilalti oameni isi luau ceai pe post de desert si in niciun caz nu exista consumatorul de ceai care sa aiba obiceiul de a bea zilnic ceai, cel putin unul pe care sa-ti poti baza un business solid", spune Corina Bernschutz.

Ea adauga faptul ca in ultimii doi ani, consumatorii au devenit din ce in ce mai deschisi la consumul de ceai. In afara de faptul ca sunt din ce in ce mai multi oameni care beau doar ceai, a aparut si categoria acelora care combina consumul de cafea cu cel de ceai, asa cum este si ea (dimineata bea cafea, iar in restul zilei ceai).

Iar in ultimii doi ani romanii au inceput sa fie tot mai interesati de un stil de viata sanatos si de beneficiile consumului de ceai - detoxifiere, relaxare si incarcarea cu energie.

In acest context, si afacerile in domeniu au un potential tot mai mare, fiind in crestere.

Corina Bernschutz spune ca cei care vor sa inceapa o afacere pe aceasta piata trebuie sa simta povestea ceaiului, pentru ca altfel nu au nicio sansa.
 
Deschiderea boutique-ului Bernschutz
Corina a putut sa inaugureze boutique-ul abia dupa ce a decis sa isi pastreze statutul de angajat doar jumatate din timp, iar restul sa si-l rezerve pentru ea.

Spatiul pe care il cauta trebuia sa fie intr-o zona frumoasa, amplasat stradal, aerisit, prietenos, astfel incat sa permita o amenajare cu un concept intre sufrageria de acasa si un boutique.

"Atunci (in 2008), in Centrul Vechi al Capitalei erau cateva carciumi si am zis ca mi-ar placea, pentru ca era linistit, frumos. Spatiul pe care l-am luat nu permitea si salon de ceai (n.red. - asa cum isi imagineaza ea afacerea cu ceai), dar este bun, pentru zona aceasta", spune Corina Bernschutz.

Astfel, primul boutique a fost deschis acum doi ani, in aceasta zona a Bucurestiului, pe strada Smardan .

"Cand s-a ivit spatiul, in 2008, am inceput sa gandesc rapid boutique-ul ca si concept si amenajare. Consider ca am doi ani de antreprenoriat, pentru ca intelegi business-ul cu adevarat doar cand stai fata in fata cu clientul", mai spune Corina Bernschutz.
 
Identitatea brandului
Odata cu inaugurarea spatiului, brandul Bernschutz a avut un nou logo, pentru ca ea dorea ceva care sa o reprezinte mai mult si sa aiba o identitate puternica. Numele a ramas insa acelasi.

"Nu a fost ideea mea de a-mi folosi numele. Florin Giuglan, prietenul meu, a insistat foarte mult sa-l folosesc. Comerciantii adevarati din vest isi folosesc numele lor si mai bine decat numele tau oricum nu te reprezinta altceva", spune Corina Bernschutz.


Conceptul Bernschutz
In boutique se gasesc in prezent in jur de 140 de sortimente de ceai, amestecuri de plante si de fructe, precum si accesorii pentru prepararea ceaiului, carti si dulciuri.

"Niciodata nu vreau sa vand ceva de dragul de a vinde. Nu cred in produsele pe care omul vine, le cumpara la impuls, dar in momentul in care a iesit din magazin, deja ii pare rau de cumparaturile pe care le-a facut si nu se mai intoarce niciodata. Ma intereseaza ca oamenii care vin aici sa cumpere ceva care chiar le place, de care chiar au nevoie, astfel incat sa vina cu placere. I-am zis, inca de acum doi - trei ani, acestui tip de business un lifestyle business. Este un transfer de personalitate atat de puternic si o intersectare intre stilul tau de viata si fel de viata, ca initiator al business-ului, si felul in care este construit business-ul, incat ele aproape se suprapun. Este un business care este parte din stilul tau de viata", spune Corina Bernschutz.
 

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Corina Bernschutz este Innovation Director la Starcom in cadrul grupului Leo Burnett si are si propria afacere cu ceai
, care-i poarta numele.
Corina are o experienta de 15 ani in publicitate, dar acum cinci ani s-a hotarat sa inceapa propria afacere in domeniul ceaiului.
Afacerea a fost lansata in 2006, cand firma se ocupa doar cu distributia de ceai.
Dupa doi ani, in noiembrie 2008, a fost deschis primul boutique, in Bucuresti.
In luna mai, anul acesta, conceptul s-a extins si prin franciza, tot in Capitala.
Bernschutz vinde in prezent in jur de 140 de sortimente de ceai, accesorii pentru prepararea ceaiului, carti si dulciuri si distribuie ceai in 15 cafenele din Bucuresti.

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii