Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Ceaiurile companiei sunt distribuite si in 15 cafenele din Bucuresti, insa Corina nu incearca sa se extinda intensiv pe acest segment.
Parteneriatele de afaceri
Ceaiul de la Bernschutz este importat direct din Germania, Austria si alte tari din Europa unde exista mari comercianti de astfel de produse, cu experienta in domeniu.
"Pana sa am eu ca femeie de afaceri o relatie directa cu China sau cu Japonia, prefer sa trec prin mana unor oameni care fac asta de cel putin o suta de ani si sa iau de la fiecare ceea ce imi place. Este ca si cum as face cate o degustare de cel putin sase ori pe an, pentru ca o data la doua luni incerc cate un nou sortiment de ceai. Zona de provenienta a ceaiului este preponderent Asia - China, Japonia, India sau Vietman - unde oamenii au un altfel de a face business, cel putin la nivelul la care l-am perceput eu, cu care nu sunt foarte confortabila. I-am vazut si nu mi-a placut cum se purtau cu femeile, cu reticienta, erau foarte neincrezatori. Nu imi place sa plec din start cu chestia asta. Pentru o piata cum este Rusia sau Germania sau Polonia, unde volumul de ceai chiar conteaza, merita sa depasesti si bariera aceasta culturala, sa-i intelegi, dar pentru piata din Romania, deocamdata, nu", mai spune Corina Bernschutz.
Ea adauga faptul ca in Romania oamenii de afaceri o privesc cu respect atunci cand afla ca firma nu este o franciza straina, ci are la baza un concept gandit si implementat de ea. Corina crede ca afacerea cu ceai este mai mult una pentru femei decat pentru barbati, pentru ca ele au alta relatie cu tipul acesta de business.
Extinderea in franciza
Din primavara acestui an, Bernschutz s-a extins in franciza intr-un spatiu din centrul Bucurestiului, unde exista si un salon pentru servit ceaiul. Franciza apartine unei prietene a Corinei, Sorella Surugiu.
Ideea de extindere prin acest sistem a avut-o din start si implementarea a inceput la aproximativ sase luni de la lansare.
"Nu am facut nimic in a aduce oamenii catre franciza, pentru ca nu cred in lucrurile fortate. Am tot spus ca suntem deschisi la franciza, dar numai catre francizori care inteleg business-ul si felul in care trebuie facut, asa cum le facem si noi. Am mers pe principiul ca trebuie sa fie pe aceeasi lungime de unda cu noi pentru a se califica. Am vazut niste contracte de franciza, cat sa-mi dau seama unde vreau sa fiu eu, dar nu este nimic standard, luat dupa un model. Este modelul nostru de franciza", mai spune Corina Bernschutz.
Modelul ei de franciza are doua variante - una cu o taxa si alta in care o parte din adaos-ul comercial este acordat francizorului.
Pentru prima franciza acordata s-a optat pentru varianta cu taxa fixa. De asemenea, pentru aceasta franciza cei de Bernschutz s-au ocupat de gasirea spatiului si de amenajarea acestuia.
De obicei, intr-un boutique Bernschutz este nevoie de unul sau doi angajati, in weekend traficul fiind mai mare.
Administrarea afacerii
Corinei ii place sa construiasca si sa dezvolte afacerea, astfel ca de administrarea zilnica a afacerii se ocupa Roxana Ionescu, shop manager. Corina se gandeste cum sa mai dezvolte actuala afacere, dar si sa faca ceva care sa se fie la intersectia mai multor domenii.
"Antreprenoriatul este in primul rand o trasatura de caracter sau de personalitate. Pentru mine antreprenorul este un om caruia nu-i place sa stea pe loc, intotdeauna ii place sa construiasca ceva, are intiativa, poate fi foarte bine multumit doar prin faptul ca nu s-a multumit sa ia lucrurile asa cum sunt si s-a gandit sa le duca un pic mai departe printr-un efort. Este o trasatura pe care o poti educa, dar de invatat nu. Nu este autentica, daca este invatata. Trebuie sa vina din tine, sa-ti placa", mai spune Corina Bernschutz.
In plus, ea considera ca antreprenoriatul presupune si un fel de filantropie.
"Cand te-ai hotarat sau esti initiator, genul caruia ii place sa dea startul, deja ti-ai asumat faptul ca oferi. Cineva care initiaza sau isi asuma construirea de la zero trebuie sa munceasca mai mult, sa ofere mai mult decat cineva care sta in expectativa, doar primeste sau da putin. Daca construiesti ceva de la zero, nu stii niciodata ca rezultatul va fi cel pe care ti-l doresti tu sau cel pe care tu il consideri ca fiind ideal. Atunci tu din start te oferi pe tine prin a construi. Nu trebuie sa fii neaparat antreprenori ca sa vrei sa faci ceva. Este o componenta din tine. Poti vedea antreprenori - angajati", mai spune Corina Bernschutz.
Primul lucru pe care ea spune ca l-a invatat in acesti doi ani de antreprenoriat este ca, probabil, si-ar aloca timp mai mult sa caute un spatiu mai mare, care sa aiba si salon. Apoi, si-a confirmat felul in care gandeste orice abordare de business: nu-i place si nici nu o intereseaza ce fac ceilalti.
“Daca ma intersectez, sa vad, sunt curioasa, dar altfel nu ma intereseaza, pentru ca, daca ma uit la ceilalti, imi scad eu standardele, de cele mai multe ori. Cel mai bine este sa faci lucrurile asa cum le simti tu, in primul rand, tinand cont de relatia cu oamenii, clientul care este cel mai bun barometru vizavi de ceea ce este bine sau nu sa faci", spune Corina Bernschutz.
Ea adauga faptul ca a mai invatat si ca trebuie sa-si trateze clientii cu respect si sa nu presupuna ca acestia nu inteleg un produs sau ca nu sunt suficient de pregatiti sa aiba gusturi si sa deguste un produs mai bun.
"Am inceput sa inteleg efortul din spate al initiatorului business-ului, ca lucrurile nu sunt foarte simple. Pentru a mentine un business, sa tii un cash flow, sa dai stabilitate unor locuri de munca presupune un efort", spune Corina Bernschutz.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Corina Bernschutz este Innovation Director la Starcom in cadrul grupului Leo Burnett si are si propria afacere cu ceai, care-i poarta numele.
Corina are o experienta de 15 ani in publicitate, dar acum cinci ani s-a hotarat sa inceapa propria afacere in domeniul ceaiului.
Afacerea a fost lansata in 2006, cand firma se ocupa doar cu distributia de ceai.
Dupa doi ani, in noiembrie 2008, a fost deschis primul boutique, in Bucuresti.
In luna mai, anul acesta, conceptul s-a extins si prin franciza, tot in Capitala.
Bernschutz vinde in prezent in jur de 140 de sortimente de ceai, accesorii pentru prepararea ceaiului, carti si dulciuri si distribuie ceai in 15 cafenele din Bucuresti.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 10 Noiembrie 2010 la ora 00.19