Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Pe langa perioada din Anglia si legaturile cu aceasta piata, Horatiu Didea a fost incurajat sa inceapa Workspace Solutions si de faptul ca acest domeniu este putin dezvoltat in tara noastra.
"Romania este o tara in care totul s-a platit mult mai mult decat facea si in care inca se plateste mult mai mult decat face. Este o piata needucata, care are nevoie de serviciile acestea", spune Horatiu Didea.
El era hotarat sa faca aceasta afacere in parteneriat, pentru a acoperi cat mai multe domenii in care sa se faca reduceri de costuri.
Bogdan Bolohan, al doilea partener in afacere, este absolvent de Politehnica si este bun prieten cu Horatiu Didea, cei doi cunoscandu-se din primii ani de facultate. Cei doi au fost si colegi de serviciu o perioada, pentru ca de la mijlocul lui 2008, Bogdan Bolohan a lucrat la COS.
Modelul de afacere
Workspace Solutions a fost infiintata la sfarsitul anului 2008, insa activitatea de reducere de costuri si de project management a inceput anul acesta, in februarie.
Pana la inceputul lui 2010, activitatea firmei a fost reprezentata numai de colaborarile pe care le avea Horatiu Didea pe anumite proiecte din domeniul imobiliar.
"Este o reactie foarte buna pe partea de project management si consultanta de achizitii conexe amenajarii, pentru ca lucrand inainte pe mobilier si pe piata fiind cunoscuta expertiza noastra, companiile au incredere in noi. Pe partea de cost management am facut destul de putin. Exista interes, dar si o anumita reticienta a companiilor in a ne divulga date", mai spune Horatiu Didea.
Pentru firmele care sunt reticiente in a divulga date despre cheltuielile proprii, mai ales cele legate de telefonie, o solutie este semnarea unui contract de confidentialitate.
"O mare parte din efort este si va fi sa invingem mentalitatea romanului, care crede ca el stie sigur tot si cel mai bine, de tipul <Ma inveti tu sa imi negociez abonamentul la telefon?>. Foarte multi manageri de achizitii spun <Pai daca tu vii si faci asta pentru mine o sa zica seful ca eu nu muncesc. Eu nu imi fac treaba. Nu asta este treaba pe care eu trebuie sa o fac?>. Le explic ca nu este adevarat. Odata ce tu ca manager de achizitii esti specializat pe anumite tipuri de achizitii, de exemplu, telefonia este o piata pe care nu o cunosti", explica Horatiu Didea.
Pentru lansarea afacerii, cei doi antreprenori au luat in calcul si accesarea francizei americane Expense Reduction Analyst, insa au considera ca metodologia oferita nu se potriveste pietai din Romania.
"Cunoasterea locala a pietei si intelegerea fenomenului, a mentalitatii si a furnizorilor nu le poti lua de nicaieri. La noi abordarea trebuie sa fie personalizata, si cu mai mult focus pe customer service decat in SUA", spune Horatiu Didea.
In schimb, Workspace Solutions a preluat metodologia de lucru de pe piata din Anglia, de la asociatia de profil - The Management Control Association (MCA).
"Metodologia in sine este foarte, foarte simpla si am preluat-o gratuit. Desi conceptul de business pe care l-am importat din Anglia se adreseaza in general cheltuielilor indirecte, pentru noi, datorita expertizei pe care o avem, este foarte usor sa facem si reducerea costurilor de imobiliare, care nu inseamna doar sa obtii o chirie mai mica", adauga Horatiu Didea.
Investitia si veniturile
Investitia in afacere a fost de aproximativ 10.000 de euro, cea mai importanta fiind resursa umana.
"Business-ul de cost management este, cu siguranta, unul care se va dezvolta in mod sustenabil, chiar daca nu va aduce in primul an o avere", mentioneaza Horatiu Didea.
El estimeaza ca in acest an veniturile Workspace Solutions pot fi intre 50.000 de euro si 200.000 de euro.
"Diferenta este foarte mare, dar depinde foarte mult de tipul de contracte. As spune 50.000 de euro - 100.000 de euro, dar exista posibilitatea sa facem mai mult. Mi-e greu sa estimez care va fi volumul obtinut din servicii de reducere de costuri, pentru ca aici veniturile pot fi foarte mari. Daca prindem un singur contract de acest tip, automat cifra noastra se dubleaza. Momentan nu pot estima cat de dificil va fi sa depasim obsacolul de perceptie care exista la managerii de achizitii. Planul este ca in trei ani de acum sa fim la un nivel de 300.000 de euro, anual, in mod constant, dar imi este absolut imposibil sa spun anul acesta ce se va intampla", explica Horatiu Didea.
Bogdan Bolohan precizeaza si faptul ca este dificil de facut o estimare exacta din cauza ca piata este la inceput.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Workspace Solutions ofera consultanta in reducerea costurilor operationale (de la chirie pana la telefonie si energie electrica) si a cheltuielilor aparute la schimbarea sediului.
Firma a fost infiintata la sfarsitul anului 2008, insa activitatea de reducere de costuri si de project management a inceput in februarie acest an.
Investitia in afacere a fost de aproximativ 10.000 de euro.
Clientii vizati de Workspace Solutions sunt companile cu pana 500 de angajati, care pe anumite segmente nu au personal propriu dentru achizitii.
Veniturile de anul acesta ale companiei pot fi intre 50.000 de euro si 200.000 de euro, in functie de deschiderea clientilor spre astfel de servicii.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 28 Mai 2010 la ora 00.13