Reteta unui start-up gustos
Pe o nisa destul de aglomerata, cea a livrarii de mancare, Claudia Filip a lansat o afacere cu un concept diferit: catering cu mancare livrata direct in vasele in care este pregatita. La un an si jumatate de la inceperea activitatii si-a recuperat investitia iar acum se gandeste la extinderea in franciza.
Desi este pasionata de gatit, Caludia Filip (foto) nu avea timp sa sa ocupe de acest lucru din cauza activitatii profesionale (n. red. - din anul 2000 ea detine, impreuna cu sotul ei, agentia de publicitate Greater Ad). Isi dorea totusi sa poata manca mereu preparate ca cele gatite de mama ei si pe care tatal i le aducea direct in vasele in care au fost gatite.
Pornind de la aceasta problema, s-a gandit sa lanseze o afacere in domeniu, cu un concept diferit fata de ceea ce exista pe piata: catering cu mancare romaneasca livrata acasa in vasele in care este pregatita.
Timp de trei luni, in vara lui 2008, a pus a punct detaliile (infiintarea firmei, utilarea bucatariei etc.) iar in septembrie a inceput sa livreze in Bucuresti.
Numele firmei a fost ales pornind de la frunctul pomelo.
"Am vrut sa fie ceva proaspat, frumos, bun si usor de retinut", spune pentru startups.ro Claudia Filip, Executive Manager la Greater Ad si Greater Food (firma care detine marcile Pomello si Gogodiet).
Modelul de business
Spre deosebire de alte companii care livreaza mancare acasa, la Pomello nu exista stocuri de mancare pregatita in avans iar produsele nu sunt livrate la portie, ci direct in vasele in care au fost gatite. Din acest motiv, durata de timp pana la livrare poate sa ajunga chiar si la cinci ore, in functie de felurile comandate.
"Prima data, mi-a fost teama ca nu vor intelege clientii ca nu putem livra mancarea in jumatate de ora sau o ora. Spre surpriza mea, au inteles acest lucru si, din contra, dezavantajul de a nu livra mancarea in jumatate de ora, s-a transformat in avantaj major, deoarece clientul este absolut convins ca mancarea este proaspata", spune Claudia Filip.
Vasele sunt transportate in lazi frigorifice iar la primirea comenzii clientul semneaza un bon care dovedeste ca a primit un anumit numar de tavi, de exemplu. Apoi, vasele sunt recuperate la urmatoarea comanda sau dupa cateva zile.
Retetele si felurile de mancare sunt adaptate in functie de sezon sau de indicatiile primite de la clienti, dar se pastreaza specificul romanesc.
"Suntem specializati pe mancare romaneasca si incerc sa nu segmentez in zeci de stiluri", precizeaza Claudia Filip.
Preturile variaza intre 5 lei si 213 lei, in functie felul de mancare ales si de capacitatea vasului in care se gatesc produsele, iar comenzile sunt, de obicei, de cel putin 100 de lei.
Cine sunt clientii
Jumatate dintre clienti sunt persoane fizice si restul sunt companii (gradinite si scoli private, firme etc).
Claudia Filip spune ca majoritatea clientilor sunt permanenti.
"Am avut solicitari sa facem mancare de popota, pentru 400 de oameni, sau sa livram pe portie. Am refuzat. Pomello este un concept pe care vreau sa-l respect, nu facem nunti, botezuri sau banchete", explica ea.
Pe segmentul corporate se fac si abonamente, in cazul carora meniul este stabilit cu o saptamana inainte.
"De luni pana vineri, la pranz, comenzile sunt, de obicei, de la companii si gradinite sau sunt mese organizate la diverse facultati, cand se dau doctorate, iar seara, sambata si duminica sunt comenzi de la persoane fizice. Vineri, sambata si sarbatorile de nume sunt cele mai aglomerate zile. Daca ploua, este frig si sunt zgribuliti, oamenii n-au chef sa se duca in supermarket si comanzile cresc. De Craciun este foarte bine, pentru ca sunt acele doua - trei zile in care lumea se plimba de la unul la altul, au invitati si atunci sunt comenzi foarte multe", adauga Claudia Filip.
Dieta la pachet
La un an de la lansarea Pomello, afacerea s-a extins cu un nou concept - Gogodiet si au inceput livrarile de produse bazate pe dieta South Beach.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
In toamna lui 2008, Caludia Filip a lansat Pomello, o afacere pe segmentul livrarii de mancare, dar cu un concept deosebit: produsele sunt aduse in vasele in care au fost gatite.
Un an mai tarziu, business-ul s-a extins cu un nou brand (Gogodiet), prin care livreaza produse pe baza dietei South Beach.
Investitia in utiliarea bucatariei pentru afacere a fost de aproximativ 60.000 de euro, suma fiind recuperata intr-un an si jumatate.
Dupa ce economia va incepe sa isi revina, Pomello ar urma sa se dezvolte in sistem de franciza.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.