Solutia unei probleme, baza pentru lansarea unei noi afaceri


Dupa o cariera de 22 de ani in vanzari, in primavara anului trecut, Elena Tutunaru a hotarat sa isi dedice in intregime timpul propriilor afaceri din domeniul consultantei. Ea avea deja de patru ani o firma de consultanta in mediere, dar in 2009 a lansat si o companie de consultana in vanzari pentru managerii de echipe.

 

Elena Tutunaru lucra de aproape 11 ani in cadrul ING, cand, in primavara anului trecut, a luat decizia sa se ocupe doar de propriile afaceri, una dintre acestea, NextLevelFactor, fiind lansata chiar in acea perioada.

NextLevelFactor imbina ambele activitati pe care Elena Tutunaru le-a desfasurat de-a lungul timpului - vanzarile si medierea. Mai mult, conceptul de business a fost inspirat din experienta ei in vanzari si de faptul ca in cadrul companiei care oferea consultanta in domeniul medierii (sub marca Mediators), incepuse sa aiba solicitari pentru astfel de servicii.

Noua firma ofera consultanta in realizarea planurilor de afaceri strategice, pe termen mediu si lung, dezvolta competentele liderilor si ii ajuta pe lideri sa isi selecteze sau promoveze oamenii potriviti pentru postul potrivit.

NextLevelFactor, a aparut ca urmare a faptului ca in programele realizate impreuna cu antreprenorii ma <lipeam> de cei care ajungeau la un prag si isi dadeau seama ca vor sa treaca la nivelul urmator”, explica pentru startups.ro Elena Tutunaru.

Metodele aplicate in cadrul NextLevelFactor sunt coachingul, mentoringul si LIFO - LIFe Orientation (Orientarea in Viata).

LIFO este o metoda folosita la evaluarea comportamentala a echipelor. Scopul este ca liderii sa isi dea seama daca persoanele dintr-o echipa se potrivesc, daca pot urma acelasi obiectiv, ce anume ar mai fi de corectat in relatia dintre acestia si cum sa faca un bun management al timpului.

Profilul companiilor care apeleaza la NextLevelFactor este al celor care au avut o perioada de crestere in care s-au dezvoltat brusc si acum isi dau seama ca au nevoie sa se organizeze si, uneori, ca au nevoie de noi departamente, spre exemplu, suport pentru vanzari, departament de marketing sau o echipa mai bine definita”, spune Elena Tutunaru.

Clientilor li se acorda consultanta timp de 6 - 18 luni, perioada considerata optima pentru a obtine si cuantifica rezultate.

Tocmai pentru ca este nevoie de mult timp acordat fiecarei companii, Elena Tutunaru lucreaza cu maxim patru clienti in acelasi timp. Pana acum, NextLevelFactor a avut opt clienti.

Investitia initiala in aceasta afacere a fost de 10.000 de euro - 12.000 de euro, suma fiind deja recuperata.


Drumul de la cariera in vanzari spre propria afacere
Activitatea Mediators a inceput in urma cu cinci ani, pe baza unei experiente traite de Elena Tutunaru la inceputul anilor 2000, cand era manager al unei unitati de afaceri din ING.

In cadrul acelei unitati era pregatita forta de vanzari a companiei si se punea accent pe munca si rezultate individuale, astfel ca atmosfera era tensionata.
Elena Tutunaru credea insa ca o atmosfera toleranta si de colaborare ar fi fost de mai mare ajutor. O solutie ar fi putut fi medierea. Aceasta presupune concilierea opiniilor divergente din interiorul companiei, incepand de la neintelegerile din management pana la cele dintre departamente.

Asa ca, impreuna cu Vlad Nedelcu, trainer in cadrul ING si partenerul ei de afaceri, Elena Tutunaru a inceput sa caute o metoda potrivita pentru rezolvarea acelei situatii. Metoda gasita a fost cea a lui Daniel Dana.

Cel mai des, aceasta metoda este solicitata pentru a rezolva tensiunile dintre departamente, precum cele dintre vanzari si suport, productie si vanzari, precum si vanzari si financiar. Apoi, se cauta sa se rezolve disfunctionalitatile dintre administrator si investitor sau intre partenerii de afaceri.

Daniel Dana este un om plin de intelepciune, cald, si nu poti sa nu intelegi cat de practica si eficienta este metoda pe care o propune. Are o experienta de cateva zeci de ani, in care, pe acest domeniu, a colaborat cu mai multe universitati. Cu Daniel Dana este ca si cum ai avea acces la o sursa de intelepciune ori de cate ori ai nevoie”, spune Elena Tutunaru.

 

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Dupa o cariera de 22 de ani in vanzari, Elena Tutunaru
a hotarat sa se ocupe doar de propriile sale firme.
NextLevelFactor este un start-up lansat in primavara anului trecut si ofera consultanta in vanzari.
Mediators este un concept de consultanta in domeniul medierii, afacere in care Elena Tutunaru il are ca partener pe Vlad Nedelcu, trainer si fost coleg in cadrul ING.
Investitia in Mediators si Nextlevelfactor a fost de 35.000 de euro din martie 2008 pana in prezent.
Anual, cifra de afaceri a Nextlevelfactor si Mediators este de aproximativ 100.000 de euro.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii