Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
In 2003, ea a propus aceasta metoda in cadrul unitatii de business pe care o conducea la ING, apoi l-a adus pe Daniel Dana in Romania, a lansat pe piata de aici cartea lui, “Solutionarea conflictelor”, si a inceput sa il promoveze.
Un an mai tarziu, in 2004, obtinea exclusivitatea licentei Daniel Dana pentru Europa de Est, contractul fiind semnat pe o perioada nedeterminata, suma de achizitionare a licentei fiind confidentiala. Astfel, cei care sunt din Europa de Est si vor sa aplice metoda de mediere Daniel Dana, trebuie sa solicite licenta de la firma romaneasca.
Costul pentru preluarea licentei de la Mediators este de minim 6.500 de dolari pentru un an. Suma variaza in functie de numarul de clienti pe care ii are solicitantul licentei. Pe langa plata sumei, cel interesat de licenta trebuie sa aiba un bun renume in piata si sa se adreseze unei piete careia i se preteaza produsul. Dupa un an, licenta se reinnoieste si se achita o noua taxa, a carei valoare depinde de cum a evoluat in anul precendent activitatea de mediere a celui care o solicita.
Elena Tutunaru mentioneaza ca cine ia o astfel de licenta poate avea, intr-un an, o cifra de afaceri de 50.000 - 70.000 de euro, daca are o baza de clienti cu care colaboreaza.
Medierea ca afacere
Licenta Daniel Dana a fost adusa in Romania prin firma Smartico Pro, pe care Elena Tutunaru o infiintase in 2003 impreuna cu Vlad Nedelcu. Initial, Smartico Pro oferea training pentru IMM-uri, dar din 2004 activitatea principala a devenit consultanta in domeniul medierii. Brandul Mediators a aparut in 2007, din dorinta de a ilustra mai bine activitatea firmei.
“La inceput ne-am izbit de mentalitatea romanilor. Foarte putine companii erau dispuse sa lucreze cu cineva din afara organizatiei, desi aveau probleme”, spune Elena Tutunaru.
In perioada 2004 - 2008, Elena Tutunaru a continuat sa lucreze in cadrul ING, insa se ocupa si de mediere.
“Intre 2004 si 2008 am promovat metoda Daniel Dana si am licentiat mai multe persoane in practica acesteia. De aceasta activitate s-a ocupat mai mult partenerul meu, Vlad Nedelcu. Din punct de vedere al audientei, medierea a inceput sa se dezvolte mai bine din toamna lui 2008, cand companiile au fost dispuse sa recunoasca ca se intampla ceva in oraganizatie”, mai spune Elena Tutunaru.
Pana in prezent, Elena Tutunaru si partenerul ei de afaceri au acordat peste 200 de ore de mediere in cei cinci ani de activitate.
Medierea in practica
Cele mai interesate sa aplice metoda medierii sunt multinationale, insa conditiile economice din prezent le-au facut si pe IMM-uri sa fie interesate de aceasta solutie.
“Conjunctura economica i-a dat acestei metode o mare aplicabilitate si vizibilitate. Un mare interes am avut din partea organizatiilor de tineret care sunt deschise sa o aplice”, adauga Elena Tutunaru.
In plus, in aceasta perioada si numarul celor interesati sa acceseze o astfel de licenta a crescut.
In urma numeroaselor experiente in domeniu, Daniel Dana a realizat si un calculator prin care arata care sunt costurile daca nu se rezolva divergentele si conflictele din companie. Pentru acesta se iau in calcul, de exemplu, costurile legate de plecarea unei persoane si de formarea unui alt angajat pentru a-l inlocui, concediile medicale fictive, costurile de reparare a unor utilaje sau echipamente care se strica prea des.
Metoda Daniel Dana da cele mai bune rezultate daca este asociata unui alt program deja existent in companie. Cel mai bine functioneaza impreuna cu programele de leadership, cultura organizationala sau cu cele de crestere a performantei organizationale.
Elena Tutunaru spune ca in cazul firmelor aceste metode trebuie folosite o data pe an, asa cum oamenii iau preventiv suplimente alimentare toamna, de exemplu. In plus, cursul este recomandat si persoanelor fizice, pentru ca acestea pot invata cum sa se perfectioneze in fata conflictelor, cum sa se medieze singure sau cum sa ii medieze pe altii.
Din martie 2008 si pana in prezent, Elena Tutunaru a investit 35.000 de euro in Mediators si NextLevelFactor. Anual, cifra de afaceri a NextLevelFactor si Mediators este de aproximativ 100.000 de euro.
In cazul ambelor afaceri, cei mai multi clienti sunt castigati pe baza de recomandari.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Dupa o cariera de 22 de ani in vanzari, Elena Tutunaru a hotarat sa se ocupe doar de propriile sale firme.
NextLevelFactor este un start-up lansat in primavara anului trecut si ofera consultanta in vanzari.
Mediators este un concept de consultanta in domeniul medierii, afacere in care Elena Tutunaru il are ca partener pe Vlad Nedelcu, trainer si fost coleg in cadrul ING.
Investitia in Mediators si Nextlevelfactor a fost de 35.000 de euro din martie 2008 pana in prezent.
Anual, cifra de afaceri a Nextlevelfactor si Mediators este de aproximativ 100.000 de euro.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 06 Noiembrie 2009 la ora 02.59