Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
“Vrem sa fim perceputi in piata ca acea echipa care, in sfarsit, ii ajuta pe oameni sa isi optimizeze timpul si bugetul alocat sanatatii si sa puna pe un binemeritat prim-plan regasirea unui tonus, al unui echilibru si stil de viata asa cum isi doresc”, spune Stelian Sarlea.
Un rol important in activitatea Asteco este atribuit educarii publicului. In cadrul centrului, acest lucru va fi realizat prin intermediul unui consilier, care sa le explice clientilor ce inseamna afectiunea lor, de ce primesc un anumit tratament si care sunt solutiile pentru un stil de viata sanatos.
Pe plan extern, se vor face campanii de informare, cu argumente medicale, a elevilor si parintilor acestora, cu privire la necesitatea si solutiile adoptarii unui stil de viata si a unei nutritii sanatoase inca din primele stadii de viata. De asemenea, va fi lansat si un eveniment special, “Ziua traiului sanatos”, un maraton pentru sanatate si incurajarea folosirii bicicletei ca mijloc de transport, care va avea loc de doua ori pe an, in Cluj-Napoca.
Clientii vizati
Sotii Sarlea nu doresc un volum mare de pacienti care sa apeleze la diferitele proceduri pe perioade mai scurte sau mai lungi de timp, cu rezultate partiale si revenirea la un stil de viata nesanatos, ci prefera selectia unei clientele responsabile si motivate, impreuna cu care sa se poata construi o relatie pe termen lung.
Targetul vizat este format din persoane cu educatie medie (preferabil superioara), cu o buna cultura in domeniul sanatatii, un venit pe familie suficient pentru a permite accesul la o nutritie bogata in alimente inalt calitative (alimente proaspete, pe cat posibil ecologice) si cu responsabilitatea asumarii unui angajament de timp necesar inglobarii procedeelor necesare adoptarii unui stil de viata sanatos.
Investitia in afacere
In general, in domeniul serviciilor medicale, investitiile initiale de capital incep de la cel putin cateva zeci de mii de euro. Sotii Sarlea au ales insa un echilibru intre investitii si servicii de inchiriere pentru componenta de aparatura, astfel incat totalul capitalului de start-up va fi in jurul a 30.000 de euro.
Banii provin atat din surse proprii, cat si dintr-o finantare bancara.
“In ceea ce priveste apelarea la creditori, pot spune ca singurul avantaj real il reprezinta faptul ca resursa financiara este pusa la dispozitia afacerii astfel incat un antreprenor care are o idee buna o si poate valorifica in contextul de piata favorabil. Din acest punct de vedere, oferta de creditare a devenit mult mai accesibila in ultimii ani, insa din pacate costul finantarii a ramas semnificativ mai ridicat fata de alte piete. De asemenea, procesul de aprobare a finantarii pentru start-up-uri este destul de complex si anevoios, ori economia antreprenoriala are nevoie de flexibilitate, de agilitate”, spune Alexandra Sarlea.
Cel putin in primii trei ani de la infiintare, orice profit net va fi reinvestit in companie, cu scopul extinderii gamei de servicii si a tehnologizarii centrului.
Pasii urmatori
In urmatoarele saptamani, cei doi parteneri vor sa finalizeze amenajarea sediului, sa formeze echipa de medici, specialisti si asistente, si sa cumpere aparatura medicala necesara deschiderii oficiale din aceasta vara.
“In mare parte, detaliile premergatoare lansarii sunt aproape finalizate, iar dupa deschiderea oficiala vor urma patru saptamani de evaluare a activitatii interne, urmate de eventuale modificari ale regimului de functionare, avand ca tinta optimizarea serviciilor oferite”, explica Stelian Sarlea.
Pana la finalul acestui an, cei doi parteneri vor sa atraga si pacienti din alte localitati in afara de Cluj-Napoca si sa dezvolte cateva concepte noi pe plan local: ziua de lupta impotriva obezitatii, inagurarea unui centru de inchiriere de biciclete pentru promovarea unui stil de viata sanatos si pregatirea conceptului de “health tourism” (pachete de transport, cazare si servicii medicale integrate pentru cetateni nerezidenti, prima tara vizata fiind Ungaria).
“Este deja cunoscuta competitivitatea pe care piata medicala romaneasca si preponderent cea ardeleana o au, sub raport calitate-pret, fata de oferta europeana, astfel incat dorim sa fructificam aceasta oportunitate si sa deschidem piata si catre cererea externa”, spune Stelian Sarlea.
De altfel, chiar daca s-au lansat la Cluj-Napoca, cei doi au un plan strategic de extindere in toata tara, urmand ca in cinci ani sa dezvolte o retea de puncte de lucru in principalele orase din Romania.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Asteco Lifestyle este un centru integrat de diagnostic si tratament pentru persoanele care sufera de obezitate, diabet si alte boli metabolice.
Afacerea a fost lansata de sotii Alexandra si Stelian Sarlea - o economista pasionata de project management si cu un cercetator in patologie moleculara.
Primul centru Asteco va fi deschis in vara aceasta, in Cluj-Napoca.
Investitia initiala in afacere se ridica la aproximativ 30.000 de euro.
In urmatorii cinci ani, cei doi parteneri vor sa isi dezvolte afacerea pe plan national, lansand puncte de lucru in principalele orase din Romania.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 08 Iunie 2010 la ora 04.26