Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
De exemplu, din 2009, Ilie si Vlad au devenit membri ai comunitatii Small Giants, care a fost infiintata acum trei ani, pe baza cartii "Small Giants: Companies That Choose to be Great Instead of Big", de Bo Burlingham, aparuta acum cinci ani. Specificul acestei comunitati este ca incearca sa formeze lideri si companii puternice orientate catre dezvoltarea oamenilor, chiar daca business-ul in sine este de dimensiuni mai mici.
Thinslices este si unul din start-up-urile selectate in programul BizSpark lansat de Microsoft pentru a oferi software, suport si vizibilitate companiilor nou infiintate din domeniul tehnologiei. (Citeste aici mai multe despre acest program.)
De asemenea, Vlad si Ilie au facut parte din echipa care a dezvoltat filiala Junior Chamber International (JCI) din Iasi, acum cinci ani. Intre 2008 si 2010, cei doi au fost implicati in mai multe proiecte ale organizatiei la nivel national si european. Dupa ce au accelerat dezvoltarea Thinslices, Ilie si Vlad au redus implicarea in JCI.
In prezent, sustin proiectele de antreprenoriat si de mentorat cu care rezoneaza, precum cele ale Asociatiei Industrii Creative.
"Multi antreprenori din Romania mi-au spus ca simt nevoia unui mentor, dar nu-l gasesc, pentru ca economia de piata din tara noastra este abia la inceput, a aparut doar acum 15 ani. De multe ori, antreprenorii nu sunt oameni structurati, iar mentorii si advisors joaca un rol important in aceasta directie. Pentru dezvoltarea antreprenoriatului din Romania este nevoie de o puternica schimbare de mentalitate. Frica de esec care este blamata inca in societate si pune mari probleme in aceasta directie. Avem nevoie de mai multa expunere catre investitii, educatie antreprenoriala, modele de success reale, catre piete de consum, dar mai important decat toate acestea, de convingerea ca de acum jucam pe o piata globala, unde orice e posibil pentru oricine, oricand", mai spune Vlad.
Care este noua strategie de business
La inceputul acestui an, Vlad si Ilie au stabilit strategia pentru Thislices, in care au inclus obiectivele pentru urmatorii ani, pentru a asigura stabilitatea companiei.
Tinta lor este sa-si dubleze anual cifra de afaceri, pana ajung la un milion de euro. Anul trecut, veniturile Thinslices Development au fost de circa 170.000 de euro, iar pentru acest an sunt estimate la circa 350.000 - 400.000 de euro.
Vlad precizeaza ca sunt in grafic cu acest obiectiv, deoarece pana in august aveau veniturile de anul trecut si in ultima parte a anului au stabilite contracte prin care pot ajunge la aceste venituri.
Un alt obiectiv din noua strategie este sa ajunga la cel mult 30 de angajati, dupa care sa se poata extinde in alte zone.
Vlad si Ilie au stabilit si sa-si formeze o echipa de management care sa-i sustina, pentru ca ei sa se poata concentra pe strategia companiei si pe segmentele unde au mai multa experienta si se simt confortabil.
Au inceput cu adaugarea unui specialist in marketing. In luna mai, anul acesta, cei doi antreprenori l-au intalnit pe Emanuel Martonca, care din septembrie a devenit Managing Director la Thinslices. Emanuel are o experienta de sapte ani in marketing, dintre care patru ani, intre august 2005 si octombrie 2009, la banca Dexia, in Belgia.
Vlad spune ca pentru a-si completa echipa de management mai au nevoie de un IT manager, pe care intentioneaza sa-l recruteze in urmatoarea perioada.
Prin strategie, Ilie si Vlad au decis sa schimbe si identitatea vizuala a Thinslices, pentru a reflecta mai bine spiritul si viziunea companiei - dezvoltarea de aplicatii de business mobile cloud. Astfel, din septembrie 2012, compania are un nou site, un nou brand si sloganul este "Serious apps. Fun people".
In primavara acestui an, Thinslices s-a concentrat pe dezvoltarea Zyway, o platforma de colectare si management a datelor din companii.
Acest proiect a pornit din mini-incubatorul Thinslices, unde sunt adunate ideile de business din companie, din care sunt puse in practica cele pentru care exista posibilitati si resurse.
Vlad spune ca pentru Zyway au fost in negocieri avansate cu un investitor care dorea sa se implice in dezvoltare. Au oprit insa vanzarea proiectului, pentru ca altfel Ilie si Vlad ar fi trebuit sa renunte la Thinslices si sa se ocupe numai de Zyway.
"Ne-am consultat cu mai multi antreprenori din SUA si cu investitori care ne-au spus ca atragerea unui investitor inseamna mult mai putin focus pe Thinslices si implicit in libertarea noastra de a face unele lucruri sa se intample dupa cum dorim. Un investitor te vrea full time in business-ul lui. Thinslices mai poate fi dezvoltata inca mult timp si pe mai multe segmente, asa ca am oprit negocierile cu investitorii pentru Zyway, in aceasta faza, si le vom relua in 2013", subliniaza Vlad.
Cu toate acestea, dezvoltarea proiectului continua, dar intr-un ritm mai lent decat ar fi fost prin atragerea unui investitor.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Thinslices este o companie de IT&C, care face aplicatii de business.
Firma a fost infiintata acum aproximativ doi ani de catre doi tineri antreprenori din Iasi, Ilie Ghiciuc si Vlad Bodi.
Clientii companiei sunt in principal din strainatate, deoarece sunt putine firme din Romania care isi permit serviciile lor.
Cifra de afaceri a companiei este estimata sa ajunga la aproximativ 400.000 de euro, anul acesta.
Platforma de colectare si management a datelor Zyway este o noua directie de business spre care s-au orientat Vlad si Ilie la inceputul acestui an.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 18 Octombrie 2012 la ora 16.42