Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Fantanile sunt produse in serii mici, in functie de cerere. Exista insa tot timpul cateva fantani pe stoc, pentru a onora comenzile rapide.
Cine sunt clientii
Publicul tinta este reprezentat de persoanele cu venituri peste medie, interesate de arta, design si care pun accentul pe latura spirituala. In prezent, 90% dintre clienti sunt persoanele fizice si 10% companiile. In general, produsele sunt cumparate pentru a fi oferite cadou.
“Eu vedeam segmentarea clientilor 70% persoane fizice, cererea venind din partea magazinelor sau din online, si 30% firme. Sper ca voi ajunge curand la ea. Nu aveam cum sa am aceasta pondere de la inceput, pentru ca timpul este limitat si nu puteam sa abordez si clientii persoane fizice si pe cei persoane juridice”, explica Vlad Kiritescu.
Printre potentialii clienti corporate se numara SPA-urile si hotelurile.
Portofoliul de produse
Fantanile de interior au intre 40 cm - 64 cm inaltime si se bazeaza pe un design propriu, al Bluedeco, fiind impartite in trei categorii: “Romantic”, “Energetic” si “Comunicare”. Pot fi realizate insa si modele la comanda.
“Am creat modelele incercand sa adaptam ce se poate face la materialele disponibile la noi in tara si la performanta pe care o ofera aceste materiale in functionare - aspect, zgomotul apei sa nu fie nici prea tare si nici prea scazut si sa nu stropeasca. Procesul de perfectionare a produselor cred ca va fi constant de acum incolo. Fiind perfectionist, nu prea le las sa fie ceva ce nu ma multumeste suta la suta”, completeaza Vlad Kiritescu.
Preturile fantanilor incep de la 250 de lei pentru cele realizate din bambus si ceramica, si ajunga pana 700 de lei pentru cele din cupru si piatra. Preturile cresc in cazul proiectelor mari in functie de materialele folosite, de dimensiuni, timpul de executie si alte elemente incorporate (sisteme de iluminat, logo-uri).
“Fantanile de interior au proprietati benefice asupra ambientului. Capteaza praful, induc o stare de relaxare, de meditatie si produc ioni negativi care ii atrag pe cei pozitivi, produsi de aparatele electrocasnice si electronice. La prima vedere, nu pare mare lucru, dar cand incepi sa aprofundezi ce face o fantana, constati cu surprindere ca sunt mai multe decat te asteptai”, explica Vlad Kiritescu.
Promovarea produselor a inceput luna trecuta prin distribuirea de fluturasi, lansarea de oferte speciale pentru sarbatori si contactarea directa a firmelor care ar putea fi interesate de aceste produse.
Vanzarea fantanilor de interior
Pana in prezent, compania a vandut in jur de 60 de fantani de interior iar Vlad Kiritescu spune ca nu este multumit de nivelul vanzarilor si ca acestea nu merg asa cum se astepta. Pentru a imbunatati vanzarile, el intentioneaza sa isi dezvolte reteaua de distributie.
Cea mai mare parte din vanzari (80%) se face prin magazine, iar restul (20%) online. De obicei, clientii descopera produsele online si apoi le vad in magazine, Bluedeco avand parteneriate cu cinci magazine din Bucuresti unde sunt expuse cateva modele.
“Nu imi permit sa fac multe modele si sa le expun in magazine. In magazine ar trebui expuse doua - trei modele si inca doua - trei sa fie ambalate, gata de vanzare. Asta imi imobilizeaza o suma mare de bani, care ramane de vazut daca este justificata sau nu”, mai spune Vlad Kiritescu.
Pe langa magazinele in care sunt prezente produsele, Vlad Kiritescu intentioneaza sa isi vanda fantanile si prin retelele de retail specializate in vanzarea de obiecte decorative si de mic mobilier, pe care pana acum a evitat sa le contacteze.
“Am preferat sa imi cladesc o baza, sa imi pun la punct produsele, sistemele de productie si de livrare si sa ii abordez cand sunt sigur ca pot sa ma ridic la standardele si la fluxul generat de un magazin mare”, mai spune Vlad Kiritescu.
Comenzile primite online sunt facute atat din Bucuresti, cat si din tara, cele mai multe fiind din afara Capitalei, unde produsele sunt livrate prin curier.
Pe langa prezenta online si in magazinele traditionale, compania a inceput sa colaboreze si cu firme de design interior care sa foloseasca in proiectele lor fantanile Bluedeco. In prezent, firma are deja un contract cu o astfel de firma si colaboreaza cu alte cateva, Vlad Kiritescu intentionand sa creasca numarul acestor parteneriate.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Bluedeco Concept este o firma lansata anul acesta de Vlad Kiritescu impreuna cu tatal lui, Mircea Kiritescu.
Compania se ocupa cu producerea si comercializarea fantanilor de interior.
Investitia initiala in afacere a fost de 5.000 de lei, suma urmanda a fi recuperata in aproximativ un an.
Productia pieselor folosite la realizarea fantanilor a fost externalizata catre diverse firme specializate, iar cei doi actionari se ocupa de asamblarea acestora.
Materialele folosite sunt cele naturale precum piatra, cupru, bambus si ceramica.
Cele mai multe produse (80%) sunt vandute prin intermediul a cinci magazine partenere, restul de fantani (20%) fiind comercializate online, prin site-ul companiei.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 15 Decembrie 2009 la ora 23.32