Start-up si achizitii online in consultanta financiara
Dragos Cabat si Catalin Dumitrescu isi extind online activitatea de consultanta financiara pe care au inceput-o offline acum doi ani prin compania Financial View. Cei doi au lansat Efin.ro si au cumparat Cafeneauabancara.ro si Bankingjobs.ro.
Acum doi ani, Dragos Cabat (foto) si Catalin Dumitrescu au lansat Financial View, o companie de consultanta financiara, management si training. La acea data, Dragos Cabat avea 15 ani de experienta in domeniul bancar, iar Catalin Dumitrescu 12 ani.
Profitul obtinut din actvitatea Financial View urma sa fie investit in lansarea unui portal financiar prin intermediul caruia persoanele fizice si IMM-urile sa gaseasca solutiile potrivite pentru ei.
Caderea pietei financiare le-a amanat planurile, insa nu le-a anulat. Anul trecut, cei doi si-au dat seama ca se apropie momentul in care va reporni creditarea si ca trebuie sa se pozitioneze pe piata inainte sa porneasca lucrurile.
Astfel, ei au inceput sa lucreze la Efin.ro in a doua parte a lunii august, anul trecut. Acesta este un portal financiar unde sunt promovate produsele si serviciile institutiilor financiare si sunt publicate articole despre piata financiara si monetara (analize, interviuri si stiri), care sunt continut propriu.
"Nu suntem adeptii comparatiei in general si in niciun caz ai comparatiei bazate doar pe pret, ci ai celei mai bune solutii oferite utilizatorilor, insemnand la un produs de credite nu doar dobanda si comisioane, ci un produs adaptat nevoilor lui, pe care sa il poata gestiona dupa aceea pe toata perioada de creditare", spune pentru startups.ro Dragos Cabat, Managing Partener la Efin.ro si Financial View.
Efin.ro
Principalele sectiuni ale portalului sunt “Ghiduri si sfaturi” (unde se pot adresa intrebari), “Curs Valutar” (evolutia acestuia, evolutia dobanzilor la credite si depozite, precum si analize), “Calculatoare” (credite) si “Harta Sucursale” (datele de contact si adresele institutiilor financiare).
In noiembrie anul trecut a fost gata o prima faza a site-ului. Apoi, au inceput discutiile cu institutiile financiare care sa isi listeze produsele pe site. Institutiile financiare vizate sunt fondurile mutuale, fondurile de investitii, institutiile financiare non-bancare, firmele de consultanta, evaluatorii, fondurile de pensii si firmele de leasing.
Portalul a fost lansat pe 18 ianuarie in acest an, principalii concurenti fiind Conso.ro si Finzoom.ro. In prezent, Efin.ro are listate produsele a aproximativ 80 de institutii financiare, dintre care aproape toate bancile active in Romania.
"Prima noastra tinta a fost reprezentata de banci. Avem de la unele banci pana la 60 - 100 de produse. De aceea ele au fost vizate prima data, urmand ca in timp sa crestem pe toate tipurile de institutii financiare, cu exceptia pietei de capital si pietei asigurarilor, care ar trebui sa fie pe alte site-uri, pentru ca sunt segmente diferite de clienti si abordari diferite", detaliaza Dragos Cabat.
Produsele si serviciile institutiilor financiare nu sunt preluate de pe site-urile acestora, ci furnizate de institutii direct celor de la Efin.ro, pentru ca modificarea datelor sa se faca in cat mai scurt timp.
Pentru stiri, pana la inceputul lui martie, site-ul va incheia un parteneriat cu un site de stiri, fiind intr-un stadiu foarte avansat de negociere cu un astfel de furnizor.
“Vom pune accent pe articole si pe interviuri, pe continut cu valoare adaugata, nu doar pe a prelua stiri”, mentioneaza Dragos Cabat.
Utilizatorii
Peste trei luni, reprezentantii Efin.ro estimeaza ca vor ajunge la un numar de aproximativ 3.000 de utilizatori pe zi, iar in partea a doua a anului, in perioada august - septembrie, a urma sa ajunga la aproximativ 10.000 de utilizatori pe zi.
"Cam aceasta este limita de utilizatori pentru acest site. Inteleg din discutiile cu oameni din IT si din experienta multor site-uri din domeniul financiar sau generalist ca o crestere normala a numarului de utilizatori este mult mai lenta si ca am putea ajunge la 10.000 de utilizatori pe zi, intr-un an si jumatate. Noi vrem sa o facem in maximum sase luni. Ca sa putem face bani trebuie sa ajungem la o anumita dimensiune a site-ului, sa intregram cu alte servicii si alte site-uri pe care vrem sa le deschidem, acum ca am vazut ca se poate face ceva in domeniul acesta, desi este multa competitie, competitia de calitate este foarte redusa, deci este loc foarte mult loc de solutii IT in Romania", explica Dragos Cabat.
Pentru a ajunge la 10.000 de vizitatori zilnic Efin.ro va pune accentul pe marketing, parteneriate cu alte portaluri, parteneriate media si va oferi utilizatorilor servicii pe care nu le ofera alte site-uri sau servicii de o calitate mult mai buna.
Cei doi investitori se grabesc cu atingerea numarului de utilizatori si pentru ca nu si-au putut pastra planul initial - realizarea Efin.ro ar fi trebuit sa inceapa in iunie anul trecut iar proiectul sa fie lansat in septembrie.
"Din pacate, am pornit in a doua parte a lui august, din cauza unor probleme organizatorice - finantare, spatiu, oameni - si site-ul a fost gata in noiembrie. In noiembrie nu mai erau bugete la institutiile financiare si degeaba ne adresam lor. Practic, a trebuit sa facem lansarea in ianuarie", detaliaza Dragos Cabat.
Achizitiile
Pe langa Efin.ro, in noiembrie anul trecut, Financial View a achizitionat cafeneauabancara.ro si bankingjobs.ro de la Cornel Dinu, care mai detine si bankingnews.ro.
“Cand cumperi un site, avantajul este ca are deja un numar de utilizatori, dintre care, atunci cand schimbi site-ul, infatisarea lui sau structura, poti retine macar o parte. La cafeneauabancara.ro si bankingjobs.ro ne-au interesat utilizatorii, profilul lor si faptul ca ele aduceau pe piata niste concepte pe care noi vrem sa le continuam”, explica Dragos Cabat.
El nu a precizat pretul achizitiei pentru cele doua site-uri.
“Nu exista lucruri ieftine sau scumpe. Cand evaluezi o companie, pentru ca si un site este o companie, trebuie sa te uiti la capacitatea ei de a genera venituri pe termen scurt si lung si, foarte important, la cat profit face astazi si, daca acel profit pe care il face astazi, poate sa il creasca in perioada urmatoare. Nu vad cum poti sa iti evaluezi un site sau orice companie la nu stiu ce valori extraordinare, cata vreme tu nu reusesti sa faci bani cu ele, luna de luna”, explica Dragos Cabat.
Cele doua site-uri vor ramane separate si isi vor mentine profilul, dar vor fi relansate si li se va modifica design-ul. Pana la inceputul lunii aprilie va fi relansata cafeneauabancara.ro, iar in mai - iunie bankingjobs.ro.
Cafeneauabancara.ro va ramane un portal de discutii dedicat oamenilor din sistemul financiar si va oferi servicii cu valoare adaugata pentru angajati sau personalul care lucreaza in industria financiara si bancara.
Bankingjobs.ro va fi un portal de oferte de lucru in domeniul financiar.
Investitia
Din septembrie anul trecut si pana la sfarsitul acestui an investitia in proiectele online ale Financial View se incadreaza in 200.000 de euro. Suma cuprinde dezvoltarea Efin.ro, achizitionarea celor doua site-uri si toate investitiile care au fost deja facute si cele care vor urma.
Se estimeaza ca investitia va fi recuperata pana la sfarsitul acestui an, in functie de cati utilizatori va avea portalul zilnic, de cum va evolua economia romaneasca, cat de repede se va relua creditarea si cat de atractive vor ramane depozitele.
“Estimam ca cel putin din martie - aprilie vom reusi sa acoperim cheltuielile lunare din veniturile pe care le vom avea. Speram ca pana relansam si bankingjobs.ro, site-urile sa se autosustina din veniturile generate de Efin.ro”, spune Dragos Cabat.
In functie de resursele financiare care vor fi dispinibile, Managing Partner-ul Efin.ro nu exclude nicio posibilitate: de a achizitiona si alte site-uri din domeniul financiar sau de a amana planurile si a renunta la un moment dat la actualele site-uri.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Dragos Cabat si Catalin Dumitrescu detin trei proiecte online, unul realizat de la zero (Efin.ro), si doua preluate (Cafeneauabancara.ro si Bankingjobs.ro).
Pregatirea Efin.ro a inceput la mijlocului lui septembrie anul trecut, in noiembrie a fost gata o prima faza si in ianuarie 2010 a fost lansat.
Cafeneauabancara.ro si Bankingjobs.ro au fost achizitionate in noiembrie anul trecut si vor fi relansate in prima parte a acestui an.
Investitia totala in online a celor doi investitori este de 200.000 de euro, suma care cuprinde si bugetul de pana la finalul acestui an.
Pentru Efin.ro sunt trei tipuri de monetizare: plata efectuata de institutiile financiare pentru listarea produselor, display adversitising si plata altor servicii care urmeaza sa fie lansate.
Cele trei site-uri sunt realizate integral in cadrul companiei, deoarece niciunul dintre cei doi nu are experienta in IT si pentru a evita situatiile in care modificarile de date ale produselor nu sunt facute la timp sau site-ul nu functioneaza.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.