Vivre.ro - strategia unui retailer online de tip flash sales


Magazinul online de flash sales (vanzari facute la un pret redus fata de cel standard, intr-un anumit interval de timp) a fost lansat la inceputul acestui an iar investitia in afacere va ajunge la 400.000 de euro, pana la sfarsitul lui 2012.



Monica Cadogan, CEO-ul Vivre Deco, firma care detine brandul Vivre.ro, a inceput sa se gandeasca la ideea de a deschide un magazin de flash sales pe segmentul home&deco pe la jumatatea anului trecut. 

"Dat fiind faptul ca era un domeniu foarte diferit de ceea ce faceam la acel moment, a durat aproximativ sase luni sa-mi adun curajul si sa studiez modelul de business. Ideea a devenit foarte matura la inceputului lui 2012 si a durat aproximativ doua luni pana cand am structurat echipa si am inceput", spune pentru startups.ro Monica Cadogan.

Acum noua ani, Monica si-a incheiat studiile la Facultatea de Finante, Banci, Asigurari si Burse de Valori de la Academia de Studii Economice din Bucuresti. Din timpul facultatii, ea a inceput sa lucreze in consultanta pentru investitorii straini iar in 2004 si-a infiintat propria companie de consultanta de business (Advisory Delta, pe care acum doi ani a transferat-o altcuiva, dorind sa se implice mai mult in primii ani de viata ai celor doua fetite ale ei, una de patru ani si alta de doi ani).

"N-a fost o pauza, dar am redus foarte mult intalnirile de business", mentioneaza Monica Cadogan.

De la sfarsitul lui 2008, Monica reprezinta in Romania compania de consultanta pentru fuziuni si achizitii BCMS, din Marea Britanie. Deocamdata, ea a luat o pauza din activitatea de la BCMS, ocupandu-se doar de Vivre Deco.

"Lucrand foarte mult timp in consultanta, la un moment dat, mi-am dorit nu numai sa spun cum se fac lucrurile bine, ci sa incerc sa le fac bine. Asta a venit si odata cu maturizarea mea personala", adauga Monica Cadogan.

De cand a intrat in business, Monica s-a obisnuit sa imparta dezvoltarea unui business in etape, pentru a-l creste durabil, deoarece a lucrat mult pe proiecte, inclusiv pe cele cu finantare europeana.

"Am invatat sa lucrez pe proiect si este o gandire sanatoasa pentru orice om implicat intr-o afacere si, mai mult, la nivel de management. In firmele si in activitatile non-project based, capcana este de a amana la nesfarsit niste lucruri, de a gestiona problemele defectuos si a nu seta niste obiective corespunzatoare. Orice afacere trebuie privita ca un proiect. Obiectivul nu trebuie sa fie <vinzi afacerea sau o inchizi>, ci sa ajungi la un anumit nivel si, dupa, sa-ti stabilesti din nou niste obiective, sa reiei ciclul", explica Monica Cadogan.


Cum a aparut Vivre.ro
Modelul de business al Vivre.ro este inspirat de piata home&deco si de comertul online din SUA si Europa de Vest. Monica a inceput sa studieze aceste piete pe la mijlocul anului trecut.

"Prin modelul de flash sales se revigoreaza ideea de e-commerce si nu se blocheaza bani in stocuri. De aceea este o idee viabila, cred in ea si-am investit. Sunt niste studii la nivelul Uniunii Europene care spun ca in urmatorii cinci ani, datorita dezvoltarii e-commerce-ului, intre 15% si 20% dintre spatiile comerciale vor fi goale, pentru ca nu se mai sustine cresterea in aceste spatii. Pentru a avea succes in domeniul acesta, client service-ul este esential, nu pretul", mai spune Monica Cadogan.

Apoi, ea a inceput sa caute parteneri impreuna cu care sa dezvolte afacerea.

"Dat fiind faptul ca eu nu sunt o persoana tehnica, cel mai important lucru a fost sa gasesc si sa cooptez o persoana cu experienta in acest domeniu, care sa inteleaga cerintele si necesitatile. L-am gasit pe Andras (n.red. - Andras Nagy, care a devenit actionar in noua firma), product managerul nostru", spune Monica Cadogan.

Actionarii in business sunt: Neogen (50%), Advisory Delta (45%) si Andras Nagy (5%). Monica este in Consiliul de Administratie al Neogen de cinci ani, iar pe Calin Fusu (fondator Neogen) il cunoaste de zece ani. De asemenea, Andras este unul dintre fondatorii Neogen. La Vivre.ro, Monica se ocupa de dezvoltarea afacerii, iar Neogen este investitor.

Citeste continuarea articolului - pagina 2

 

DE RETINUT:
Vivre.ro este un retailer online de tip flash sales
, lansat la sfarsitul lui aprilie, acest an.
Ideea afacerii i-a venit Monicai Cadogan acum un an, dar a durat circa noua luni pana si-a gasit parteneri si au pus la punct business-ul.
Actionarii in afacere sunt Neogen (50%), Advisory Delta (45%) si Andras Nagy (5%).
Investitia in afacere va fi de 400.000 de euro pana la sfarsitul acestui an, din care 250.000 de euro din partea Neogen.
Cea mai mare parte a clientilor, circa 80%, sunt femeile mature, intre 25 de ani si 50 de ani, care dispun de un buget consistent, deoarece ele se ocupa de cheltuielile casei.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii