Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

"Am decis sa investim in Vivre.ro din doua motive: avem incredere in management si credem in potentialul comertului electronic in Romania. Nu am vrut sa preluam intreaga companie, pentru ca la Neogen suntem suficient de ocupati cu BestJobs si Zumzi, inclusiv prezenta regionala. Pe cealalta parte, Monica a preferat sa mentina controlul proiectului pe care l-a fondat. Nu avem un plan predefinit pentru durata investitiei in Vivre.ro si nici experienta pentru a defini unul. Este prima noastra investitie <de tip fond>, unde nu suntem implicati operational. Consideram ca 2012 este anul comertului electronic. Probabil, vor mai aparea proiecte noi si interesante in online-ul romanesc. Suntem interesati sa participam unde putem adauga valoare, dar nu avem nimic in vizor", spune pentru startups.ro Calin Fusu, directorul Neogen.

Cum sunt planificate investitiile
Investitiile in Vivre.ro, pana la sfarsitul anului, sunt estimate la 400.000 de euro, din care 250.000 de euro din partea Neogen. Investitiile sunt alocate mai ales pentru marketing, apoi, pentru salarii, stocuri si cheltuielile cu logistica.

"Tot ceea ce generam prin crestere reinvestim in marketing, sunt costuri imense in domeniul acesta. Din cate am studiat eu, in toata industria aceasta 90% din trafic vine din aceste surse. Unii spun, de exemplu, fab.com, care sunt mai deosebiti, ca 20% din trafic le vine si din social media", spune Monica Cadogan.

Promovarea Vivre.ro este facuta mai ales prin online, Facebook si Google Ads.

Estimarile sunt ca pana la sfarsitul acestui an Vivre.ro sa ajunga pe profit.

"Probabil, minimum cinci ani nu se pune problema unei recuperari a investitiei, pentru ca ne dorim sa crestem foarte mult. Vrem sa ajungem lideri pe piata home&deco din online, la 30% - 40% din piata, in urmatoarele 18 luni, pana la sfarsitul lui 2013, cu un rulaj de doua - trei milioane de euro anual, si, dupa, sa ne mentinem cresterea. Incercam sa avem o comanda medie in jur de 50 de euro, ceea ce incearca toata lumea din online care sta bine", explica Monica Cadogan.

Cum se desfasoara activitatea
Numele Vivre.ro a fost ideea Monicai iar sigla a fost realizata in urma unui mini concurs pe site-ul australian 99designs.com.

Operatiunile Vivre Deco au inceput anul acesta, in februarie, dar site-ul a fost lansat pe 27 aprilie. De la idee pana la lansare au trecut aproximativ noua luni.

Produsele comercializate sunt mai ales de pe segmentul home&deco, dar si alte tipuri de produse utile intr-o locuinta si/sau care au un design deosebit, precum cele pentru copii, animale si accesoriile de fashion.

Monica spune ca preturile practicate de magazinul online sunt cu minimum 20% - 30% mai mici decat cele din offline, uneori, fiind si cu 70% mai mici.

Retailerul deruleaza, saptamanal, zece campanii care se schimba, fiecare campanie durand sapte zile.

"Probabil, nu vom face mai mult de 14 campanii pe saptamana. Preferam sa avem campanii consistente, pe o anumita tema, ca oamenii sa poata cumpara. Nu este necesar sa ai zece sau 20 de etichete, daca oamenii nu pot gasi bunul sub care sa cumpere. Facem programarea pe campanii cam pe o luna inainte si facem un mix, in functie de oportunitati. Tot timpul suntem prezenti la targuri, interactionam cu potentialii furnizori prin LinkedIn, ne contacteaza si ei. Nu-ti poti seta ca de astazi pana la sfarsitul anului sa promovezi numai niste branduri", mentioneaza Monica Cadogan.

Pentru unele comenzi, perioada de livrare dureaza pana la trei saptamani, in functie de furnizor.

Cand s-a implicat in retail-ul online, Monicai i-a fost frica de faptul ca nu gestionase un astfel de business pana atunci si nici multi oameni.

"Un model pentru mine sunt firmele de curierat. Au multi oameni de o anumita capacitate, multe referinte - multe comenzi pe zi, provocarea este sa le gestionezi, si call-center-ul. Curieratul si comertul sunt foarte asemanatoare. Ele merg mana in mana, curieratul se dezvolta foarte mult, datorita e-commerce-ului", mai spune Monica Cadogan.

Retailerul online are 17 angajati, inclusiv Monica, fiind in perioada in care inca angajeaza oameni.

Cine sunt clientii
Monica spune ca avantajul magazinului online este ca dupa anii 2000 s-a maturizat generatia nascuta in ultimii ani ai comunismului, care are alta educatie in ceea ce priveste modul de a trai fata de parintii lor.

"Daca am fi lansat un astfel de proiect in 2000, n-ar fi avut la fel de mult succes. Oamenii acestia (n.red. - cei de circa 30 de ani) sunt educati intr-un alt spirit, mai deschis catre vest, nou, frumos. De exemplu, cand cumpara o tigaie, se gandesc daca este sanatoasa, daca arde. Conceptul Vivre inseamna a trai, chiar si prin culoare, de a te bucura de viata, pentru ca elementele din jurul nostru trebuie sa fie utile, dar pot avea si un mesaj. Nu trebuie sa renunti la utilitate, ca sa ai si ceva frumos", detaliaza Monica Cadogan.

Cea mai mare parte a clientilor, circa 80%, sunt femeile mature, intre 25 de ani si 50 de ani, care dispun de un buget consistent, deoarece ele se ocupa de cheltuielile casei.

Monica spune ca acest tip de clienti este greu de fidelizat, deoarece nu este sensibil la o diferenta de doi lei, daca stie ca locul din care cumpara este sigur, si se ataseaza emotional de brand, cu conditia ca acesta sa fie corect cu ea.

In prezent, magazinul online are o comunitate de 100.000 de membri, comenziile putand fi realizate numai de acestia.

"Crestem mai mult cand avem campanii si anumite actiuni. Obiectivul meu era sa avem 100.000 de membri pana la sfarsitul anului. Mi-am reevaluat obiectivul la 250.000 de membri pana la sfarsitul anului. La inceput, oamenii sunt mai interesati, pentru ca este ceva nou, vizual aratam bine si exista o nevoie in piata aceasta intre ceea ce poti lua din offline si ceea ce-ti poti permite sa iei", mai spune Monica Cadogan.

Ea precizeaza ca pe piata de flash sales intre 2% si 5% dintre membrii unui site sunt clienti, in functie de campanii si de preturi, dar ei n-au inca date sa spuna cat reprezinta acest procent pentru Vivre.ro.

"Cei de la fab.com, din SUA, spun ca dureaza chiar si sase luni pana cand cumparatorul mediu plaseaza prima comanda", mentioneaza Monica Cadogan.

Ea spune ca un cumparator mediu mai intai rasfoieste site-ul pana acumuleaza incredere in brand, fiind putini cei care intra si comanda imediat.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Vivre.ro este un retailer online de tip flash sales
, lansat la sfarsitul lui aprilie, acest an.
Ideea afacerii i-a venit Monicai Cadogan acum un an, dar a durat circa noua luni pana si-a gasit parteneri si au pus la punct business-ul.
Actionarii in afacere sunt Neogen (50%), Advisory Delta (45%) si Andras Nagy (5%).
Investitia in afacere va fi de 400.000 de euro pana la sfarsitul acestui an, din care 250.000 de euro din partea Neogen.
Cea mai mare parte a clientilor, circa 80%, sunt femeile mature, intre 25 de ani si 50 de ani, care dispun de un buget consistent, deoarece ele se ocupa de cheltuielile casei.

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.