Casa de comenzi pentru restaurante


Quicky este un serviciu de livrari la domiciliu pentru restaurante care nu fac acest lucru. Afacerea a fost lansata in urma cu aproximativ trei ani de doi tineri din Israel, care au experimentat conceptul in tara natala si care s-au gandit ca ar putea avea succes si pe piata romaneasca.

 

Alexander Davidov a absolvit facultatea de farmacie in Romania si s-a stabilit in tara in urma cu zece ani. Insa, dupa absolvirea facultatii, in 2004, s-a intors timp de un an de zile in Israel unde s-a ocupat de managementul unui restaurant tip fast-food.

Cand a revenit in Romania, in 2005, Alexander a inceput sa discute cu actualul sau partener de afaceri, Antonio Duan, despre lansarea unui site cu meniurile a cat mai multe restaurante din Bucuresti care nu fac livrari la domiciliu. Afacerea lor urma sa se bazeze pe livrarea de comezi catre persoanele care doreau sa consume acasa sau la birou mancare de la aceste restaurante.

Antonio Duan avea deja experienta cu o afacere in domeniul comertului pe care o lansase in Romania si cei doi cunosteau si exemplul succesulului din Israel al acestui concept.

El spune ca atunci cand cineva din Israel vrea sa comande mancare acasa sau la birou, primul lucru care ii vine in minte este Kangaroo (n. red. - denumirea site-ului care se ocupa de livrari pentru restaurante in aceasta tara). Iar asta a fost si ideea care a stat la baza lansarii Quicky.ro - “cand oamenii se vor gandi sa comande ceva de mancare, sa se gandeasca in primul rand la Quicky si abia apoi la ce anume vor sa manance”, explica pentru startups.ro Antonio Duan.

Discutiile legate de afacere au inceput in 2005 iar in luna noiembrie 2006 site-ul a fost lansat oficial.


Inceputul afacerii
Am inceput sa ne gandim la primul lucru de care avem nevoie pentru a lansa afacerea, iar raspunsul a venit imediat: restaurante”, povesteste pentru startups.ro Alexander Davidov.

Initial, lucrurile pareau destul de simple pentru cei doi antreprenori. Urmau sa mearga la diferite restaurante din Bucuresti si sa-si prezinte serviciul (livrarea mancarii spre clienti din afara unitatii). In plus, ofereau si anumite gratuitati - in primele sase luni, restaurantul nu trebuia sa plateasca pentru gazduirea pe Quicky.ro si nici pentru aparitia in brosura care urma sa fie distribuita la info stand-uri, cladiri de birouri, precum si tuturor clientilor.

De asemenea, cei care comandau prin Quicky beneficiau de livrare gratuita. Antreprenorii ar fi urmat sa castige bani dintr-un procent de 15% din valoarea comenzii, platit de proprietarii restaurantelor.

Demersul celor doi a fost insa dificil. Multi proprietari de restaurante erau reticenti - unii nu intelegeau de ce trebuie sa dea cuiva un procent din vanzari pentru un astfel de serviciu, altii incercau sa renegocieze procentul. Mai erau si cei care nu intelegeau de unde vor veni clientii, din moment ce Quicky.ro nu doar ca nu era lansat la acel moment, dar pe piata din Romania nici nu mai exista un asemenea site.

Unii proprietari considerau ca prezenta pe Quicky.ro este doar un alt mod de promovare, nu si o posibilitate de extindere a serviciilor oferite clientilor.

Primeam raspunsuri de genul: <Deja derulam o campanie de promovare in ziarul sau revista X, asa ca nu ne intereseaza prezenta pe site-ul dvs.>. Ca atare, o luam de la inceput si le explicam din nou despre ce este vorba de fapt”, spune Antonio Duan.

Dupa ce au reusit sa stranga un numar de circa zece restaurante pentru care sa faca livrari la domiciliu, a putut fi lansat oficial si site-ul, care era gata de ceva vreme, din punct de vedere tehnic.


Alegerea partenerilor
Atunci cand au inceput sa caute restaurante pentru care sa realizeze livrari la domiciliu, cei doi antreprenori luau masa la fiecare restaurant pe care il considerau ca potential partener in afacere. Analizau mancarea, aspectul unitatii si serviciile personalului si abia apoi, daca totul se ridica la nivelul asteptarilor lor, se prezentau si cereau sa vorbeasca cu cineva din conducerea restaurantului.

Cand ceva nu e in regula cu livrarea, oamenii nu se gandesc ca ar putea fi vina restaurantului, se gandesc la cel care livreaza mancarea, in cazul de fata, la Quicky. Si atunci nu putem sa riscam colaborarea cu restaurante care nici noua nu ne fac o impresie foarte buna”, explica Alexander Davidov.

Daca la inceput proprietarii restaurantelor erau cautati de cei doi antreprenori, acum situatia s-a inversat, proprietarii fiind cei care suna pentru a le propune celor doi un parteneriat.

Pentru a fi selectionat, restaurantul trebuie sa fie situat intr-o zona destul de apropiata de sediul Quicky, deoarece exista riscul ca sistemul de livrari sa nu functioneze cum trebuie, daca restaurantul este situat prea departe.

In contractele incheiate cu restaurante este specificat ca o comanda venita din partea Quicky are prioritate in fata oricarei alte comenzi.


Afacerea Quicky
In prezent, in baza de date Quicky.ro, sunt inscrise aproximativ 30 de restaurante din Bucuresti, atat fast-food-uri, cat si restaurante cu mancare traditionala (n. red. - romaneasca, italieneasca, greceasca, chinezeasca etc). Cei doi asociati spun ca niciun restaurant din cele listate pe site nu are propriul serviciu de livrare la domiciliu.

In prezent, restaurantele care doresc sa devina parteneri Quicky, trebuie plateasca o taxa lunara pentru gazduirea pe site. In mod optional, restaurantele se pot promova contra cost pe prima pagina a site-ului - prin afisarea logo-ului, a unor banere sau cupoane cu oferte. Procentul din valoarea comenzii, care revine Quicky, este in prezent de 20%.

Citeste continuarea articolului - pagina 2

 

DE RETINUT:
Quicky este un serviciu de livrare la domiciliu a mancarii, pentru restaurantele care nu fac acest lucru, disponibil momentan doar in Bucuresti.
Afacerea a fost lansata in urma cu aproximativ trei ani de Alexander Davidov si Antonio Duan, doi tineri din Israel stabiliti in Romania.
Investitia in afacere a ajuns in prezent la un total de aproximativ 130.000 de euro.
Cei doi asociati au lansat si propriul restaurant cu livrare la domiciliu, Noodles Bar.
Cele doua afaceri se completeaza reciproc, potrivit celor doi asociati - afacerea Quicky acopera toate cheltuielile, iar ceea ce se castiga prin Noodles Bar reprezinta doar profit.
Este luata in calcul si extinderea in franciza a conceptului, insa incepand cu anul viitor.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
 


Nu exista comentarii