Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Compania face livrari in aproape toate zonele din Bucuresti, iar taxa de livrare, calculata pentru fiecare zona in parte, este platita de persoana care comanda mancarea. Exista insa si cazuri in care proprietarii restaurantului se ofera sa acopere taxa de livrare.

Clientii. Promovare
Sunt destul de multi oameni in ziua de azi care prefera sa ramana in casa si sa-si comande ceva de mancare de la un restaurant”, spune Alexander Davidov.

In prima zi in care compania a facut livrari au fost primite cinci comenzi. In prezent, numarul de comenzi livrate se situeaza intre 100 si 200, intr-o singura zi.

Clientii sunt in general persoane cu venituri medii si peste medie.

Din punct de vedere al promovarii, pentru site s-a folosit SEO (n. red. - Search Engine Optimization), iar pentru promovarea afacerii au fost distribuite 20.000 de brosuri la info standuri, in cladiri de birouri etc, la care s-a adaugat promovarea in revista Sapteseri.

Investitia in afacere
In anul 2006, cei doi asociati au investit in afacere aproximativ 60.000 de euro. Suma a acoperit dezvoltarea si intretinerea site-ului, achizitionarea vehiculelor necesare realizarii livrarilor - cinci masini si cinci scutere, precum si cheltuielile aferente celor doua luni de activitate.

In fiecare an, a fost nevoie de noi investitii in dezvoltarea afacerii - un numar mai mare de vehicule, un spatiu mai mare pentru parcarea acestora etc. Ceea ce a facut ca, in prezent, investitia  sa ajunga la un total de circa 130.000 de euro.

Cei doi asociati estimeaza ca investitia va fi recuperata in urmatoarele 12 luni. Insa asta depinde foarte mult de evolutia pe care o va avea noua afacere lansata - Noodles Bar, propriul lor restaurant cu livrare la domiciliu, inaugurat luna aceasta.

Un nou business
In acest moment, avem atat resursele, cat si cunostintele necesare lansarii unui nou business in online, care sa ofere servicii de livrare la domiciliu pentru un anumit tip de mancare. Dupa atata timp, stim deja care sunt preferintele oamenilor si ce fel de mancare se vinde mai bine. Probabil ca stim asta mai bine decat fiecare proprietar de restaurant in parte”, spune Alexander Davidov.

In principiu, Noodles Bar inseamna bucatarie asiatica (chinezeasca si tailandeza) cu livrare la domiciliu. Insa, meniul include si o sectiune de mancare specific romaneasca.

De ce mancare asiatica? Este foarte simplu. Pentru ca este foarte gustoasa si pentru ca este un fel de mancare pe care nu-l poti prepara acasa”, explica Alexander Davidov.

Mancarea traditionala romaneasca a fost introdusa in meniu pentru ca se poate ca intr-un grup de oameni care ar vrea sa comande mancare asiatica sa fie o persoana careia sa nu-i placa si atunci tot grupul sa ajunga sa comande din alta parte.

Cele doua afaceri - Quicky si Noodles Bar - impart acelasi sediu si o parte din sistemul logistic. In prezent, Noodles Bar ofera livrare gratuita pentru comenzile venite din zona sediului. In timp, cei doi asociati doresc sa ajunga la situatia in care sa nu se mai perceapa taxa de livrare pentru mancarea comandata de la Noodles Bar, indiferent de zona.

Investitia in lansarea afacerii s-a situat in jurul valorii de 40.000 de euro, dar se vor face noi investitii pentru achizitionarea unor vehicule care sa livreze doar pentru Noodles Bar.

Extinderea afacerii
De la bun inceput ne-am gandit sa avem mai multe puncte de lucru la nivelul Bucurestiului, pentru a reduce timpul de livrare si odata cu acesta si taxa aferenta livrarii”, spune Antonio Duan.

Pana in prezent, nicio zona din Bucuresti nu a atins un target de vanzari care sa faca rentabila deschiderea unui punct de lucru zonal. Insa, cei doi asociati au in plan deschiderea de astfel de puncte in zona de nord a orasului si in zona cartierului Drumul Taberei, in cursul anului viitor.

Odata cu incorporarea Noodles Bar in afacere, o astfel de extindere in Bucuresti, ca si cea in franciza la nivelul tarii, este considerata mult mai rentabila in viitorul apropiat.

Am realizat ca afacera Quicky poate functiona foarte bine ca franciza, dar profiturile nu sunt atat de extraordinare pe cat ne-am imaginat noi la inceput. Chiar daca am primit cereri din diferite orase din tara, ne-am gandit ca ar fi mai bine sa vindem aceasta afacere la pachet cu Noodles Bar”, explica Antonio Duan.

El spune ca in acest fel, franciza este mult mai profitabila, pentru ca cele doua afaceri se completeaza reciproc, iar partenerul face o singura investitie. In principiu, profitabilitatea vine din faptul ca afacerea Quicky acopera toate cheltuielile, iar ceea ce se castiga prin Noodles Bar reprezinta doar profit.

Cei doi antreprenori spun ca franciza va fi disponibila incepand cu anul viitor.

Rezultate. Context
Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, cifra de afaceri inregistrata anul trecut de compania ADS New Solution (n.red. - compania care detine afacerea Quicky si, mai nou, Noodles Bar) a fost de 314.807 lei.

In ceea ce priveste rezultatele financiare din acest an, cei doi asociati spun ca s-a inregistrat o crestere in primele patru luni, dupa care comenzile au inceput sa scada cu aproximativ 30%, fata de perioada similara din 2008, urmand tendinta generala de scadere a economiei in ansamblu.

Antonio Duan spune ca, odata cu scaderea numarului de comenzi, s-a putut observa ca tot mai putin oameni cautau online un serviciu de livrare mancare la domiciliu, ceea ce a diminuat si numarul vizitatorilor pe site.

Odata cu venirea toamnei, comenzile au inceput sa creasca din nou, insa cei doi antreprenori se abtin sa faca estimari pentru finalul anului.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Quicky este un serviciu de livrare la domiciliu a mancarii, pentru restaurantele care nu fac acest lucru, disponibil momentan doar in Bucuresti.
Afacerea a fost lansata in urma cu aproximativ trei ani de Alexander Davidov si Antonio Duan, doi tineri din Israel stabiliti in Romania.
Investitia in afacere a ajuns in prezent la un total de aproximativ 130.000 de euro.
Cei doi asociati au lansat si propriul restaurant cu livrare la domiciliu, Noodles Bar.
Cele doua afaceri se completeaza reciproc, potrivit celor doi asociati - afacerea Quicky acopera toate cheltuielile, iar ceea ce se castiga prin Noodles Bar reprezinta doar profit.
Este luata in calcul si extinderea in franciza a conceptului, insa incepand cu anul viitor.

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.